مزایای لیزر کیست مویی نسبت به جراحی

مزایای لیزر کیست مویی نسبت به جراحی
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
partoclinic

موارد زیر شامل مزایای لیزر در مقایسه با عمل جراحی کیست مویی می باشد:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه: لیزر کیست مویی به صورت سرپایی در مطب و در کمتر از یک ساعت انجام می شود در حالیکه برای عمل جراحی باید قبل از عمل و بعد از عمل در بیمارستان بستری شوید. در مورد هزینه هم ممکن است در ابتدا گمان کنید که هزینه لیزر کیست مویی بالاتر از جراحی است اما در واقع هزینه درمان با لیزر مقرون به صرفه تر بوده و شامل هزینه های اضافی و جانبی بستری شدن و بیهوشی نمی شود.
  • درد و خونریزی کمتر: به دلیل اینکه در روش لیزر عروق و بافت های آسیب دیده ترمیم می شود فرد درد و خونریزی کمتری نسبت به جراحی که با تیغ و چاقو انجام می شود خواهد داشت.
  • دوره نقاهت : دوران نقاهت بعد از عمل کیست مویی با لیزر کمتر بوده و اگر با فرد با لیزر درمان شود نیازمند دوره نقاهت کمتری است و به سرعت می تواند به روتین زندگی و کارهای روزانه خود برگردد در حالی که در روش عمل جراحی ممکن است نیاز به چند هفته استراحت مطلق باشد.
  • عوارض کمتر: لیزر درمانی به عنوان روشی با حداقل عوارض شناخته شده است در حالی که جراحی ممکن است شامل عوارض های مختلفی مانند بی اختیاری گردد.
  • عمل جراحی کیست مویی با لیزر بدون نیاز به بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود.
  • مقایسه نتایج لیزر و جراحی کیست مویی نشان داده که لیزر کیست مویی نتایج قطعی و موفقیت آمیز بیشتری داشته و درصد بازگشت و عود مجدد بیماری کمتر بوده است.
  • جای زخم و اسکار روی پوست: در روش جراحی کیست مویی به دلیل اینکه با تیغ و چاقوی جراحی انجام می شود ظاهری زشت ایجاد میکند و جای سوراخ در کمر باقی میماند. در حالیکه در روش لیزر کیست مویی هیچ گونه اثری از جای زخم روی پوست باقی نمی ماند.

هزینه لیزر کیست مویی در تهران چقدر است؟

ممکن است که در مراحل ابتدایی و اولیه این بیماری گمان کنید نیازی به درمان ندارید اما باید بدانید که با پیشرفت سینوس و زیاد شدن عفونت و چرک داخل آن امکان عفونی شدن خون هم وجود دارد و هرچه سریع تر باید با استفاده از لیزر یا جراحی، عفونت زیر پوست و محتویات داخل کیست تخلیه شود.

اکثر بیماران در توجیه برای دیر اقدام کردن جهت درمان کیست مویی خود دو دلیل ترس از تیغ جراحی و هزینه بالای لیزر را عنوان می کنند. لیزر روش نوینی است که عوارض و خطرات تیغ جراحی را ندارد و در مدت زمان کمی با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی در مطب قابل انجام می باشد.

در لیزر کیست مویی بیمار هیچ گونه درد و خونریزی که در جراحی سنتی هست را حس نمی کند و امکان بازگشت و عود مجدد بیماری نیز نزدیک به صفر می باشد.

اما در مورد اینکه هزینه جراحی کیست مویی با لیزر چقدر است باید بگوییم امکان تعیین هزینه مشخص و دقیق بدون معاینه و ویزیت بیمار توسط پزشک وجود ندارد. باید دکتر کیست مویی شما را معاینه کند و بر اساس شدت علائم و گسترش عفونت، هزینه لیزر کیست مویی را به شما بیان کند.

منبع: بهترین مرکز لیزر کیست مویی در تهران

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BKyY
نظرتان را بنویسید