برشکاری ورق آهن و روش های انجام آن

برشکاری ورق آهن و روش های انجام آن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
daneshnameh.content

ورق های فولادی از جمله مقاطع و مصالح پرکاربرد در صنعت به حساب می‌آیند که در بازار آهن آلات به شکل رول یا شیت عرضه می‌شوند. هنگامی که به ابعاد متفاوت و دلخواهی از ورق نیاز باشد، عملیات برشکاری بر روی آن صورت می‌گیرد. برشکاری ورق های فولادی با روش های مختلفی امکان پذیر خواهد بود که در مقاله پیش رو این موارد را بررسی خواهیم کرد.

برشکاری ورق آهن

برشکاری، نواربری یا اسلیتینگ به عملیات برش ورق فولادی گفته می‌شود که طی آن نوارهایی باریک از کویل‌های بزرگ آهنی به تولید می‌رسد. روش‌های مختلف برش ورق را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

برشکاری ورق چگونه انجام می‌شود؟

دو روش اصلی زیر براش نواربری ورق‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • برشکاری حرارتی- از برشکاری حرارتی برای برش قطعات سنگین استفاده شده و دمایی در حدود 815 تا 871 درجه سانتی گراد اعمال می‌شود. انواع روش‌های برشکاری حرارتی شامل برشکاری با اشعه لیزر، برشکاری با قوس الکتریکی و برشکاری با گاز می‌شود. این گازها شامل استیلن، پروپان و اکسیژن به عنوان عامل اکسیداسیون می‌باشند.
  • برشکاری مکانیکی- برخلاف نوع قبل، برشکاری در این روش با اعمال حرارت انجام نشده و به 2 شکل با براده برداری و بدون براده برداری انجام می‌گیرد. در این روش از ابزارهای مختلفی همچون قیچی، گیوتین، لوله بر ماشینی و دستی و غیره برای ماشینکاری استفاده می‌کنند.

کاربرد ورق برش خورده در صنعت

از ورق‌های برشکاری شده به طور گسترده در صنایع مختلفی همچون برق، عمران، معماری، ساخت لوازم خانگی، خودروسازی و غیره استفاده می‌شود.

جمع بندی

برشکاری یا نواربری ورق به تبدیل ورق آهنی از کویل به نوارهای باریک گفته می‌شود که به 2 شکل حرارتی و مکانیکی انجام می‌پذیرد. از ورق‌های برشکاری شده در صنایع ساختمان سازی، خودروسازی، برق و غیره استفاده می‌کنند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6r7O
نظرتان را بنویسید