معرفی انواع کارواش خانگی

معرفی انواع کارواش خانگی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

انواع کارواش خانگی از نظر ابعاد


کارواش ها از نظر اندازه و ابعاد به دسته های کوچک، متوسط ​​و بزرگ تقسیم می شوند. هر کدام از این مدل ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. بنابراین با توجه به نیاز و نوع مصرف خود می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. کارواش خانگی کوچک دارای حداقل فشار 100 بار می باشد که برای شستشوی اتومبیل، موتور سیکلت، حیاط و دوچرخه استفاده می شود.

در حالی که کارواش خانگی سایز متوسط ​​معمولا فشاری معادل 130 بار دارد و در فعالیت هایی مانند شستشوی دیوارها، نماها و نرده ها استفاده می شود. همچنین اگر برای مصارف صنعتی و خانگی، جرم گیری و رنگ زدایی از سطوح مختلف به کارواش نیاز دارید، بهترین گزینه برای شما کارواش خانگی بزرگی است که حداقل فشار آب 160 بار تولید می کند.

نمونه ای از کارواش رونیکس


با توجه به اهمیت کارواش در مصارف مختلف خانگی، شرکت رونیکس به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر در زمینه تولید ابزارآلات، اقدام به طراحی و تولید انواع کارواش خانگی جهت رفع نیاز کاربران به داشتن یک کارواش برقی نموده است. در ادامه به نمونه ای از کارواش های رونیکس می پردازیم:

کارواش زغالی 100 بار رونیکس مدل RP-U100


مدل RP-U100 کارواش برقی رونیکس با موتور یونیورسال است که در نظافت و شستشوی سطوح مختلف کاربرد فراوانی دارد. موتور این کارواش برقی رونیکس با توان 1400 وات و حداکثر فشار 100 بار می تواند 6.5 لیتر آب در دقیقه را در اختیار افراد قرار دهد. وزن این دستگاه 6 کیلوگرم می باشد.

کارواش 100 بار پویا رونیکس مدل RP-0100


رونیکس مدل RP-0100 یکی از کارواش های دینامیک با موتور القایی است که توان 1400 وات دارد. این ماشین شوی برقی 6.5 لیتر آب در دقیقه با حداکثر فشار 100 بار در اختیار افراد قرار می دهد. کارواش رونیکس 100 بار داینامیک دارای وزن 10.5 کیلوگرم است که نسبت به کارواش زغالی مدل 100 باری رونیکس وزن بیشتری دارد.

ایده (2) توجه داشته باشید که گران ترین و بزرگ ترین کارواش ها بهترین ها نیستند و باید با آگاهی از نیاز خود مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

کارواش مانند هر دستگاه دیگری در مدل های مختلف و با قابلیت ها و قدرت های متفاوت عرضه می شود. توجه به جزئیات و ویژگی های منحصر به فرد دستگاه های مختلف به مصرف کننده کمک می کند تا بسته به نوع کاربرد، بهترین و مناسب ترین نوع کارواش را انتخاب کند. نکات زیر در انتخاب کارواش حائز اهمیت است.

فشار و حجم آب در کارواش خانگی


اصولاً فشار تولید دستگاه با نوع و سایز موتور ارتباط مستقیم دارد. فشار آب خروجی میزان توان در تمیز کردن را تعیین می کند، اما باید توجه داشت که فشار بیشتر به معنای تمیز کردن بهتر نیست. بلکه فشار تولید دستگاه بر اساس نوع استفاده از دستگاه تعیین می شود. برای مثال انتخاب یک کارواش صنعتی برای مصارف خانگی نه تنها هزینه بر است بلکه می تواند خطرناک نیز باشد.

به طور کلی قابلیت تولید شستشو با فشار 100 تا 200 بار برای مصارف خانگی مناسب است. علاوه بر این، حجم آب خروجی دستگاه نیز مهم است که معمولاً بر حسب لیتر در دقیقه بیان می شود. این پارامتر با توجه به نوع کاربری باعث صرفه جویی در هزینه مصرف و مصرف آب نیز می شود.

موتور کارواش

موتور برق کارواش های امروزی در دو نوع القایی و یونیورسال با قدرت ها و توان های مختلف عرضه می شود; اما نکته ای که قبل از انتخاب قدرت باید مورد توجه قرار گیرد نوع موتور است. به طور کلی، موتورهای القایی نسبت به نوع یونیورسال قابلیت کارکرد مداوم بیشتری دارند و به خنک‌کاری کمتری نیاز دارند. این موضوع می تواند در استفاده کارگاهی از این دستگاه ضروری باشد. همچنین در توان های مساوی موتور یونیورسال وزن کمتری نسبت به موتورهای القایی دارد که دانستن آن در تهیه کارواش برای مصارف خانگی مفید است.

تنظیم نازل و خروجی آب


نحوه و شکل پاشش آب علاوه بر فشار آب خروجی، در راندمان کارواش خانگی نیز موثر است. شکل اسپری آب بستگی به نازل تفنگ آب پاش (لنسر) دارد که قابل تعویض بوده و انواع مختلفی دارد. همانطور که از شکل بالا مشخص است، تفاوت نازل ها در زاویه خروج آنهاست. با افزایش این زاویه، سرعت و غلظت آب خروجی کاهش می یابد و سطح بزرگ تری را نیز می پوشاند. اما هرچه زاویه نازل کوچکتر باشد، با وجود اینکه سطح کوچکتری را بپوشاند، به دلیل داشتن سرعت بیشتر، برای از بین بردن قطعات چسبیده به سطوح و از بین بردن لکه های سرسخت مناسب تر است.

نکات ایمنی و نگهداری کارواش خانگی


توجه به نکات ایمنی و نگهداری صحیح از کارواش خانگی یکی از مواردی است که با رعایت آنها نه تنها عمر دستگاه را افزایش می دهد، بلکه فرد را با خطر و آسیب مواجه نمی کند.

 

اگر هر یک از قسمت های کارواش مانند نازل، نازل، اسپری، شلنگ، کابل برق و ... آسیب دید، آسیب دیدگی را برطرف کرده، قطعات آسیب دیده را با قطعات استاندارد و اصلی تعویض کنید و سپس از دستگاه استفاده کنید. . استفاده از قطعات غیر استاندارد ممکن است به دستگاه آسیب برساند و گارانتی را باطل کند

اگرچه این دستگاه در برابر رطوبت مقاوم است و هیچ مشکلی از نظر اجزای الکتریکی آن وجود ندارد، اما این به معنای ضد آب بودن آن نیست، بنابراین برای ایمنی بیشتر باید از پاشیدن آب یا فرو بردن دستگاه در آب خودداری کنید.


با توجه به اینکه این دستگاه یک وسیله برقی و صنعتی است از هرگونه شوخی و حرکات غیر ایمن با آن خودداری کنید. آب خروجی از این دستگاه به دلیل فشار زیاد می تواند باعث پارگی و آسیب فیزیکی شود.


فشار ورودی باید با مقدار نوشته شده روی دستگاه مطابقت داشته باشد.
پس از اتمام کار، آب باقیمانده در کارواش و شلنگ را حتما تخلیه کنید.
قبل از استفاده از سالم بودن کابل کارواش اطمینان حاصل کنید.
از پاشیدن آب روی پریز برق خودداری کنید.

منبع :  https://sazokar.com/carwash

مطلب بعدی
لولا چیست؟
نظرتان را بنویسید