تعداد سوالات کنکور سراسری و زمان پاسخگویی هر درس

تعداد سوالات کنکور سراسری و زمان پاسخگویی هر درس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
در جلسه آزمون سراسری به هر داوطلب در تمام گروه‌ های آزمایشی یک برگ پاسخنامه و 2 دفترچه سوال ( آزمون عمومی « دفترچه شماره 1 » و آزمون اختصاصی « دفترچه شماره 2 ») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌ شود . زمان پاسخگویی به سوالات عمومی 75 دقیقه ، اما زمان پاسخ گویی به سوالات اختصاصی هر گروه آزمایشی متفاوت است .

کنکور سراسری طبق روال سالیان گذشته در 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار شده و داوطلبان با حضور در جلسه آزمون به سوالات مندرج در دفترچه سوالات مجموعه امتحانی خود پاسخ می دهند .

به هر یک از داوطلبان این ماراتن نفسگیر ، یک پاسخنامه و دو دفترچه آزمون عمومی یا شماره یک و آزمون اختصاصی یا شماره 2 در قالب دو بسته نایلونی داده می شود به طوریکه این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان ( شماره داوطلبی و نام و نام خانوادگی ) بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است .

داوطلبان در تمام گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری کنند . با توجه به اینکه تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده برای هر درس با هم متفاوت است در این مقاله تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده برای هر درس در 5 گروه ازمایشی امتحانی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه شده است .


تعداد سوالات عمومی کنکور سراسری 99 و زمان پاسخگویی هر درس
برای کلیه داوطلبان ابتدا دفترچه شماره یک که شامل دروس زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی ( دینی و قرآن ) و زبان خارجی است با مجموع 100 سوال ارائه می شود . به طوریکه برای هر درس 25 سوال طرح شده و مجموعا 75 دقیقه وقت برای کل سوالات عمومی در نظر گرفته شده است و میانگین زمان پاسخ گویی برای هر سوال 45 ثانیه می باشد .



     دروس عمومی
ردیف    عنوان درس    تعداد سوال    مدت زمان پاسخگویی بر اساس دقیقه
1    زبان و ادبیات فارسی    25    18
2    عربی    25    20
3    دین و زندگی    25    17
4    زبان انگلیسی    25    20




داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند 25 فرم ثبت نام کنکور سراسری ، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می‌ دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند 38 تقاضانامه ثبت نام اینترنتی ، غیرانگلیسی است ، لازم است به ترتیب به جای درس دین و زندگی به سوالات مربوط به ادیان ( کلیمی ، زرتشتی و مسیحی ) و به جای درس زبان انگلیسی به سوالات زبان خارجی غیرانگلیسی ( فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی و روسی ) که در اختیار آنان قرار داده می‌ شود ، پاسخ دهند .


تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور ریاضی 99 و زمان پاسخگویی هر درس
به داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور ریاضی ، علاوه بر دفترچه سوالات عمومی یک دفترچه با عنوان دفترچه شماره 2 ، شامل سوالات دروس ریاضیات ، فیزیک  ، شیمی با مجموع 135 سوال و 175 دقیقه زمان به داوطلبان داده می شود .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور ریاضی و زمان پاسخگویی به آن
ردیف    درس    تعداد سوال    مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1    ریاضی    55    85
2    فیزیک    45    55
3    شیمی    35    35
         


تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور تجربی 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه ی شماره 2 کنکور تجربی شامل دروس اختصاصی ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی می باشد که حاوی 145 سوال و 145 دقیقه زمان پاسخ گویی است به طوریکه میانگین زمان برای پاسخ گویی به هر سوال مندرج در این دفترچه 64 ثانیه است .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور تجربی و زمان پاسخگویی به آن
ردیف    درس    تعدادسوال    مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1     زمین شناسی    25    20
2    زیست شناسی    50    36
3    شیمی    35    35
4    فیزیک    30    37
5    ریاضی    30    47


تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور انسانی 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه ی شماره 2 کنکور انسانی شامل دروس اختصاصی شامل دروس ریاضی و اقتصاد ، ادبیات فارسی ، عربی اختصاصی ، تاریخ و جغرافیا ، جامعه شناسی یا علوم اجتماعی ، فلسفه و منطق ، روانشناسی می باشد که حاوی 180 سوال و 165 دقیقه زمان پاسخ گویی است به طوریکه میانگین زمان برای پاسخ گویی به هر سوال مندرج در این دفترچه 55 ثانیه است .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور انسانی و زمان پاسخگویی به آن
ردیف    درس    تعدادسوال    مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
     ریاضی    20    25 
1    اقتصاد    15    10
2    ادبیات فارسی    30    30
3    عربی    20    20
4    تاریخ و جغرافی    30    25
5    علوم اجتماعی    20    15
6    فلسفه و منطق    25    25
7    روان شناسی    20    15


بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 98
آن دسته از دیپلمه‌ های علوم و معارف اسلامی دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که برابر ضوابط باید درس اصول عقاید و فقه را نیز امتحان دهند ، لازم است علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون اختصاصی ( ریاضی ، اقتصاد ، زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، تاریخ و جغرافیا ، علوم اجتماعی ، فلسفه و منطق و روانشناسی ، ) به سوالات اصول عقاید و فقه ( سوالات دفترچه شماره 3 ) نیز پاسخ گویند . ( تعداد سوالات این درس 20 و مدت زمان پاسخگویی به آن 20 دقیقه است . )


تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور هنر 99 و زمان پاسخگویی هر درس
دفترچه شماره 2 کنکور انسانی شامل دروس اختصاصی درک عمومی هنر ، درک عمومی ریاضی فیزیک ، ترسیم فنی ، خلاقیت تصویری و تجسمی ، خلاقیت نمایشی ، خلاقیت موسیقی ، خواص مواد است .
داوطلبان گروه هنر در مجموع 160 سوال اختصاصی دارند که در 165 دقیقه باید به آن ها پاسخ دهند .
 میانگین زمان پاسخ گویی به هر سوال 60 ثانیه است .



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور هنر و زمان پاسخگویی به آن
ردیف    درس    تعدادسوال    مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1    درک عمومی هنر    30    25
2    درک عمومی ریاضی فیزیک    30    40
3    ترسیم فنی    20    26
4    خلاقیت تصویری و تجسمی    20    24
5    خلاقیت نمایشی    20    13
6    خلاقیت موسیقی    20    20
7    خواص مواد    20    17


 
بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور هنر 98
تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور زبان 99 و زمان پاسخگویی هر درس
داوطلبان یکی از زبان های خارجی ( انگلیسی ، فرانسه ، المانی ) علاوه بر دفترچه سوالات عمومی باید به دفترچه سوالات اختصاصی زبان تحت عنوان دفترچه ی شماره 2 جواب دهندکه این دفترچه شامل 70سوال با 105 دقیقه زمان پاسخ گویی می باشد . 



تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور زبان و زمان پاسخگویی به آن
ردیف    درس    تعدادسوال    مدت پاسخگویی بر اساس دقیقه
1    زبان تخصصی ( انگلیسی ، فرانسه ، المانی )    70    105




آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌ های خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی مندرج در کارت ورودی یکی از زبان‌ های ایتالیایی و یا روسی است ، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره 2 ( دفترچه آزمون اختصاصی ) ندارند و بر اساس برنامه زمانی ، ضرورت دارد که پس از پایان آزمون عمومی نسبت به تحویل دفترچه شماره 1 پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام و با نظر سرپرست سالن امتحانی ، جلسه آزمون را ترک کنند . 



مشاوره نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری
در جلسه آزمون به همراه دفترچه آزمون عمومی ، به هریک از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، علوم انسانی ، علوم تجربی ، هنر و زبان های خارجی یک پاسخنامه داده می‌شود ، که تمام داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی سوالات دفترچه آزمون عمومی و سوالات دفترچه آزمون اختصاصی در پاسخنامه مربوط اقدام کنند .

داوطلب به محض دریافت پاسخنامه باید شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت ورودی خود و نیز کد های مندرج در پاسخنامه را با کد های مندرج در دفترچه‌ های شماره 1 ( آزمون عمومی ) و شماره 2 ( آزمون اختصاصی ) تحویل شده مقایسه کند تا مطمئن شود بین آن ها هیچ مغایرتی نیست و در صورت مشاهده تفاوت ، موضوع را به نزدیکترین مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پیگیری تا اختلاف برطرف شود و سپس مندرجات ذیل پاسخنامه را تکمیل و امضا کند .






توجه داشته باشید در آزمون سراسری نمره منفی لحاظ می شود به طوریکه برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط ، به منظور خنثی کردن پاسخ‌ های حدسی یا تصادفی 1 نمره منفی منظور خواهد شد ، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌ شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلاً نمی‌ دانند به آن سوال جواب ندهند . زیرا به سوال‌ های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌ گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ های آن سوال ، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال 1 نمره منفی تعلق خواهد گرفت .



در نظر داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی سوالات شما در رابطه با تعداد سوالات کنکور سراسری و زمان پاسخگویی به آن می باشند که از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید با آن ها در ارتباط باشید .



سوالات متداول

1- دفترچه سوالات عمومی کنکور سراسری چند سوال دارد و چه تایمی برای پاسخگویی به سوالات این دفترچه اختصاص یافته ؟
این دفترچه دارای 100 سوال و 75 دقیق زمان است که تعداد سوالات و زمان پاسخگویی مربوط به هر درس به تفکیک در این مقاله ارائه شده است .

2- سوالات درس بهیاری برای داوطلبان دارای این سهمیه ، در دفترچه سوالات اختصاصی کنکور تجربی می آید ؟
خیر - این دست از داوطلبان باید سوالات  دفترچه شماره 3 بهیاری نیز پاسخ دهند که تعداد سوال و زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده برای آن در متن مقاله ارائه شده است .

3- آیا در کنکور سراسری نمره منفی لحاظ می شود ؟
برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته می شود که در این مقاله توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه شده است .

منبع : تعداد سوالات کنکور سراسری و زمان پاسخگویی هر درس
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/o4OA
نظرتان را بنویسید