نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مجاز شدگان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای تکمیل فرم انتخاب رشته باید مسیر جداگانه ای از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری طی کنند . نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اینترنتی بوده و داوطلبان بعد از پرداخت هزینه می توانند از طریق سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ، اولویت بندی رشته محل های دلخواه خود را انجام دهند .




پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ، داوطلبان دانشگاه آزاد ، در مهلت مقرر می بایست از میان رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، رشته های مورد علاقه خود را انتخاب نموده و در سایت دانشگاه آزاد وارد می کنند هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد .

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق وبگاه سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام خواهد شد . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد قبل از وارد کردن کد رشته محل های خود ، می بایست اقدام به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنند که هزینه آن به صورت اینترنتی به حساب دانشگاه آزاد واریز می شود  .

هر داوطلب پس از واریز مبلغ مذکور می تواند وارد فرم انتخاب رشته دنشگاه آزاد شده و کد رشته های مورد علاقه خود را وارد سایت کند و پس از تایید نهایی و دریافت کد رهگیری باید منتظر اعلام نتایج دانشگاه آزاد باشد .

 آگاهی از نحوه انجام این انتخاب رشته می تواند داوطلبان را در داشتن انتخاب رشته ای بی نقص و مناسب یاری کند . به همین جهت در ادامه این مقاله به بررسی نکات قابل توجه در نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 پرداخته و مراحل این فرایند را شرح می دهیم .  



مراحل انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99
داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده اند و به عبارتی کد دسترسی به انتخاب رشته این دانشگاه برای آن ها در این کارنامه تعریفه اشت به منظور انتخاب رشته پیراپزشکی های این دانشگاه باید به صورت جداگانه اقدام کنند . در ادامه به بررسی مراحل انتخاب رشته پیراپزشکی های دانشگاه آزاد (  فیزیوتراپی ،  بینایی سنجی ،  علوم آزمایشگاهی ،  هوشبری ،  اتاق عمل ، پرستاری ، مامایی ، علوم تغذیه و... ) پرداخته ایم .



 مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 به آدرس azmoon.org
 دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 و مطالعه دقیق آن
 بررسی لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 و استخراج رشته محل های مورد علاقه
 اولویت بندی رشته محل های انتخابی با توجه به فاکتورهای علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت
 ورود به سامانه انتخاب رشته
 پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
 درج رشته محل های انتخابی در فرم اینترنتی و ثبت نهایی



با توجه به اینکه انتخاب رشته یک مرحله سرنوشت ساز برای هر داوطلب است ، توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 مقاله زیر را مطالعه کنید . 

حتما بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد










راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست در زمان مقرر شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش ، به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 رفته و فرم اینترنتی انتخاب رشته را پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام در مرحله انتخاب رشته این دانشگاه تکمیل کنند .

توصیه می شود داوطلبان قبل تکمیل این فرم حتما دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دانلود کرده و با دقت مطالعه کنند . در ادامه راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ارائه شده است  :


 داوطلبان بعد از ورود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org باید روی گزینه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 99 کلیک کنند .





 در این صفحه از شما اطلاعات کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواسته می شود .

 داوطلبانی که به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی ندارند توجه داشته باشند که این کد در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری قرار دارد  .

بیشتر بخوانید: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد







 در صفحه باز شده مشخصات فردی و گروه آزمایشی امتحانی شما درج شده است و در این صفحه می بایست نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 اقدام نمایید .

برای این منظور می بایست روی لینک پرداخت کلیک کنید .





 در این قسمت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود می تونید وارد مراحل بعدی انتخاب رشته شوید .










 بعد از تکمیل مراحل پرداخت صفحه زیر به نمایش در می اید که شما می بایست در این صفحه نسبت به ثبت رشته کلیک کنید .






بیشتر بخوانید: آخرین تراز قبولی دانشگاه آزاد



تصاویر بالا مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 می باشد و در حال حاضر لینک انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 فعال نیست . به محض فعال شدن لینک ، در صورت مشاهده مغایرت در تصاویر ، مقاله به روز رسانی خواهد شد .



برای دریافت راهنمایی و کمک در زمینه نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید و از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهترین انتخاب رشته را انجام دهید همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری دانشگاه آزاد می توانید عضو کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید .

در ادامه بخوانید:زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد










سوالات متداول


1- مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد همچون فرایند ثبت نام در سایت سازمان سنجش انجام می شود ؟
مطابق متن مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام شده و مراحل آن متفاوت از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می باشد ، به منظور کسب اطلاعات بیش تر می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




2- برای ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
از جمله اطلاعات ضروری برای ورود به این سامانه کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که برای اطلاع از نحوه دریافت آن می توانید متن مقاله را مطالعه نمایید .




3- آیا داوطلبان مجاز به انتخاب دو گروه آزمایشی امتحانی دانشگاه آزاد باید دو کارت اعتباری خریداری کنند ؟
 این داوطلبان با خرید یک کارت اعتباری می توانند چینش رشته محل های دانشگاه آزاد را انجام دهند که برای اطلاع از نحوه اولویت بندی این انتخاب ها می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .

منبع : نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OKMr
نظرتان را بنویسید