گالوانیزه گرم چیست + کاربرد و مزایای آن

گالوانیزه گرم چیست + کاربرد و مزایای آن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
daneshnameh.content

یکی از رایج‌ترین راه‌های محافظت از فلزات آن است که بر سطح آن‌ها فرآیند گالوانیزاسیون صورت گیرد. این پروسه سبب آن خواهد شد که ورق نسبت به خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم گردد. یکی از انواع روش‌های گالوانیزاسیون، گالوانیزه به طریق گرم است که در مقاله پیش رو قصد داریم به بررسی بیش‌تر آن بپردازیم.

گالوانیزه گرم چیست؟

گالوانیزه گرم (به انگلیسی Hot galvanizing) یکی از روش‌های گالوانیزاسیون به حساب می‌آید که با هدف جلوگیری از خوردگی و آسیب قطعات فلزی صورت می‌گیرد. گالوانیزه گرم با فرو کردن قطعه فلزی در وانی از مذاب روی با دمای 460 درجه سانتی گراد برای پوشش دهی انجام می‌شود.

فرآیند گالوانیزه گرم شامل چه مراحلی می‌شود؟

پروسه گالوانیزاسیون به شیوه گرم شامل مراحل مختلفی از جمله آماده سازی سطح، گالوانیزاسیون و بازرسی می‌شود. به عبارت دیگر تمیزکاری سطح انجام می‌شود، سپس به کمک شار سطح فولاد خیس شده و نهایتا گالوانیزاسیون صورت می‌گیرد.

مزایا و معایب گالوانیزه گرم چیست؟

استفاده از گالوانیزه گرم با مزایایی همچون هزینه اولیه پایین، افزایش طول مفید قطعه و افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی همراه می‌باشد.

کاربردهای پوشش گالوانیزه چیست؟

از فرآیند گالوانیزه گرم در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، صنعت کشاورزی، صنایع بادی و خورشیدی، صنعت مخابرات و غیره استفاده می‌شود.

جمع بندی

گالوانیزه گرم یکی از انواع روش‌های گالوانیزاسیون است که در دمای 460 درجه سانتی‌گراد انجام شده و با قراردهی قطعه فولادی مذاب فلز روی انجام می‌شود. فرآیند پوشش‌دهی فلز سبب محافظت آن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی خواهد شد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gBDj
نظرتان را بنویسید