تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب

تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
loolebazkonimashhad

تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب

ترکیدگی لوله آب و تشخیص ترکیدگی لوله آب و فاضلاب در ساختمان به دلایل گوناگونی رخ خواهد داد. ولی جدا از علت‌های به وجود آمدن آن ، تشخیص آن هم خیلی حائز اهمیت می‌باشد.

اگرچه باید جهت پیشگیری از ترکیدگی لوله اقداماتی انجام گیرد. ولی در عین حال باید از نکته‌های آموزشی تشخیص ترکیدگی لوله‌های آب و فاضلاب هم آگاهی پیدا کرد تا در صورت رخ دادن مشکل اقدام به برطرف کردن آن نمود.

در صورتی که نتوان ترکیدگی لوله‌ها را تشخیص نمایید ، چه بسا بعد از مدتی شاهد نم کشیدن قسمت بزرگی از ساختمان خواهید بود. در نتیجه بهتر می‌باشد این مقاله را به دقت مطالعه کرده تا طی آن از راه‌های چگونگی تشخیص ترکیدگی لوله‌های آب و فاضلاب آگاهی پیدا کنید.

همانطور که میدانید یکی از مشکلات جدی در ساختمان‌ها ، ترکیدگی لوله و به دنبال آن نم دادن ساختمان می‌باشد. جهت جلوگیری از این اتفاق باید به جزء پیشگیری از ترکیدگی لوله‌های آب و فاضلاب ، از شیوه‌های تشخیص ترکیدگی هم آگاه بود. برای پیشگیری از ترکیدگی لوله‌ها لازم بوده هنگام ساخت ساختمان و لوله کشی آب و فاضلاب ، استانداردهای ساختمانی و لوله‌کشی را رعایت نموده و مصالح و قطعات لوله کشی مرغوب را مورد استفاده قرار داد. در این صورت امکان رخ دادن  شکستگی و نشتی در لوله‌ها به شدت کم خواهد شد. در صورتی که رطوبت به وجود آمد به ناچار باید راه‌های برطرف کردن نم و رطوبت را انجام داد.

روش‌های چگونگی  تشخیص ترکیدگی لوله‌های آب و فاضلاب

 

بعد از این باید به فکر راهی برای تشخیص ترکیدگی لوله‌های آب و فاضلاب باشید. برای انجام این کار شیوه‌های گوناگونی وجود داشته که هر کدام از آنها را بیان خواهیم کرد تا با به واسطه‌ی آن‌ها از وارد شدن خسارت به ساختمان وتحمیل هزینه‌های هنگفت به اهالی آن پیشگیری شود. ترکیدگی لوله علائم بسیاری داشته که رخ دادن هر یک از این علائم احتمال ترکیدگی را زیاد خواهد کرد.

حرکت کنتور آب حین بسته بودن شیرها

وضعیت کنتور یکی از آسان‌ترین راه‌ها و علائم تشخیص ترکیدگی لوله‌ها می‌باشد. اگر دیدید که کنتور حتی هنگامی که تمام شیرهای ساختمان بسته بوده در حال چرخش و حرکت است به این معنی بوده که آب از بیرون از شیرها در حال خروج می‌باشد که به احتمال فراوان یک نشتی یا ترکیدگی وجود دارد.

 

تفاوت قابل توجه مبلغ قبض آب در مقایسه با گذشته

مورد دیگر فرق کردن مبلغ قبض آب یا مقدار آب مصرفی می‌باشد که اگر این میزان قابل توجه بوده امکان داشتن یک ترکیدگی و نشتی بزرگ در لوله‌ها وجود خواهد داشت. در این حالت باید شرایط لوله‌کشی به کلی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

باد کردن یا پوسته شدن گچ دیوار

هنگامی که آب ، دیوارها را دچار نم کند و با گچ تماس پیدا نماید موجب خواهد شد گچ باد نماید یا پوسته پوسته شود. در این صورت به طور قطع می‌توان بیان کرد دیوار نم کرده و این رطوبت امکان دارد از ترکیدگی لوله به وجود آمده باشد.

لق شدن موزاییک و سرامیک‌ها

موزاییک ، کاشی و سرامیک‌ها روی سیمان و ماسه قرارمی‌گیرند. اگر آب به زیر آن‌ها وارد شود در طولانی مدت موجب شسته شدن آن‌ها خواهد شد و مقاومت آن‌ها از بین می‌رود. در این صورت شاهد این بوده که موزاییک شل شده و لق خواهد شد.

داشتن شوره و سفیدک در دیوار یا سقف

در بعضی موردها نم و رطوبت در ساختمان شوره یا سفیدک به وجود می‌آورد. امکان دارد این مسئله علت‌های گوناگونی داشته باشد ولی چیزی که معین بوده این می‌باشد که دلیل آن در خیلی از موارد نم و رطوبت خواهد بود. بنابراین آن را جدی تلقی کنید.


  •  
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lJJl
نظرتان را بنویسید