انتخاب رشته تخصصی دانشگاه آزاد 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
انتخاب رشته تخصصی دانشگاه آزاد 99
انتخاب رشته دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون انجام میگیرد. متقاضیانی که قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند میتوانند با ورود به سامانه اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام در درشته های دانشگاه ازاد در دو ترم مهر و بهمن انجام میگیرد و دارای شرایط و ضوابطی میباشد که شما میتوانید با دانلود دفترچه و مطالعه آن از این شرایط مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام نمایید.
تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

در خصوص سهمیه های کنکور لازم است بدانید که متاسفانه به داوطلبان دانشگاه آزاد سهمیه بومی گزینی و مناطق تعلق نمی گیرد اما سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه آزاد موثر می باشد ، به طوری که اگر داوطلب یک سال سابقه عضویت در بسیج فعال را داشته باشد و 100 امتیاز بسیجی را دریافت کند ، در صورتی که 90 درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی قبول شده است ، کسب کند و 95 درصد تراز آخرین فرد پذیرفته شده در رشته های علوم پزشکی را کسب کند ، قبول می شود. داوطلبان دارای سهمیه بسیج فعال برای اعمال سهمیه خود باید به حوزه مقاومت بسیج محل سکونت خود مراجعه نمایند و پس از دریافت کد پیگیری 12 رقمی ، آن را در فرم انتخاب رشته درج نمایند.
در حقیقت ملاک اصلی برای قبولی داوطلبان در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز (نمره کل) کسب شده در کنکور می باشد که شانس قبولی داوطلبان دانشگاه آزاد را افزایش می دهد و تاثیر مستقیمی در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته آنها خواهد داشت. بنابراین در صورتی که تراز کسب شده داوطلبی در کنکور بیشتر باشد ، شانس قبولی او نیز در تمامی رشته محل ها بیشتر خواهد بود.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

• در گام اول باید وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و بر روی لینک فعال شده انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، کلیک کنید.
• در مرحله دوم باید کد ملی (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه آزاد (کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، در انتهای کارنامه اولیه درج شده است) را وارد کنید.
• برای ادامه فرآیند ثبت نام ، کارت اعتباری را خریداری و هزینه آن را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید
• پس از ورود به سایت باید از منوی سمت راست سایت گزینه ثبت رشته را انتخاب کنید.
• در نهایت کد رشته های مورد نظر خود را ثبت و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.
• دریافت کد پیگیری لازم و ضروری می باشد.

• جهت اطلاع از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ، زیر گروه تجربی – ریاضی – انسانی -هنر و زبان ، انجام انتخاب رشته اصولی و دقیق با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید
• 9099072952 در صورت شلوغی خطوط 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99

پس از برگزاری آزمون سراسری و اعلام نتایج اولیه آن ، داوطلبان می بایست با توجه به این موضوع که در چه دانشگاه هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند و هم چنین با توجه به شانس قبولی خود ، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
بسیاری از داوطلبان جهت افزایش شانس قبولی خود در دانشگاه های مختلف ، معمولا علاقه مندند که در هر دو انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری شرکت نمایند ، به همین دلیل برای انتخاب رشته این دو دانشگاه زمان های جداگانه ای در نظر گرفته می شود تا داوطلبان بتوانند بدون استرس و با آرامش کامل انتخاب رشته خود را انجام دهند.
زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد پس از اتمام انتخاب رشته کنکور سراسری و در اواخر مرداد ماه می باشد. داوطلبان می بایست پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99 ، با در نظرگرفتن علاقه و شانس قبولی خود نسبت به انتخاب کد رشته های مورد نظرشان اقدام کنند. مهلتی که معمولا جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود ، حدود 12 روز است. البته این بازه زمانی جهت انتخاب رشته افرادی که در مهلت مقرر موفق به ثبت انتخاب های خود نشده اند ، معمولا تمدید خواهد شد.
در این بازه زمانی چند روزه به داوطلبان این فرصت داده می شود تا با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد ، نسبت به انجام یا ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

خلاصه مثاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با نحوه انتخاب رشته دانشگاه ازاد ، زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشن کنیم و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهیم. متقاضان عزیزی که قصد ثبت نام در رشته ای دانشگاه ازاد را دارند توجه داشته باشیند که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.
منبع : انتخاب رشته دانشگاه ازاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AGn7
نظرتان را بنویسید