نمونه نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی

نمونه نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از مهمترین دعاوی که امروزه در دادگاه خانواده مطرح می شود ، دعوای طلاق توافقی می باشد . همانگونه که از عنوان آن پیداست ، طلاق توافقی با توافق زن و مرد بر سر موضوعات کلی پس از طلاق مانند تعیین تکلیف در خصوص حقوق مالی زن بعد از طلاق همچون مهریه و اجرت المثل زن ، حضانت فرزندان ، ترتیب ملاقات با فرزندان و مسائلی از این قبیل به عمل می آید . البته ، اجرای صیغه طلاق توافقی در دفتر خانه منوط به ارائه دادخواست طلاق توافقی به دادگاه خانواده و دریافت گواهی عدم امکان سازش می باشد . به همین مناسبت ، در این مقاله به بررسی طلاق توافقی ، نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی و نمونه دادخواست طلاق توافقی خواهیم پرداخت . 



طلاق توافقی چیست
یکی از روش های طلاق ، طلاق توافقی است که با توافق میان زن و مرد صورت می پذیرد . در خصوص طلاق توافقی ، قانون حمایت خانواده مراحلی را پیش بینی نموده است که طی آنها لازم و ضروری است . به عنوان مثال ، دریافت گواهی عدم امکان سازش در این نوع از طلاق لازم و ضروری شمرده شده است . البته ، ارجاع به داوری در طلاق در طلاق توافقی موضوعیتی ندارد ؛ چرا که زن و مرد با توافق با یکدیگر تصمیم به جدایی گرفته اند . البته ، زن و مرد بایستی در خصوص برخی موارد تعیین تکلیف کنند ، به عنوان مثال : نفقه زن ، مهریه زن ،اجرت المثل ، حضانت فرزندان و ملاقات با آنها بایستی در دادخواست طلاق توافقی یا توافق نامه پیوست تعیین تکلیف شده باشد .  





نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی
طلاق توافقی نیز همانند سایر دعاوی نیاز به تنظیم دادخواست دارد . بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی ، در حال حاضر رسیدگی به دعاوی در دادگاه ها به موجب دادخواست به عمل می آید . به این منظور ، زن و مرد بایستی یک دادخواست طلاق توافقی تنظیم کنند و آن را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه نمایند . بعد از آن مهلت رسیدگی تعیین می شود و زن و مرد با مراجعه به دادگاه خانواده در مهلت مقرر در جریان پرونده طلاق توافقی قرار می گیرند . در صورتی که دادگاه گواهی عدم امکان سازش را به طرفین ارائه داد ، سه ماه از تاریخ صدور آن باید به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه نمود و اجرای صیغه طلاق و ثبت کردن آن را تقاضا کرد در غیر این صورت بعد از سه ماه ، اعتبار این گواهی به اتمام می رسد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گواهی عدم امکان سازش کلیک کنید .

حتما بخوانید: طلاق توافقی بدون وکیل امکان دارد؟



نمونه دادخواست طلاق توافقی
چنانچه قصد تنظیم دادخواست طلاق توافقی و تقدیم آن به دفاتر خدمات قضایی را دارید، می توانید نمونه فرم دادخواست طلاق توافقی را از لینک زیر دریافت نمایید.

برای دانلود نمونه فایل دادخواست طلاق توافقی کلیک نمایید.



در ادامه بخوانید: دادخواست طلاق توافقی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون  نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی پاسخ دهند  .



سوالات متداول


1- طلاق توافقی چیست؟
طلاق توافقی طلاقی است که با توافق زوجین انجام می شود و برای اطلاع از جزئیات این موضوع متن کامل مقاله را مطالعه نمایید.


2- مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش چقدر است؟
مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش سه ماه است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- در دادخواست طلاق توافقی یا توافق نامه پیوست در مورد چه مواردی باید تعیین تکلیف شود؟
در دادخواست طلاق توافقی لازم است در مورد مواردی مانند نفقه مهریه و حضانت فرزندان تعیین تکلیف شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : نمونه نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Kykr
نظرتان را بنویسید