اعلام نتایج کنکور ارشد

اعلام نتایج کنکور ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401 در دو مرحله از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. داوطلبان این آزمون می توانند، پس از انتشار زمان اعلام نتایج این آزمون با در دست داشتن مدارک مربوطه به سایت سنجش sanjesh.org برای دریافت نتیجه خود، مراجعه نمایند.

 

 

وضعیت قبولی اولیه داوطلبان کنکور ارشد 1401 در ابتدا از طریق کارنامه اولیه که علاوه بر درصد دروس، رتبه و تراز داوطلب نیز در آن مشخص شده، اعلام می شود. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، فرصت انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان آغاز می شود.

مشاهده نتیجه اولبه برای داوطلبان بسیار اهمیت داشته زیرا برای انتخاب رشته خود نیازمد سرعت و دقت بالا هستند. از این رو آشنایی با مراحل مشاهده نتایج اولیه و همچنین آگاهی از زمان دقیق اعلام نتایج، امتیاز مثبت برای داوطلب به شمار می رود.

پس از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد اعلام شده و طی آن محل قبولی نهایی داوطلبان مشخص خواهد شد. در این مقاله برای آشنایی بیشتر داوطلبان، راهنمای مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱  را ارائه می کنیم.

 

نحوه مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401

برای مشاهده اسامی قبول شدگان کنکور ارشد کافیست به آدرس اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت راست روی گزینه "کارشناسی ارشد" کلیک کنید تا لینک "سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401" برای شما به نمایش در آید.

 

نتایج ارشد

 

داوطلبان می توانند پس از کلیک روی گزینه ورود به سیستم به دو شکل زیر، نتایج اولیه و نهایی خود را مشاهده کنند.

 

نتایج ارشد 1401

 

چند سالی است که نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز به طور همزمان با کنکور ارشد، از طریق سامانه سازمان سنجش منتشر می شود. بنابراین توصیه می کنیم برای اطلاعات دقیق تر در این خصوص عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد هیوا را دنبال نمایید.

 

برای کسب اطلاعات درباره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد، می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد

 

 

مشاهده نتایج کنکور ارشد 1401 با شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

با توجه به راهنمای تصویری فوق، در روش اول هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام، نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ خود را مشاهده کند. شماره پرونده هر داوطلب در فرم ثبت نام و کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد درج شده است.

 

کد پیگیری ثبت نام هم که کدی 16 رقمی است، در رسید ثبت نامی کنکور ارشد درج شده است. اگر به این کد دسترسی ندارید، برای مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد، می توانید از روش دوم که در زیر توضیح داده شده است اقدام کنید.

 

داوطلبانی که در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 شرکت کرده بودند، می توانند با مراجعه به مقاله زیر از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مطلع شده و اقدامات لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مشاهده نتایج کنکور ارشد 1401 با شماره پرونده و کد ملی

در روش دوم داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره پرونده خود به همراه کد ملی و سال تولد، نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را مشاهده کنند. اگر از روش دوم هم نتوانستید به کارنامه خود دسترسی پیدا کنید، آخرین راه بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش است.

 

برای بازیابی اطلاعات ثبت نامی باید ابتدا عضو سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شده و در قسمت درخواست های کارشناسی ارشد، برای دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایید.

 

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره سایت سازمان سنجش و دیگر کاربرد آن، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سایت سازمان سنجش sanjesh.org

 

 

 

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ضمن ثبت اطلاعات داوطلبان در اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401 آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشند. همچنین برای دریافت اطلاعات دقیق تر در این خصوص عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد هیوا را دنبال نمایید.

 

در ادامه بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی کنکور



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 چه مدت بعد از اعلام نتایج اولیه این آزمون منتشر می شود؟

✔️ نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد به شکل کارنامه منتشر شده و حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد



 

2- ✔️ آیا نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد هم زمان اعلام می شود؟

✔️ هم زمانی اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به تصمیمات وزارت علوم بستگی دارد.



 

3- ✔️ آیا در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401 رتبه و تراز داوطلبان مشخص می شود؟

✔️ خیر، در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد تنها وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلبان مشخص می گردد.

منبع : اعلام نتایج کنکور ارشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RpVO
نظرتان را بنویسید