هزینه انتخاب رشته ارشد

هزینه انتخاب رشته ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ، با مراجعه به سایت سازمان سنجش امکان ثبت کد رشته های مورد علاقه خود را دارند . هیچ هزینه ایی مبنی بر انتخاب رشته کارشناسی ارشد از داوطلبان دریافت نمی شود، اما متقاضیان دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی در صورت عدم پرداخت هزینه هنگام ثبت نام ، در زمان انتخاب رشته باید این هزینه را پرداخت کنند .

برای مشاوره هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99






داوطلبان پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه ارشد و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 را دانلود کرده و پس از مطالعه دقیق شرایط و ضوابط آن در تاریخ اعلام شده توسط سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد کنند .

داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 ملزم به پرداخت هزینه ایی نیستند اما اگر قصد انتخاب رشته ارشد در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را دارند باید نسبت به پرداخت هزینه اعلام شده از سوی سازمان سنجش اقدام کرده تا امکان ثبت انتخاب های خود را داشته باشند لذا در ادامه مقاله به بررسی هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 و نحوه پرداخت آن می پردازیم .



هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
مدتی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ، زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 فرا می رسد . امکان انتخاب رشته ارشد فقط برای داوطلبانی میسر است که حد نصاب علمی  آزمون کارشناسی ارشد 99 را کسب کرده باشند .
داوطلبان علاقه مند به شرکت در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 در دانشگاه های سراسری ، هزینه را در زمان ثبت نام پرداخت کرده و احتیاج به پرداخت هزینه ایی مبنی بر انتخاب رشته ارشد ندارند . اما اگر متمایل به انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی باشند و در زمان ثبت نام هزینه را پرداخت نکرده باشند ، باید نسبت به پرداخت هزینه و دریافت کارت اعتباری علاقه مندی به انتخاب رشته در این دانشگاه ها اقدام نمایند .

داوطلبان پس از خرید کارت علاقه مندی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و به انتخاب 100 کد رشته بپردازند . در سال گذشته هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی 138000 ریال بوده که ممکن است امسال تغییر کند .

به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع دقیق از هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 عضو کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد شده و اطلاعیه های مربوط به کنکور کارشناسی ارشد را از این طریق پیگیری کنند .

 بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد









مراحل پرداخت هزینه کنکور کارشناسی ارشد 99
برای خرید کارت علاقه مندی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی همانند راهنمای تصویری زیر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و گزینه " خرید کارت اعتباری " را بزنید .







کارت علاقه مندی مورد نظر خود را خریداری کرده و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود روی گزینه " تأیید و ادامه " کلیک کنید . حالا صفحه درگاه اینترنتی بانک برای شما باز شده و امکان خرید کارت اعتباری را دارید . 







  راهنمای تصویری فوق مربوط به نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در سال پیش است . همچنین لینک پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 به محض فعال شدن در اینجا قرار خواهد گرفت .



پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 و خرید کارت اعتباری ، امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد  فراهم شده و داوطلبان برای ثبت کد رشته های مورد علاقه خود باید مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد را طی کنند . برای  اطلاع از روند انتخاب رشته کارشناسی ارشد و آگاهی از مراحل آن می توانید مقاله زیر را بخوانید .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد



مشاوره هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جهت آشنایی بیشتر داوطلبان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ، نرم افزاری را تحت عنوان نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 در اختیار داوطلبان قرار داده تا متقاضیان شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد بتوانند با مراجعه به آن و با وارد کردن رتبه ، گروه و رشته امتحانی خود از نوع قبولی احتمالی در کارشناسی ارشد 99 آگاه شوند . برای استفاده از این نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد



همان طور که می دانیم چند سالی است ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از ( روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیر انتفاعی و پردیس های خود گردان ) و دانشگاه آزاد با هم ادغام شده اما بعد از اعلام نتایج کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ، راه این دو دانشگاه از هم جدا شده و داوطلبان متقاضی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید مسیر متفاوتی را که توسط سایت دانشگاه آزاد اعلام می شود ، طی کنند و با پرداخت هزینه به ثبت الویت بندی های خود اقدام نمایند . 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد معمولا چند روزی پس از انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 می باشد . متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد ابتدا باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته 99 دانشگاه آزاد را دانلود کرده و پس از مطالعه دقیق آن به استخراج و الویت بندی کد رشته های مورد علاقه خود بپردازند . سپس در مهلت زمان مقرر به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و کد رشته ها را در سامانه ثبت نمایند .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد








با توجه به تأثیر انتخاب رشته کارشناسی ارشد در آینده زندگی تحصیلی و شغلی داوطلبان ، توصیه می شود با استفاده از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخ هر گونه سوال خود در مورد هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 را از کارشناسان سامانه مشاوره هیوا دریافت کنند .




سوالات متداول


1-  هزینه مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 چقدر است ؟
 انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 رایگان بوده و فقط متقاضیان انتخاب رشته ارشد پیام نور و غیر انتفاعی ملزم به پرداخت هزینه هستند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .




2-  نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 به چه صورت است ؟
 طبق راهنمای تصویری موجود در مقاله ، ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و سپس اقدام به خرید کارت اعتباری نمایید .




3-  آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 است ؟
 خیر ، همان طور که در متن مقاله نیز اشاره شد ، دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج اولیه ، روند متفاوتی را برای انتخاب رشته و پذیرش دانشجو در نظر دارد . 

منبع : هزینه انتخاب رشته ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lwV1
نظرتان را بنویسید