هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در هفته دوم بارداری تخمک گذاری صورت گرفته و اسپرم را در خود جای داده است در واقع تخمک بارور شده است در مرحله تخمک بارور هوز جنین توده ای از سلول های گرد است که در حال تقسیم شدن می باشد . در این هفته هنوز مشخص نیست در نهایت شما باردار می شوید یا نه . در هفته اول بارداری جنسیت جنین تعیین می شود اما هنوز برای این که مادر بفهمد جنین او پسر است یا دختر زمان زیادی وجود دارد . ترکیب اسپرم و تخمک یک فرآیند 10 تا 30 ساعته است در همان زمان که تخمک بارور می شود در حدود 250 میلیون اسپرم وارد واژن زن می شود از میان این همه اسپرم مرد فقط حدود 400 اسپرم برای لقاح با تخمک وارد رحم می شوند و در نهایت تخمک تنها توسط یک اسپرم بارور می شود .
در این مقاله به بررسی هفته دوم بارداری شامل ویژگی هفته دوم بارداری ، وضعیت جنین در هفته دوم حاملگی ، علائم بارداری در هفته دوم یا وضعیت مادر در هفته دوم بارداری و تغذیه در هفته دوم حاملگی می پردازیم .






ویژگی هفته دوم بارداری
در هفته دو بارداری تخمک بارورشده دو هفته ای است در این هنگام تخمک شبیه تخم مرغ است . کروموزوم های والدین حاوی مواد ژنتیکی است که جنین مشخصات پدر و مادر را از طریق آن ها به ارث می برد هر فردی 46 کروموزوم دارد که 23 کروموزوم را از مادر و 23 کروموزوم دیگر را از پدر می گیرد .

تخمک فقط کروموزوم X دارد ولی اسپرم دارای کروموزوم X و Y است . ترکیب کروموزوم های X و Y جنسیت کودک را تعیین می کند اگر اسپرمی که تخمک را بارور می کند شامل کروموزوم  X  باشد جنین دختر می شود و اگر اسپرم کروموزم Y را حمل کند نوزاد پسر می شود .

حتما بخوانید : فواید رابطه جنسی


وضعیت جنین در هفته دوم حاملگی
وضعیت جنین در هفته دوم حاملگی این است که هنوز خبری از جنین نیست . 2 روز بعد از آن که تخمک بارور شده از لوله های رحم به سمت  رحم می رود .  تخمک بارور شده همان نطفه‌ است . در حین این مسیر 5 تا 7 روزه از لوله‌ها به مقصد رحم ، تخمک بارور شده به صورت مداوم تقسیم می شود تا توده سلولی به نام بلاستوسیست تشکیل ‌شود .

بلاستوسیست به اندازه سر سوزن است و از 3 لایه 1- اکتو درم ( لایه بیرونی ) که دستگاه عصبی و پوست خواهد شد . 2- مزودرم ( لایه میانی ) که عضلات ، استخوان بندی ، دستگاه گردش خون و اندام های درونی دیگر از آن به وجود می آیند . و 3- آندودرم ( لایه درونی ) که به دستگاه گوارش ، ریه ها ، و دستگاه ادراری تبدیل می شود . این سه لایه تمام اجزای بدن را به وجود می آورند .

حتما بخوانید : بارداری مجدد پس از سقط جنین




علائم بارداری در هفته دوم یا وضعیت مادر در هفته دوم بارداری
از علائم بارداری در هفته دوم یا وضعیت مادر در هفته دوم بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

افزایش ترشحات واژن یا مهبل
  تغییر در قوام ترشحات واژن
نوسانات دمایی در فرد مثلاً ناگهان دمای بدن فرد افزایش می یابد .
 تغییرات گردن رحم که به صورت نرم شدن گردن رحم دیده می شود .
درد مختصر یک طرفه در تخمدان ها
از شایع ترین نشانه های حاملگی در این زمان می توان به درد در سینه ها ، خستگی و تهوع اشاره کرد .
تغذیه در هفته دوم حاملگی
خانم ها باید در دوره حاملگی رژیم غذایی سالم داشته باشند در واقع تغذیه در هفته دوم حاملگی شامل موارد زیر است :

مواد غذایی سالم و مغذی مصرف کنند تا انرژی لازم را برای خود مادر و رشد جنین داشته باشند .
 رژیم غذایی خانم ها باید  متعادل باشد . یعنی شامل  چربی ها ، پروتئین ها ، ویتامین ها ، کربوهیدرات ، ویتامین و مواد معدنی باشد  .
خانم ها باید مصرف سبزیجات و میوه ها داشته باشند و از مواد غذایی چرب و حاوی نمک و شکر بهتر است دوری کنند .
خانم های باردار باید اسید فولیک مصرف کنند .
مصرف سیگار ، الکل و دیگر مواد مخدر باید در دوره حاملگی کاملاً قطع شود چون باعث آسیب به جنین می شود . 


در ادامه بخوانید : خطرات مصرف الکل در دوره بارداری



سوالات متداول


1- وضعیت جنین در هفته دوم بارداری چگونه است؟
در این هفته تخمک بارور شده شروع به تکثیر سلولی می کند تا توده سلولی بلاستوسیت تشکیل شود که توضیحات کامل در این مورد در متن مقاله عنوان شده است.




2- علائم بارداری در هفته دوم به چه شکل است؟
افزایش ترشحات واژن، نوسانات دمایی و غیره از نشانه های مربوط به هفته دوم بارداری هستند و برای آشنایی با تمامی نشانه ها می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.




3- تغذیه مادر در هفته دوم بارداری شامل چه موادی است؟
رژیم غذایی مادر در این هفته باید سالم، کامل، متعادل باشد که توضیحات تکمیلی آن در متن مقاله آورده شده است.

منبع : هفته دوم بارداری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/E4D4
نظرتان را بنویسید