ممنوعیت بیت کوین در کشور هند

ممنوعیت بیت کوین در کشور هند
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

به نقل از راشاتودی، پیشنهاد ممنوعیت استفاده از تمام ارز های مجازی خصوصی به دستور کار مجلس هند اضافه‌ شده است. این اقدام به‌دنبال اظهارات نخست‌ وزیر این کشور در مورد بیت‌ کوین انجام شد. نارند را مودی عقیده دارد ارز هایی مانند بیت‌ کوین در نهایت در اختیار افراد بی‌ صلاحیت قرار می‌ گیرند و جوانان را فاسد خواهند کرد.

مجلس هند اعلام کرد این لایحه در صورت تصویب چار چوبی برای یک ارز دیجیتال رسمی ایجاد و استفاده از تمام ارز های مجازی خصوصی را در هند ممنوع می‌ کند.

ممنوعیت قبلی هند برای استفاده از ارز های مجازی در آوریل 2020 برداشته‌ شده و باعث رونق بازار ارز های مجازی شده بود. هیچ آمار رسمی وجود ندارد اما تخمین زده می‌ شود تعداد سرمایه‌ گذاران ارز مجازی در هند بین 15 تا 20 میلیون نفر باشد و ارزش دارایی‌ های آن‌ ها به 400 میلیارد روپیه معادل 5٫4 میلیارد دلار برسد.

بی اعتنایی بازار ارز های دیجیتالی به شایعه هندی ! با وجود اخباری از احتمال ممنوعیت رمز ارز ها در هند، ارزش بازار آن‌ ها افزایش پیدا کرد.

به نقل از سی‌ ان‌ بی‌ سی، در حالی که منابع خبری پیشتر از احتمال ممنوعیت ارز های دیجیتالی تنها در بخش پرداخت در هند خبر داده بودند، حالا از مجلس این کشور خبر می رسد یک پیش نویس در حال آماده شدن است که در صورت تصویب، فعالیت‌ های مرتبط با رمز ارز ها را در این کشور ممنوع اعلام می‌ کند. این لایحه تنها یک روز پس از آن به جریان افتاد که نخست وزیر هند گفت ارز های دیجیتالی باعث گرفتن وقت جوانان کشور می شوند.

سازمان نظارت بر تراکنش‌ های مالی انگلیس اعلام کرد سخت گیری خود را بر روی تراکنش‌ های مرتبط با رمز ارز ها در این کشور با هدف مقابله با پولشویی، اقدامات مجرمانه و تامین مالی تروریسم تشدید می‌ کند. قرار است در قالب طرح جدید این سازمان شماری از کارکنان برگزیده به طور ویژه در زمینه مقابله با اقدامات مجرمانه با استفاده از ارز های دیجیتالی آموزش ببینند. انگلیس پیش از این فعالیت شماری از صرافی‌ های ارز های دیجیتالی از جمله بایننس را غیر قانونی اعلام کرده بود.

با وجود عملکرد ضعیف بیت کوین پس از ثبت قله تاریخی خود، رئیس جمهور السالوادور از برنامه ریزی برای راه اندازی نخستین شهر بیت کوینی جهان در این کشور خبر داده است. السالوادور تنها کشور جهان محسوب می شود که بیت کوین را به عنوان واحد رسمی پول خود معرفی کرده و با وجود هشدار صریح بسیاری از اقتصاد دانان، آینده نظام مالی و بانکی خود را به ارز های دیجیتالی گره زده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز های دیجیتالی در حال حاضر 2600 میلیارد دلار برآورد می‌ شود که این رقم نسبت به روز قبل 1.76 درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر 43 درصد کل بازار ارز های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و 17 درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین 12 سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌ گران بر بستر بلاک‌ چین ایجاد شد و از سال 2009 معاملات اولیه آن شکل گرفت.       

 

منبع : سر پوش طلا و ارز

 

در ادامه بخوانید: انواع ارز دیجیتال
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Lj2D
نظرتان را بنویسید