شرایط ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی 1400

شرایط ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پذیرش دانشجو به شیوه بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های غیر انتفاعی برای سال تحصیلی 1400 نیز مانند سایر دانشگاه ها تابع برخی شرایط عمومی و اختصاصی هر مقطع می باشد که در دفترچه ثبت نام نوشته شده است. داوطلبانی که واجد این شرایط باشند می توانند برای این دانشگاه ها ثبت نام کنند.

 

 

دانشگاه های غیر انتفاعی علاوه بر پذیرش با کنکور سراسری، بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون نیز در برخی رشته ها دانشجو می پذیرد. این دانشگاه سالیانه 2 بار برای ورودی نیمسال اول (مهر) و دوم (بهمن) در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کاردانی به کارشناسی پذیرش دارد.

با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰، علاوه بر رشته ها ارائه شده در هر دانشگاه، شرایط عمومی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها و شرایط اختصاصی هر مقطع و دانشگاه نیز منتشر می شود. داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی هستند باید تمامی شرایط را دارا باشند.

از این رو به منظور آگاه سازی دقیق و صحیح داوطلبان متقاضی پذیرش سال جاری در ادامه این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی سال 1400 را ارائه داده ایم.

 

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰

شرایط عمومی پذیرش بدون آزمون تمامی مقاطع دانشگاه غیر انتفاعی با هم یکسان هستند. مهم ترین شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی 1400به شرح زیر می باشند.

 

متدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور

 

عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران

 

نداشتن سابقه عضویت و یا همکاری با گروه و سازمان های سیاسی غیر قانونی

 

عدم اعتیاد و یا احراز فساد اخلاقی

 

نداشتن منع نظام وظیفه اعم از غیبت و ... (برای آقایان)

 

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰ می توانند با مطالعه مقاله زیر از سایر جزئیات ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه مطلع شوند.

 

حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1400

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰

برخی از شرایط اختصاصی پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مقاطع دانشگاه غیر انتفاعی با هم متفاوت هستند. مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی 1400 به شرح زیر می باشند.

 

مدارک تحصیلی مورد پذیرش کارشناسی پیوسته و کاردانی نا پیوسته: دیپلم نظام قدیم چهار ساله/ دیپلم نظام جدید 3-3-6/ پیش دانشگاهی (و یا کاردانی)

 

مدارک تحصیلی مورد پذیرش کاردانی پیوسته: دیپلم نظام قدیم چهار ساله فنی و کاردانش/ دیپلم نظام جدید 3-3-6 فنی و کاردانش/ دیپلم نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی فنی و کاردانش

 

مدارک تحصیلی مورد پذیرش کارشناسی ناپیوسته: مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته

 

پذیرش بر اساس:

 

۱کاردانی پیوسته: معدل کل دیپلم

 

۲کارشناسی ناپیوسته: بر اساس معدل کل کاردانی

 

۳کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته: معدل کتبی دیپلم (رشته های نظری فارغ التحصیل 84 به بعد)/ معدل کل دیپلم (رشته های کاردانش و فنی و یا رشته های نظری فارغ التحصیل 84 به قبل)

 

الزام دانشجویان دوره روزانه به انصراف تا تاریخ تعیین شده برای امکان شرکت در این دوره از پذیرش

 

تغییر میزان اعمال سوابق تحصیلی بر اساس رشته انتخابی و رشته فارغ التحصیلی

 

داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰ می توانند پیش از نام نویسی نخست از میزان هزینه ثبت نام این دانشگاه مطلع شده و پس از پرداخت آن مراحل انتخاب رشته خود را آغاز کنند.

 

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1400

 

 

 

 

 

مشاوره شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰

داوطلبان باید دقت داشته باشند در صورتی که در هریک از مراحل پذیرش و ثبت نام در دانشگاه، عدم رعایت شرایط از سوی داوطلب محزر باشد قبولی وی لغو خواهد شد . پس داوطلبان باید تمامی فرم های ثبت نام و مدارک را کامل و بدون نقص تکمیل کنند.

 

چرا که در صورتی که داوطلبی در صف پذیرفته شدگان رشته های بدون کنکور 1400 دانشگاهی قرار بگیرد باید در هنگام ثبت نام حضوری یا تشکیل پرونده اینترنتی اصل مدارک خود را برای راستی آزمایی اطلاعات ثبت نامی به دانشگاه تحویل دهد.

 

هم چنین به داوطلبان توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام دانشگاه های غیر انتفاعی، به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

در ادامه بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1400

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰، سوالی در این زمینه دارید می توانید جواب آن را از طریق تماس تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید.

 

 

آخرین اخبار مرتبط با شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی 1400

 

تاریخ 14 آذر 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ورودی بهمن 1400 از 14 آذر آغاز شده است.

 

تاریخ 1 آذر 1400

طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از تاریخ 14 آذر آغاز می شود و تا تاریخ 20 آذر ادامه دارد.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ دانشگاه غیر انتفاعی برای چه مقاطعی بدون کنکور دانشجو می پذیرد؟

✔️ این دانشگاه برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذرید که شرایط هر یک در مقاله موجود است. 



 

2- ✔️ پذیرش بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی 1400 بر چه اساسی انجام می شود؟

✔️ همانطور که در مقاله نیز توضیح داده شده است، پذیرش این دانشگاه ها بر اساس معدل دیپلم داوطلبان می باشد.



 

3- ✔️ آیا بدون مدرک پیش دانشگاهی نیز می توان برای دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کرد؟

✔️ بله . داوطلبان می توانند در این حالت برای مقطع کاردانی پیوسته این دانشگاه ثبت نام کنند که جزئیات شرایط این مقطع در متن مقاله توضیخ داده شده است.

منبع : شرایط ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی 1400

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rjxE
نظرتان را بنویسید