ازدواج با دختر بزرگتر از خود

ازدواج با دختر بزرگتر از خود
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
یکی از مهم ترین انتخاب های که فرد در زندگی خود انجام می دهد ازدواج است. ازدواج تصمیم بسیار مهمی است که نکات بسیاری را باید در رابطه با آن مورد توجه قرار داد. یکی از این نکات اختلاف سنی دو طرف می باشد. امروزه معیار های ازدواج دچار تغییر شده است و یکی از این تغییرات ازدواج پسر با دختر بزرگتر خود است. این نوع ازدواج ممکن است از سوی خانواده ها پذیرفته نباشد و از انجام آن جلوگیری کنند. همچنین این ازدواج چیزی برخلاف شیوه مرسوم می باشد.

به همین دلیل باید بررسی شود که چه مشکلاتی را این ازدواج پیش رو خواهد داشت. در این مقاله به بررسی ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود، مزایا و آسیب های آن و اختلاف سنی مناسب پرداخته شده است.



آیا ازدواج با دختر بزرگتر از خود درست است
پیشرفت های روزافزون دنیا در زمینه های مختلف تاثیر خود را بر روی فرهنگ ازدواج هم گذاشته است و ما شاهد آن هستیم که فرهنگ ازدواج دستخوش تغییرات زیادی شده است. یکی از این موارد تغییرات ازدواج پسر با دختر بزرگتر و یا ازدواج دختر با پسر کوچک تر است که امروزه موارد زیادی از آن ها را می بینیم. امروزه شاهد آن هستیم که زنان پا به پای مردان در زمینه های مختلف پیش می روند و حتی نقش هایی بیش تر از مردان را بر عهده دارند.

همچنین دیده می شود که مردان تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که مستقل و توانمند هستند. زنانی که بالغ و با اعتماد به نفس هستند در زندگی مشترک یک متحد و یک تکیه گاه قوی و قابل اعتماد می باشند. این زنان عزت نفس بالایی دارند به همین دلیل کاستی های خود را می شناسند و سردرگمی کم تری در رابطه دارند. این زنان کاملا آگاه هستند که از زندگی خود و زندگی مشترکشان چه می خواهند. این موارد باعث می شود که برای پسران جذاب باشد که با دختری دو یا سه سال بزرگ تر از خود ازدواج کنند.

این رشد و بلوغ در برخورد با دخترانی که بزرگ تر از پسر هستند مشاهده می شود. ازدواج با دختر بزرگتر باعث می شود که پسر کم تر در مقابل تصمیمات خودخواهانه دختر قرار بگیرد و زندگی ثبات بیش تری داشته باشد و با منطق بهتری پیش برود.هرچند که در ازدواج مسئله زیبایی و طراوت زن اهمیت بالایی دارد اما زمانی که در ازدواج پسر با دختر بزرگتر، دختر تنها یک تا دو سال از پسر بزرگ تر باشد این مسئله خللی در ازدواج و زندگی مشترک پیش نمی آورد و مشکل ساز نمی شود.

حتما بخوانید: راه های شناخت زنان قبل ازدواج


چرا برخی پسران با دختر بزرگتر از خود ازدواج می کنند
همانطور که گفتیم امروزه آداب ازدواج ها تغییر کرده است و ازدواج پسر با دختر بزرگتر خود افزایش پیدا کرده است اما سوالی که پیش می آید این است که علت ازدواج پسر با دختر بزرگ تر چیست؟ روانشناسان در این زمینه تحقیقات بسیاری را به عمل آورده اند و یکی از یافته هایشان این است که دیده شده بیش تر پسرهایی تمایل به ازدواج با دختر بزرگ تر از خود دارند که در زمان کودکی به آن ها توجه کمی شده است. گویی این مردها در جست و جوی زنی هستند که از آن ها مراقبت کند و به طور ناخودآگاه به سمت زنی می روند که حضانت و مراقبت آن ها را بر عهده بگیرد.

البته باید به این نکته توجه کرد که وقتی مشکلات ازدواج پسر با دختر بزرگتر را بررسی کنیم منظورمان ازدواج هایی نیست که اختلاف سنی در حد یک تا دو سال است بلکه در این مواقع منظور ازدواج هایی می باشد که زن ده تا پانزده سال بزرگ تر از مرد می باشد. در این ازدواج ها معمولا مرد می خواهد زن از او مراقبت کند.



همچنین زنانی که بزرگ تر از پسران هستند در جامعه موقعیت شغلی و مالی بالایی دارند و مردان مجذوب این استقلال و عزت نفس زنان می شوند و باعث می شود به سمت آن ها کشیده شوند. ثبات فکری و اخلاقی، اعتماد به نفس و برخورد منطقی این زن ها با مسائل باعث می شود که مردانی که سن کم تری نسبت به آن ها دارند مجذوب آن ها شوند و تمایل داشته باشند که با آن ها ازدواج کنند.

حتما بخوانید: راه های افزایش عزت نفس




آسیب های ازدواج با دختر بزرگتر از خود
در این بخش می خواهیم آسیب ازدواج با دختر بزرگ تر را بررسی کنیم. ازدواج پسر با دختر بزرگتر چه آسیب های می تواند به زندگی وارد کند و چه موانعی را بر سر راه زوجین قرار می دهد؟ هرچند ازدواج کردن با دختری که یک تا دو سال از پسر بزرگ تر است مشکلات زیادی را به وجود نمی آورد اما کم و بیش اختلافاتی ممکن است پیش بیاید.

برای خانواده و جامعه پذیرفته نباشد و به سخره گرفته شوید.

در به دنیا آوردن بچه ممکن است دچار مشکل شوید چون زنان سن باروری محدودی دارند. اگر نمی خواهید تا چند سال بعد از ازدواج بچه دار شوید باید سن زن را در نظر بگیرید.

زنانی که سن بالاتری دارند از انعطاف پذیری کم تری برخوردار هستند که در مواقعی بسیاری به طلاق ختم می شود.

در مقابل زنان بزرگ تر باید همانقدر که به شما محبت می کنند به خواسته هایشان توجه کنید زیرا به راحتی از خواسته های خود نمی گذرند.

یکی از مسائلی که در ازدواج پسر با دختر بزرگتر ذهن زن را درگیر می کند این است که آیا مرد می تواند خواسته های آن ها را برآورده کند.

اگر تنها جذبه های ظاهری و جنسی باعث شده است در کنار هم بمانید ممکن است برای درک یکدیگر دچار مشکل شوید به همین دلیل باید مدت بیش تری را برای آشنایی با یکدیگر صرف کنید. این امر باعث می شود که در این مدت با خلق و خوی یکدیگر آشنا شوید و برای تصمیم ازدواج منطقی تر عمل کنید. بهتر است برای عملی کردن تصمیم ازدواج خود عجله به خرج ندهید و اجازه دهید که هر دو طرف به بیش ترین شناخت نسبت به یکدیگر و اخلاقیات طرفین برسند.

حتما بخوانید: چرایی خیانت زوجین به یکدیگر
اختلاف سنی مناسب برای ازدواج چیست
اختلاف سنی در ازدواج یکی از پارامترهای مهم می باشد که توجه به آن باعث می شود زوجین در زندگی مشترک درک بهتر و بیش تری نسبت به هم داشته باشند. وقتی دو نفر اختلاف سنی کم تری نسبت به یکدیگر دارند قطعا بهتر می توانند یکدیگر را درک کنند. زیرا هر دو در یک دوره زمانی از زندگی خود قرار دارند و بهتر تمایلات، خواسته ها و سرگرمی های یکدیگر را درک می کنند.

زمانی که سن دختر کم باشد و با مردی ازدواج کند که با او اختلاف سنی زیادی دارد کم ترین درک را نسبت به هم خواهند داشت. مرد از خواسته های زن درکی ندارد و زن نیز نمی تواند پختگی و منطقی بودن مرد را درک کند که این موضوع باعث بروز مشکل می شود. برای مثال در مقایسه زوجینی که زن 15 سال و مرد 27 ال دارد با زوجینی که زن 25 سال و مرد 38 سال دارد اختلافات زناشویی بیش تر است و کمتر یکدیگر را درک می کنند.



کلام آخر

همانطور که ذکر شد ازدواج با دختر سن بالا در کنار مزیت هایی که می تواند داشته باشد معایبی هم به همراه دارد که اگر بدون توجه به آن ها وارد زندگی مشترک با دختر بزرگ تر از خود شوید می تواند مشکلات برگی را پیش روی شما قرار دهد و حتی باعث جدایی شود. بنابراین قبل از تصمیم گیری حتما با مشاوره مخصوص ازدواج صحبت کنید.

در ادامه بخوانید: مشاوره قبل ازدواج


سوالات متداول


1- آیا ازدواج با دختر بزرگتر از خود درست است؟
یکی از این موارد تغییرات ازدواج پسر با دختر بزرگتر است که امروزه موارد زیادی از آن ها را می بینیم که در متن درست بودن آن شرح داده شده است.




2- چرا برخی پسران با دختر بزرگتر از خود ازدواج می کنند؟
بیش تر پسرهایی تمایل به ازدواج با دختر بزرگ تر از خود دارند که در زمان کودکی به آن ها توجه کمی شده است که در متن مقاله شرح داده شده است.




3- آسیب های ازدواج با دختر بزرگتر از خود چیست؟
ازدواج با دختر سن بالا در کنار مزیت هایی که می تواند داشته باشد معایبی هم به همراه دارد که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.

منبع : ازدواج با دختر بزرگتر از خود
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/REV0
نظرتان را بنویسید