اطلاعات کامل پذیرش و شرط معدل دانشگاه فرهنگیان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
fariba-pas
داوطلبان متقاضی رشته های دانشگاه فرهنگیان برای کسب پذیرش در این دانشگاه می بایست واجد شرایط لازم باشند که یکی از این شرایط ، شرط معدل می باشد. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای تمام گروه های آزمایشی در نظر گرفته شده است و فرقی نمی کند که شما در کدام کنکور شرکت می کنید ، زیرا قوانین پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای همه داوطلبان ثابت است.
البته در سال های گذشته صحبت هایی در خصوص حذف شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در دیوان عدالت شده است تا داوطلبانی که تراز خوبی در کنکور کسب می کنند ، اما حداقل معدل برای دانشگاه فرهنگیان را ندارند ، شانس پذیرش در این دانشگاه را از دست ندهند.
مشاوره انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، مشاوره از طریق تماس با مشاوران ارشد مجموعه پاسخ با ما

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آنچه در این مطلب میخوانید :

1 شرط معدل دانشگاه فرهنگیان
2 شرایط جدید برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
2.1 سوالات متداول
شرط معدل دانشگاه فرهنگیان
قبل از سال 98 و در کنکور های 97 به قبل ، شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، حداقل معدل کتبی نهایی 15 بوده است و دانش آموزانی که کمتر از معدل 15 را داشتند ، اجازه شرکت در رشته های دانشگاه فرهنگیان به آن ها داده نمی شد.
در کنکور 98 شرط معدل دانشگاه فرهنگیان به معدل 14 تغییر پیدا کرد و اطلاعیه ای که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده بود ، به شرح زیر است :
بـا توجـه بــه رای هیـات عمــومی دیـوان عــدالت اداری بـه شــماره 1821 ، داشـتن حــداقل معـدل کــل 14 در دوره متوسـطه دوم (معــدل سـه پایــه اول ، دوم و سـوم) برای پــذیرش دانشجو ، ملاک عمل خواهـد بـود و حـداقل معـدل کـل ، تحـت هـر شـرایطی تغییـر نخواهـد داشـت.
بنابراین منظور از حذف شرط معدل ، حذف کامل شرط معدل نیست بلکه معدل 15 به 14 تغییر پیدا کرده است. در کنکور سال 1400 نیز احتمالا برای پذیرش دانشجو در دانشگاه تربیت دبیر ، حداقل معدل 14 در نظر گرفته شود ولی باز هم باید منتظر اطلاعیه های جدید دیوان عدالت عالی و سازمان سنجش باشیم زیرا ممکن است دوباره و بر اساس درخواست داوطلبان ، تغییراتی را اعمال کنند.
در صورت وجود تغییرات در شرط معدل دانشگاه فرهنگیان ، حتما با بروزرسانی این مطلب آخرین اخبار را به اطلاع شما می رسانیم.
شرایط جدید برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
با دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از مشاوران با تجربه ما و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، قبولی خود را تضمین کنید. برای ارتباط با مشاوران کافیست تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

علاوه بر معدل ، شرایط دانشگاه فرهنگیان موارد دیگری نیز هستند که عبارتند از :
کسب حداقل نمره علمـی کـل 6500 و بـالاتر جهـت مجـاز شـدن بـرای انتخـاب رشـته در گـروه آزمایشـی مربـوط
نداشتن هیچ گونه رابطـه اسـتخدامی یـا تعهـد خـدمت (دائم یـا موقـت) بـه نهاد هـا و سـازمان هـای دولتـی و غیردولتـی ، (از آغـاز تـا پایـان دوره تحصـیل در دانشـگاه)
داشـتن حـداکثر سـن 24 سـال تمـام در بـدو ورود بـه دانشـگاه
بــومی بــودن داوطلـب در هر یــک از کــد رشـته محــل های اعــلام شــده از سـوی آمــوزش وپــرورش
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rLwW
نظرتان را بنویسید