آیا دوج کوین یک دلار می‌شود؟

آیا دوج کوین یک دلار می‌شود؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ایرانیکارت

همه‌چیز با یک شوخی شروع شد! در سال ۲۰۱۳، دوج کوین به‌دلیل شوخی با بیت‌کوین ایجاد شد؛ در واقع این ارز یک میم‌کوین است. پس از گذشت چند سال دوج کوین در سال ۲۰۲۱ محبوب شد و تبدیل به یکی از ۱۰ ارز محبوب جهان شد. رشد ۳۰۰۰ درصدی این ارز باعث شد تا نظر سرمایه‌گذاران به آن جلب شود؛ اما امروزه برای سرمایه‌گذاران این سوال پیش آمده که آیا دوج کوین یک دلار می‌شود؟ 

ما قصد داریم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوج کوین

به‌طور کلی ۳ عامل بر قیمت دوج کوین تاثیرگذار هستند. میزان تقاضا، استفاده از کوین و ایلان ماسک! همان‌طور که گفتیم، دوج کوین بر اساس یک شوخی ایجاد شد و همین موضوع باعث شد تا توجه زیادی به میزان عرضه و… نشود.

این کوین به‌صورت تورمی در حال عرضه است. این بدان معنی‌ست که محدودیتی برای عرضه دوج کوین وجود ندارد؛ در حالی که کوینی مانند بیت‌کوین دارای محدودیت عرضه ۲۱ میلیون است. به‌همین دلیل تا زمانی که تقاضای دوج کوین از عرضه آن بیشتر نشود، این ارز رشد نخواهد کرد؛ زیرا عرضه‌های زیاد کار را برای افزایش تقاضا نسبت به عرضه سخت می‌کند. 

درست است که دوج کوین جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر است؛ اما امروزه این ارز کاربرد خاصی ندارد. نداشتن کاربرد باعث می‌شود که دوج کوین ارزش خاصی نداشته باشد، در نتیجه کار را برای رشد تا ۱ دلار سخت می‌کند. 

البته برخی از طرفداران این ارز معتقدند که اگر ایلان ماسک از این ارز برای پرداخت‌های توییتر استفاده کند، باعث رشد آن می‌شود. 

حالا بحث ایلان ماسک شد، اجازه دهید چند کلمه‌ای درباره آن صحبت کنیم. دوج کوین در سال ۲۰۲۱ ترند شد و رشد زیادی داشت. یکی از عواملی که باعث رشد شدید این ارز شد، حمایت ایلان ماسک بود. او توییت‌های بسیاری درباره دوج کوین می‌نوشت؛ همچنین اعلام کرد که مشتریان تسلا می‌توانند از دوج کوین برای پرداخت استفاده کنند. 

مواردی از این دست بسیار است؛ در واقع ایلان ماسک و حمایت او از این ارز یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد آن است؛ حتی اخیرا او برای مدت کوتاهی لوگوی توییتر را به لوگوی دوج کوین تغییر داد که باعث رشد ۳۰ درصدی آن شد. 

دوج کوین یک دلاری چقدر امکان‌پذیر است؟ 

پیش‌بینی قطعی آینده، اساسا ناشدنی‌ست. در این بخش نظرات مختلف درباره رشد دوج کوین تا ۱ دلار را با شما به اشتراک گذاشتیم. 

Chris MacDonald در وبسایت nasdaq.com

رشد دوج کوین تا ۱ دلار جزو دسته‌ی «بعید» قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذاران و تریدرها می‌دانند که هر اتفاقی ممکن است در بازار رخ دهد؛ اما من این رشد را بعید می‌دانم. در صورتی یک اتفاق قابل توجه رخ دهد، می‌توان انتظار داشت که دوج به این رشد برسد. 

Neil Patel در وبسایت fool.com

تنها راهی که از نظر من باعث رشد دوج کوین تا ۱ دلار می‌شود، افزایش علاقه بازار به خرید این ارز است. آینده به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست. در هر صورت دوج ارزی نیست که مردم بتوانند سرمایه زندگی خود را در آن ذخیره کنند. تریدرها و سرمایه‌گذاران باید انتظار خود را نسبت به رشد این ارز کاهش دهند.

انیس مسکینی تحلیلگر در وبسایت iranicard 

با اینکه دوج کوین پیش از این افزایش قیمت‌های عجیب و غریبی داشته است با این حال برای رسیدن به این قیمت، راه طولانی را باید طی کند. چرا که اوج قیمت آن ۰.۷۳۹۹۵ است و در حال حاضر در سطح ۰.۰۷۲ قرار دارد. برای اینکه از همین نقطه به ۱ دلار برسد باید بیش از ۱۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد! در بازار حال حاضر ارز دیجیتال پتانسیل این رشد وجود ندارد. 

تنها راهی که می‌توانم ببینم دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد این است که علاقه زیادی به خرید آن در بازار ایجاد شود. حتی در این صورت نیز بازه زمانی زیادی نیاز است تا بتواند به ۱ دلار برسد. در نتیجه، بهتر است افراد انتظارات خود را در مورد پتانسیل قیمتی دوج کوین منطقی کنند.

وب سایت analyticsinsight.net

«آیا دوج کوین یک دلار می‌شود؟» سوالی که ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را درگیر کرده است. عوامل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد کار دوج کوین برای این رشد بسیار سخت است. 

یکی از نگرانی‌های طرفداران این ارز، عدم کاربرد دوج کوین در دنیای واقعی است. این بدان معنی است که ارزش دوج کوین عمدتا بر اساس اخبار و هیاهو تعیین می‌شود، نه به دلیل کاربرد آن در دنیای واقعی. 

علاوه بر این عرضه‌ی تورمی این ارز و عدم ثبات آن باعث کاهش ارزش این ارز می‌شود. 

وبسایت coincodex.com

ایلان ماسک زمانی پیش‌بینی کرد که دوج کوین واحد پولی زمین و مریخ خواهد شد؛ اما با این حال بسیاری از افراد به‌دلیل شرایط فعلی بازار از مواضع خود دست کشیدند.

به‌هر حال همچنان احتمال رسیدن دوج کوین به ۱ دلار وجود دارد؛ زیرا این ارز در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ چیزی حدود 0.005 دلار ارزش داشت و تا ۳۱ دسامبر به ارزش 0.1715 دلار رسید.

اگر بتواند در یک سال به این چنین رشدی برسد، به‌راحتی به تارگت ۱ دلار دست پیدا می‌کند؛ البته زمان زیادی می‌برد تا این تارگت دست یافتنی شود. 

دوج کوین بخریم یا نه؟ 

سرمایه‌گذاری بر روی یک ارز دیجیتال نیاز به دانش تحلیل دارد. شما باید عوامل مختلف را بررسی کنید و در نهایت درباره سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کنید. 

بسیاری از تحلیل‌ها به‌دلیل‌عدم ثبات و منطقی بودن تغییرات قیمتی دوج کوین، این ارز را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت توصیه نمی‌کنند؛ اما تحلیل‌گران بسیاری هم وجود دارند که به‌دلیل بازدهی خوب و حمایت این ارز توسط کامیونیتی پیش‌بینی می‌کنند که این ارز به قیمت یک دلار برسد. 

اگر اقدام به بررسی این ارز کرده‌اید و قصد خرید آن را دارید، می‌توانید از طریق ایرانیکارت اقدام کنید. وب سایت ایرانیکارت ارائه‌دهنده خدمات مختلف پرداخت ارزی است. این وبسایت دارای صرافی ارزهای دیجیتال است و حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را دارد. شما قابلیت خرید و فروش اکثر ارزهای دیجیتال را در این وبسایت دارید. 

ایرانیکارت بر خلاف رقبا برای خرید هر میزان رمزارز دارای کارمزدی ثابت است. در ایرانیکارت می‌توانید پشتیبانی  ۲۴ساعته دریافت کنید و با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت‌های بین‌المللی انجام دهید. 

علاوه بر این موارد ایرانیکارت امکان خرید آنلاین کیف پول سخت‌افزاری را فراهم کرده تا در راستای افزایش امنیت کاربران کمک کرده باشد. 

صرافی ارز دیجیتال بخشی از خدمات ایرانیکارت است. شما در ایرانیکارت به خدماتی مانند پرداخت ارزی، کارت‌های اعتباری، حساب‌های بین‌المللی و نقد کردن درآمدهای ارزی دسترسی دارید. 

به‌نظر شما آیا دوج کوین یک دلار می‌شود؟ در بخش نظرات به ما بگویید.

نظرتان را بنویسید