خرید گربه اسکاتیش فولد

خرید گربه اسکاتیش فولد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
اکادمی

گربه اسکاتیش فولد در سایت  میومیو به تحلیل آن می پردازیم.

اگر به فکر نگه‌داری یک حیوان خانگی زیبا و دوست داشتنی هستید. یکی از گزینه‌های رو به روی شما گربه اسکاتیش فولد است. این گربه بسیار زیبا ، با چشمان درشتش بی شک شما را عاشق خودش می‌کند. اد شیران و تیلور سوییفت از جمله افراد مشهوری هستن که توی خونه‌شون از همین نژاد نگهداری می‌کنند.

تاریخچه

در ۱۹۶۱ در مزرعه‌ای در اسکاتلند تعدادی بچه گربه به دنیا آمدند که شامل اولین نسل اسکاتیش فولد‌ها بودند. منشا گربه اسکاتیش فولد، گربه سفید متولدشده به نام سوزی بود. گوش‌های سوزی یک تا خوردگی غیر عادی در قسمت وسط داشت که او را شبیه جغد کرده بود. موقعی که سوزی بچه‌دار شد، ۲ تا از بچه‌های سوزی دارای گوش‌های تا خورده بودند . یکی از آنها توسط مزرعه‌داری بنام ویلیام روس خریداری شد.

ویلیام روس این نژاد را در سال ۱۹۶۶ به ثبت رساند و با کمک یک نسل شناش  شروع به ایجاد نسل بچه گربه های اسکاتیش فولد کرد. در یک برنامه تولید مثل در ۳ سال اول ۷۶ بچه گربه به دنیا آمد. ۴۲ تا از آنها دارای گوش تا خورده و ۳۴ تا دارای گوش های صاف (بدون تا خوردگی) بود. نتیجه حاصل‌شده از این برنامه این بود که جهش ایجادشده در گوش به دلیل یک ژن غالب بود.

حتی به خاطر این ویژگی و همینطور دم و دست و پای ضخیم هیأت‌های ثبت نام کننده مسابقات تا مدتی به این نژاد اجازه شرکت نمی‌دادند. با توجه به محدودیت‌ها نژادگیر‌های انگلیسی گربه‌های خود را به ایالت متحده فرستادند به این ترتیب مرکز نژادگیری به آمریکا منتقل شد.

خصوصیات ظاهری

اسکاتیش فولدها با آن موهای پشمالو و گوش‌های تا خورده‌یشان، معمولاً از نظر ظاهری با جغدهای کوچک مقایسه می‌شوند. گوش گربه‌های اسکاتیش در هنگام تولید مثل گوش‌های سایر گربه‌ها ایستاده است. اما از سه هفتگی تا سه ماهگی غضروف جهش‌یافته گوش آن‌ها باعث می‌شود که دیگر گوش‌هایشان در جای خود نگه داشته نشوند. به این ترتیب ویژگی ظاهری تا خوردگی را برای گوش‌ها ایجاد خواهد کرد. نوک گوش‌های این نژاد نسبت به اکثر دیگر نژادهای گربه‌ها گردتر است.

وضعیت قرارگیری گوش‌های گربه اسکاتیش فولد می‌تواند از تنها یک تا خوردگی، دو تا خوردگی یا سه تا خوردگی متفاوت باشد. این امر نشان‌دهنده میزان فولد بودن (تا خورده بودن) گوش گربه است. یک فولد (سینگل) یک شیب به سمت بالا در میانه گوش گربه است. دو فولد (دبل) یک تا خوردگی با این ارتفاع است و سه فولد (تریپل) مدلی است گوش کاملاً نزدیک به سر گربه قرار گرفته است.

همه اسکاتیش‌ها گوش‌هایشان تا خورده نیست! با وجود تمامی این‌ها، همه بچه‌ها گربه‌هایی که در یک زایمان از نژاد اسکاتیش فولد متولد می‌شوند، لزوماً با جهش ژنی مواجه نیستند که منجر به تا خوردگی گوش‌هایشان شود. در واقع تولید مثل این گربه‌ها باید با برنامه صورت بگیرد.

خرید گربه اسکاتیش فولد قیمت گربه اسکاتیش فولد در میومیو 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gvvk
نظرتان را بنویسید