پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت از میان دانشجویان ممتاز سایر دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش مسترتست، مطابق آیین­نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه علم و صنعت ایران درخواست دانشجویان ممتاز کارشناسی پیوسته ورودی مهرماه سال ۱۳۹۷ سایر دانشگاه های دولتی را جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد (بدون آزمون) سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می دهد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه علم و صنعت

متقاضیان باید ثبت نام اولیه خود را از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۹ لغایت ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ صرفاً به صورت غیرحضوری از طریق آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور

الف) داشتن حداقل معدل کل ۱۶ (با اعمال ضریب همترازی دانشگاه مقطع کارشناسی) در پایان شش نیمسال تحصیلی مقطع کارشناسی که به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و صنعت

توضیح ضریب همترازی: هر دانشگاه دارای ضریبی می‌باشد که این ضریب بزرگتر یا مساوی ۱بوده و در صورت بالاتر بودن این ضریب از ۱ تاثیر مثبت در معدل خواهد داشت. این ضریب را می‌توان از آموزش هر دانشگاه مطلع شد.

ب) گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی (گرد رو به پایین) در پایان ترم ششم در مقطع کارشناسی

تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای دانشجویان کارشناسی دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا و با تایید دانشگاه مبدا حذف واحد داشته اند، با کسر حداکثر ۴واحد از مجموع سه چهارم واحدهای
درسی می‌توانند اقدام نمایند.

ج) اتمام تحصیلات مقطع کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱

تبصره ۲: درخواست متقاضیان ورودی ۹۸ که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شده اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته غیر هم ورودی خود جزء ٪۱۵ برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

تبصره ۳: متقاضیان ورودی بهمن ۹۶به شرط دانش آموختگی در ۸نیمسال، می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۴: پذیرش متقاضیان تحصیل همزمان که تحصیل خود را در هر یک از رشته‌های دوره کارشناسی پیوسته با تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدت مجاز زمان فارغ التحصیلی حداکثر ده نیمسال تحصیلی به پایان رسانده اند، با رعایت تمامی شرایط و ضوابط آیین نامه ایی و دستورالعمل‌های اجرایی ابلاغ شده از نظر سازمان سنجش بلا مانع میباشد.

تبصره ۵: دانشجویان مهمان، انتقالی در صورتی می‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهرهمند شوند که سنوات تحصیلی آن‌ها
در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین پانزده درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که از آن مدرک دریافت می کنند.

تبصره ۶: طی نامه دریافتی برای دانشجویانی که تغییر رشته داده اند، در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می‌شود بنابراین دانشکده می‌تواند محاسبه سه چهارم واحدهای درسی این دانشجویان را پس از نیمسال هفتم انجام دهد. در این صورت محاسبه پانزده درصد برتر داوطلبان پذیرش بدون آزمون، با دانشجویانی که بیشترین واحدهای درسی را با آن‌ها گذرانده اند، مقایسه می‌شود.

تبصره ۷: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان‌پذیر است.

تذکرهای مهم:

تذکر ۱: متقاضی موظف است حداکثر به تعداد سه رشته گرایش مورد علاقه در دوره کارشناسی ارشد را به ترتیب اولویت مشخص
نماید.

تذکر ۲: متقاضیان دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی، غیر انتفاعی، علمی کاربردی، آموزش الکترونیکی و پردیسهای بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آئیننامه برای پذیرش استعداد درخشان نیستند.

تذکر ۳: پذیرش دانشجویان کارشناسی جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی انجام میپذیرد. لذا اطلاعات ارائه شده متقاضیان براساس آخرین ضوابط ابلاغ شده از سوی وزارت علوم توسط کمیتههای کارشناسی دانشگاه بررسی گردیده و نتیجه بررسی به متقاضیان اطلاع‌رسانی خواهد شد. بدیهی است تکمیل فرم تقاضا و ارائه اطلاعات هیچ حقی را برای متقاضیان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد نخواهد کرد.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان

۱- تکمیل فرم گواهی تأیید معدل و رتبه مقطع کارشناسی بدون خط خوردگی) اطلاعات فرم شماره ۱به طور کامل وارد شده و به تایید دانشگاه مبدا رسیده باشد، به اطلاعات ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۲- فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما (تکمیل فرم شماره ۲در صورت داشتن مقاله)

۳- سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان (مطابق راهنمای تصویری)

۴- درصورت ثبت اختراع میبایست تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران یا بنیاد ملی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را داشته باشد.

۵- مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مراحل ثبت نام پرداخت مینماید. هزینه ثبت نام به هیچ عنوان قابل استرداد نمی‌باشد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه علم و صنعت

فهرست رشته‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در دانشگاه علم و صنعت از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه علم و صنعت

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و صنعت کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه علم و صنعت تا ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و صنعت چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/grYZ
نظرتان را بنویسید