لغو مجوز پذیرش دانشجوی غیر مرتبط در دانشگاه علمی کاربردی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ساماندهی رشته های این دانشگاه خبرداد و گفت : مراکزی که در رشته‌های غیر مرتبط دانشجو جذب می‌کردند دیگر مجاز به پذیرش دانشجوی غیر مرتبط نیستند .


به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی ، محمد حسین امید گفت: مأموریت مرکز علمی کاربردی مشخص شده است از این رو دانشگاه  و مراکز فقط باید در چارچوب مأموریت خود دانشجو پذیرش کنند .

وی افزود : تعداد مراکز این دانشگاه از سال 1384 تا کنون رشد چشمگیری داشته است ولی با کاهش روند رشد جمعیت در کشور، دانشگاه ها با مشکل مواجه خواهند شد .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ساماندهی شده است، مراکزی که در رشته‌های غیر مرتبط دانشجو جذب می‌کردند دیگر مجاز به پذیرش دانشجوی غیر مرتبط نیستند و باید در رشته‌های خود دانشجو پذیرش کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت : عدم پرداختن به کارآفرینی و اشتغال زایی یکی از آفت های مراکز علمی کاربردی در کشور است . از زمان شکل گیری این دانشگاه بالغ بر یک هزار و 50 مرکز جهت توسعه کیفی ایجاد شد که به علت غیر همگن بودن در فعالیت و رشته، تعدادی از مراکز حذف شدند .

وی از اختصاص تسهیلات 50 میلیون تومانی جهت ایجاد مراکز نوآوری خبر داد و گفت : این تسهیلات جهت تجهیز و اداره محصولاتی که ارائه می دهند است و مراکز نوآوری که مقدمه مراکز رشد هستند خود می توانند با افراد شاغل در شرکت، مدرسین ، دانشجویان و ... شرکتی ایجاد کنند تا با حمایت و آموزش جهت مدیریت کسب و کار برای شرکت ها گام بردارند .

وی برگزاری استارت آپ در زمینه های مختلف را جهت حفظ کیفیت برای دانش آموختگان را مؤثر دانست و افزود: استفاده از محیط کار برای آموزش را نباید از دست بدهیم .

منبع : لغو مجوز پذیرش دانشجوی غیر مرتبط در دانشگاه علمی کاربردی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3NVQ
نظرتان را بنویسید