دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1400

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شرکت کنندگان آزمون دکتری 1400 که در زمان اعلام نتایج اولیه این آزمون مجاز به انتخاب کدرشته محل های دانشگاه آزاد اعلام شدند می بایست قبل از اقدام برای انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1400 را که شامل اطلاعاتی از جمله کدرشته محل های هر گروه آزمایشی بوده را مطالعه نمایند .




پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ، مسیر داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد از سراسری  جدا شده و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد وظیفه برگزاری مراحل انتخاب رشته و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری بر عهده می گیرد. مدتی بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری، این مرکز در اطلاعیه ای زمان آغاز مهلت انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 را اطلاع رسانی می کند.

در مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری 1400، یک دفترچه تحت عنوان " دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 " بر روی سایت azmoon.org منتشر می شود تا داوطلبان بتوانند از شرایط این مرحله و کد رشته محل های دارای ظرفیت دکتری آگاه شوند و در صورت دارا بودن تمامی شرایط مورد نیاز ، پس از خرید کارت اعتباری ، لیست رشته محل های مورد علاقه خود را وارد فرم اینترنتی کنند . در ادامه توضیحاتی پیرامون زمان انتشار ، جزئیات و مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 ارائه کرده ایم .



دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد معمولا با انتشار اطلاعیه ای زمان دقیق فعال شدن لینک دانلود دفترچه راهنما و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را به اطلاع پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون می رساند . همزمان با آغاز فرآیند انتخاب رشته دکترا آزاد لینک دانلود دفترچه راهنما بر روی سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.org قرار می گیرد تا متقاضیان بتوانند آن را با دقت مطالعه کرده و نسبت به تمامی شرایط و ضوابط آن آگاه شوند .



به محض فعال شدن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 ، این مطلب به روز رسانی می شود .



دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 99 



با توجه به روند سال های گذشته پیش بینی می شود که دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1400 در اردیبهشت ماه منتشر شود. برای اطلاع از زمان دقیق انتشار این دفترچه می توانید عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400





جزئیات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 قسمت های مختلفی وجود دارد که مطالعه دقیق آن به تمامی داوطلبان توصیه می شود تا بتوانند آگاهانه تر فرم انتخاب رشته دکتری این دانشگاه را تکمیل کنند . در این قسمت جزئیات بخش های مهم دفترچه را بررسی می کنیم :



انتخاب رشته و پذیرش دانشجو

در این قسمت سایت و هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 ، عواقب عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد در موعد مقرر و تکلیف داوطلب پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 مشخص می شود .



پذیرش نهایی داوطلبان

در این قسمت از دفترچه راهنما ، نحوه پذیرش دانشجو در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرح داده شده است و همچنین هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400 نیز اعلام خواهد شد .



شرایط و نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ( ویژه استعداد های درخشان )

دانشگاه آزاد علاوه بر آزمون دکتری ، از میان دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای دانشجو پذیرش می کند . ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هر ساله پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه و در زمان تعیین شده از طریق سایت azmoon.org امکان پذیر است .



سهمیه های موثر در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

سازمان سنجش سهمیه های موثر در آزمون دکتری را یک بار در دفترچه ثبت نام دکتری اعلام می کند اما دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری نیز بار دیگر شرایط و ضوابط استفاده از این سهمیه ها را اعلام می کند .



انتخاب رشته اینترنتی

در این قسمت نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 گفته شده است تا داوطلبان بدانند برای ثبت رشته محل های مورد علاقه خود باید چه مراحلی را طی کنند .



جدول شماره 1 : نام و کد رشته ها و واحد های دانشگاهی دوره دکتری تخصصی با آزمون و بدون آزمون

در این جدول نام کدرشته های تمامی گروه های آزمایشی درج شده است و متقاضیان می توانند با توجه به رشته امتحانی خود نسبت به انتخاب حداکثر 80 کدرشته محل اقدام نمایند .



جدول شماره 2 : شرایط خدمت وظیفه عمومی

پذیرفته شدگان مشمول وظیفه عمومی دکتری برای ثبت نام در این مرحله لازم است یکی از شرایط مندرج در جدول شماره 2 را دارا باشند .



جدول شماره 3 : نام و کد استان به همراه نام و کد شهرستان محل تولد داوطلب

در این جدول که نام و کد استان به همراه نام و کد شهرستان محل تولد داوطلب نوشته شده است ، کد استان دو رقمی و کد شهرستان چهار رقمی می باشد .

حتما بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400









مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
تمامی داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد هستند و انتهای کارنامه اولیه خود کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مشاهده می کنند ، می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال 1400 شرکت نمایند . متقاضیان قبل از ورود به سامانه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ملزم به پرداخت هزینه انتخاب رشته از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب هستند .

به دلایل مختلفی همچون اهمیت زیاد مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در پذیرش یا عدم پذیرش نهایی داوطلبان و ظرفیت کم پذیرش دوره دکتری تخصصی ، داوطلبان باید در تکمیل فرم انتخاب رشته نهایت دقت را به کار ببرند و علاوه بر توجه به فاکتورهای علاقه ، مسافت دانشگاه تا محل سکونت ، کیفیت دانشگاه و شهریه دکتری دانشگاه آزاد ( از شهریه سال گذشته قابل تخمین است . ) ، حتما از افراد با تجربه که در این زمینه دانش کافی دارند کمک بگیرند . داوطلبان در این مرحله می توانند حداکثر 80 کد رشته محل را از لیست رشته محل های مندرج در دفترچه و با توجه به رشته امتحانی انتخاب کنند .

توصیه می کنیم فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد را دانلود و پرینت نموده و اولویت های خود را در آن به صورت پیش فرض وارد نمایید و بعد از مشاهده نهایی ترتیب انتخاب های خود به سایت azmoon.org مراجعه و به قسمت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 رفته و کد رشته محل ها را به ترتیب علاقه از 1 تا 80 در فرم اینترنتی وارد کنید .










علاقه مندان به انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد 1400 می توانند با بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران گروه مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشند تا فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل نمایند .

در ادامه بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400




آخرین اخبار مرتبط با دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد



28 فروردین 1400

طبق اطلاعیه سنجش مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری سراسری می توانند از روز دوشنبه مورخ 1400/01/30 تا روز پنجشنبه مورخ 1400/02/02 نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و احتمالا با فاصله چند روز انتخاب رشته دکتری آزاد آغاز و دفترچه آن منتشر می شود.



25 فروردین 1400

طبق آخرین اخبار منتشر شده انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با فاصله کوتاهی بعد از انتخاب رشته  آزمون دکتری سراسری 1400 آغاز می شود و دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد نیز همزمان با آغاز انتخاب رشته این دانشگاه منتشر می شود.



22 فروردین 1400

طبق آخرین گفته سخنگوی سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 در اواسط هفته آینده خواهد بود .




سوالات متداول


1- داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد امکان انتخاب چند کدرشته محل دارند ؟
داوطلبان دکترا آزاد می توانند حداکثر 80 کدرشته محل با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب کنند .




2- دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 از طریق چه سایتی منتشر خواهد شد ؟
لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .




3- آیا برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه جداگانه است ؟
بله هر داوطلب باید به ازای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، هزینه ای را به صورت اینترنتی پرداخت کنید .

منبع : دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/REQO
نظرتان را بنویسید