انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان آزمون دکتری 1401 که در کارنامه اولیه خود کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را دریافت نموده اند، مجاز به انتخاب رشته دکتری آزاد بوده و می توانند اولویت های خود را فرم انتخاب رشته اینترنتی در سایت azmoon.org ثبت نمایند.




آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و توسط سازمان سنجش برگزار می شود اما پس از اینکه داوطلبان در آزمون کتبی شرکت کرده و کارنامه اولیه دکتری خود را دریافت نمودند، مسیر داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا شده و داوطلبان می بایست مراحل انتخاب رشته ، مصاحبه و اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 را از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پیگیری نمایند.

داوطلبان می توانند با دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده نموده و در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد در زمان مقرر شده و با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه سال 1401 درج شده، نسبت به اعلام علاقه مندی برای تحصیل در دانشگاه آزاد اقدام نمایند . در ادامه توضیحات مختصری پیرامون زمان ، شرایط ، نحوه چینش رشته محل ها و نکات مهم در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .



زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
مرکز سنجش و پذیرش وظیفه تعیین زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را به عهده دارد و این رویداد را با فاصله کمی بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری برگزار می کند. در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد داوطلبان ملزم به دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هستند تا اطلاعات کافی را در مورد شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته را به دست آورند.

با توجه به آغاز انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال گذشته از 31 فروردین ماه، به احتمال فراوان در سال 1401 نیز این رویداد در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می شود. به داوطلبان توصیه می شود با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا اخبار انتخاب رشته دکتری آزاد 1401 را پیگیری نمایند.





به محض اعلام زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 این مقاله به روزرسانی خواهد شد.



بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401


شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
همزمان با آغاز مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، دفترچه انتخاب رشته از سوی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه منتشر شده که در آن علاوه بر کد رشته محل های دکتری، توضیحاتی در مورد شرایط شرکت در این رویداد ارائه داده شده است که داوطلبان باید تمامی شرایط مندرج در جدول زیر را دارا باشند تا بتوانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 شرکت کنند.



شرایط شرکت در فرایند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
ثبت نام در آزمون دکتری 1401
 شرکت در آزمون دکتری 1401
مجاز بودن به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 مطابق کارنامه اولیه منتشر شده در سایت sanjesh.org
 دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401


در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد علاوه بر شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته، هزینه انتخاب رشته دکتری، هزینه مصاحبه دکتری و اطلاعات کامل در مورد کد رشته محل ها نیز ارائه می شود که به داوطلبان توصیه می کنیم پیش از اقدام به انتخاب رشته به خوبی این دفترچه را مطالعه نمایند.

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401



نحوه چینش رشته محل ها در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
دانشگاه آزاد به متقاضیان دکتری این امکان را می دهد که حداکثر 80 کد رشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب نمایند و با توجه به اینکه محدودیتی در دعوت به مصاحبه شدن برای متقاضیان در نظر گرفته نشده است ، بهتر است انتخاب ها بر اساس علاقه به تحصیل در رشته محل ها قرار داده شود .

داوطلبان می توانند از طریق نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هیوا ، از شانس های دعوت به مصاحبه خود مطلع شوند. این نرم افزار با جمع اوری اطلاعات کارنامه و حد نصاب تراز دعوت به مصاحبه دکتری واحدهای دانشگاه آزاد سال گذشته به دست آمده است.

لازم است که متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد ، علاوه بر علاقه ، فاکتور های دیگری همچون مسافت دانشگاه تا محل سکونت ، شهریه دکتری دانشگاه آزاد و اعتبار دانشگاه را نیز مورد توجه قرار دهند.



راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401



1داوطلبان ابتدا باید گزینه "انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی 1401" در سایت azmoon.iau.ac.ir را انتخاب کنند.







2پس از آن در کادر اول کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مندرج در انتهای کارنامه اولیه دکتری و در کادر دوم کد ملی را وارد کنند تا وارد صفحه بعد شوند.







3داوطلبان می بایست پس از اطمینان از صحت اطلاعات نمایش داده شده ، هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایند.







4پس از ورود به درگاه بانکی هزینه مورد نظر را با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و دارای رمز دوم، پرداخت نمایند.







5در صفحه انتخاب رشته داوطلبان باید کد رشته محل های مورد نظرشان را به ترتیب اولویت وارد کنند. سپس پیش نمایش انتخاب های خود را مشاهده و از درست بودن آن اطمینان حاصل نمایند. در نهایت در صورت موافق بودن با ترتیب اولویت های خود دکمه تائید را انتخاب نمایند.



لینک انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1401 به محض فعال شدن در این قسمت قرار داده می شود.



بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری یک کد رهگیری به داوطلب اختصاص داده می شود که داوطلب موظف به حفظ و نگهداری آن تا پایان اعلام نتایج نهایی دکتری می باشد . لازم به ذکر است امکان ویرایش انتخاب ها بعد از ثبت نهایی وجود دارد .

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد









نکات مهم در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
هر دانشگاه با توجه به عوامل مختلف مانند اعتبار ، تعداد اعضای هیئت علمی ، امکانات و ... ترازی را به عنوان حدنصاب دعوت به مصاحبه اعلام می کند و مرکز سنجش و پذیرش با بررسی فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 هر داوطلب و در نظر گرفتن سه فاکتور تراز ( نمره کل ) داوطلب ، حدنصاب دانشگاه و انتخاب های داوطلب ، اسامی داوطلبانی که می تواند جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد حاضر شوند را تحت عنوان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 معرفی می کند . رعایت نکات زیر قبل از انجام مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 ضروری است.



نکات مهم در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
1  دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و اصلاحیات آن را به دقت مطالعه نمایید .
2  به ظرفیت رشته محل ها دقت کنید .
3 از محدوده شهریه واحدهای دانشگاه آزاد در سال گذشته مطلع شوید تا بتوانید شهریه امسال را حدودی تخمین بزنید .
4 قبل از شروع به تکمیل فرم انتخاب رشته ، کارت اعتباری مورد نظر را از سایت خریداری کنید .
5  برای تکمیل فرم انتخاب رشته به عدد رتبه و تراز خود اکتفا نکنید .
6  سعی کنید دانشگاه های محل تحصیل خود در مقاطع قبلی را در لیست انتخاب رشته قرار دهید .
7 به شرایط و ضوابط دانشگاه های خاص در حین تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 توجه نمایید .
8 توصیه می شود ابتدا رشته محل های مورد نظر را نوشته و پس از اطمینان در سایت ثبت نمایید .









مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 را به بهترین نحو ممکن برای علاقه مندان تکمیل نمایند. جهت ارتباط با مشاوران این مرکز می توانیداز طریق خطوط تلفن ثابت با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید.

در ادامه بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401



سوالات متداول


1- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند که راهنمای تصویری آن در متن مقاله قرار داده شده است .




2- لیست رشته محل های ارائه شده برای پذیرش دانشجو مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را چگونه می توان مشاهده کرد ؟
لیست رشته محل های دارای ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته دکتری این دانشگاه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش قابل مشاهده است .




3- مرکز سنجش و پذیرش امکان انتخاب چند رشته محل را در فرم انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد  به داوطلبان خواهد داد ؟
احتمالا همانند سال گذشته داوطلبان می توانند حداکثر 80 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب نمایند .

منبع : انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BwjX
نظرتان را بنویسید