راهنمای جامع مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای همه متقاضیان این دانشگاه به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش انجام می شود . آشنایی با تمامی مراحل انتخاب رشته دکترا آزاد موجب تسریع تکمیل فرم انتخاب رشته بدون هیچ خطایی و دریافت کد رهگیری می شود . از این رو انجام تمامی موارد گفته شده در راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد از اهمیت بالایی برخوردار است . 




با وجود اینکه در چند سال اخیر ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است اما همچنان مرحله انتخاب رشته برای این دو دانشگاه به صورت جداگانه برگزار خواهد شد . از این رو داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد شده اند می توانند به سایت azmoon.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی انتخاب رشته را تکمیل نمایند .

با توجه به اینکه حساسیت مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 بالاست متقاضیان می بایست مطابق راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مراحل را طی کرده تا در مراحل بعدی دچار مشکلی نشوند . داوطلبان قبل از انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد بارها در انتخاب رشته کنکور های مقاطع قبلی شرکت کرده اند اما به دلیل دو مرحله ای بودن این کنکور ، انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد متمایز از سایر مقاطع می باشد . در ادامه توضیحات کاملی پیرامون مراحل ، راهنمای تصویری و نکات مهم در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 ارائه کرده ایم .



مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
هر داوطلب ابتدا باید به منظور اطلاع از وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، کارنامه اولیه خود را دریافت نماید و در صورت دارا بودن شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند با توجه به زمان انتخاب رشته که توسط مرکز سنجش و پذیرش اعلام خواهد شد ، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نماید .

مجاز شدگان موظف اند دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را از طریق سایت azmoon.org دانلود کرده و با دقت مطالعه کنند تا از تمامی جزئیات مندرج در آن آگاهی یابند . سپس در صورت داشتن تمامی شرایط و ضوابط لازم ، رشته محل های مورد علاقه خود را متناسب با رشته امتحانی استخراج نموده به دلخواه اولویت بندی کنند . حال کافیست کارت اعتباری انتخاب رشته بخرند و فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را تکمیل نمایند .



 راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400

1. انتخاب لینک (( انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی 1400 )) در سایت azmoon.iau.ac.ir کلیک کنند .







2. حال باید کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد مندرج در انتهای کارنامه اولیه دکتری در کادر بالا و در کادر پایین کد ملی وارد شود .







3. پرداخت هزینه انتخاب رشته در صفحه بعد پس از اطمینان از صحت اطلاعات نمایش داده شده







4. وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر در صفحه انتخاب رشته به ترتیب اولویت







5. سپس مشاهده پیش نمایش انتخاب های خود قبل از کلیک بر روی دکمه تایید







6. در نهایت در صورت موافق بودن با ترتیب اولویت های خود انتخاب دکمه تائید



7. بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته یک کد رهگیری به داوطلب اختصاص داده می شود که داوطلب موظف به حفظ و نگهداری آن تا پایان اعلام نتایج نهایی دکتری می باشد . لازم به ذکر است امکان ویرایش انتخاب ها بعد از ثبت نهایی وجود دارد .

حتما بخوانید: راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد





نکات مهم قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شدند باید قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته خود به بررسی چند مورد بپردازند که در ادامه هر یک را به صورت مختصر شرح می دهیم :



 بررسی اطلاعات ثبت شده از قبیل معدل ، نام موسسه فارغ التحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه



* اگر این اطلاعات به درستی ثبت شده بود ، می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند در غیر این صورت باید ابتدا از طریق ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش ، نادرست بودن اطلاعات را اعلام کنند و خواستار ویرایش آن باشند سپس به سامانه انتخاب رشته مراجعه نمایند .



* * چون اگر در هر زمان ( پذیرفته شدن ، حین تحصیل و … ) مشخص شود که داوطلب اطلاعات خود را اشتباه به ثبت رسانده است ، از ادامه مراحل آزمون دکتری سال 1400 و آزمون سال آینده محروم می شود و اجازه هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت .



* * * هم چنین اگر داوطلب اقدام به ویرایش اطلاعات مذکور کرده است می بایست مستندات مربوطه را در روز مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی به دانشگاه مورد پذیرش ارائه دهد .



 خرید کارت اعتباری که به منزله پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری در دانشگاه آزاد می باشد .



 آماده نمودن کدملی ، شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و شناسه پرداخت هزینه انتخاب رشته برای ورود به سایت آزمون و تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ازاد

  

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد









مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مرحله ای حساس است که داوطلبان می بایست حین انجام مراحل گفته شده در بالا به نکاتی دقت نمایند تا از این مرحله با موفقیت گذر کنند و وارد مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شوند . در ادامه توضیحات مختصری پیرامون هر یک از نکات ارائه می کنیم :


1. ترتیب اولویت ها :

داوطلبان پس از انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود از دفترچه انتخاب رشته باید اولویت های آن ها را نیز مشخص نمایند که در این تعیین اولویت در نظر گرفتن عواملی همچون علاقه ، مسافت ، کیفیت ، هیئت علمی و شهریه دکتری دانشگاه آزاد برای هر واحد بسیار مهم است .

2.    توجه به حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد :

واحد های مختلف دانشگاه آزاد هر ساله حدنصاب دعوت به مصاحبه خود را به اطلاع داوطلبان می رساند و متقاضیان می توانند با بررسی تراز اکتسابی خود ( در کارنامه اولیه درج شده است . ) و اطلاع از حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال گذشته در رشته امتحانی خود محدوده شانس دعوت به مصاحبه را بیابند و با توجه به آن فرم انتخاب رشته را منطقی تر بچینند .

3.    ظرفیت رشته محل ها :

دانشگاه آزاد ظرفیت هر کدرشته محل را در دفترچه انتخاب رشته دکتری اعلام می کند که داوطلبان در حین تکمیل فرم انتخاب رشته می بایست به آن دقت نماید .


بیشتر بخوانید: هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
داوطلبان می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هیوا که به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار گرفته ، استفاده نمایند تا بتوانند از محدوده شانس دعوت به مصاحبه خود مطلع شوند و انتخاب رشته ای اصولی و آگاهانه داشته باشند .

همچنین با توجه به موارد گفته شده حداکثر 80 کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ثبت نمایند و در آخر کد رهگیری انتخاب رشته را یادداشت و تا آخرین مرحله آزمون دکتری نزد خود نگه دارند .

لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری را به صورت مجزا منتشر خواهد شد و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ها می توانند در زمان انتخاب رشته دکتری 1400 ، رشته محل های مورد علاقه خود را از طریق سایت sanjesh.org وارد فرم انتخاب رشته نمایند .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با بررسی تمامی فاکتور های گفته ، شما را در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 یاری نموده و تجارب خود را از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار شما قرار می دهند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- چه کسانی مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هستند ؟
تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده و پس از مشاهده کارنامه اولیه این آزمون مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند می توانند در مهلت مقرر شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند .




2- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، می توانند چند رشته محل را انتخاب کنند ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند حداکثر 80 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب کنند .




3- فرآیند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
امکان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org برای داوطلبان فراهم خواهد شد .

منبع : راهنمای جامع مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pMXr
نظرتان را بنویسید