بهترین قیمت خرید لامپ سوزنی

بهترین قیمت خرید لامپ سوزنی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

نورپردازی در دکوراسیون داخلی دارای اهمیت ویژه‌ای است که موجب می‌شود تمامی وسایل و معماری داخلی به بهترین روش جلوه‌گری داشته باشند. نورپردازی با ابزار وسایل مختلفی صورت می‌گیرد که البته هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند. یکی از این وسایل لامپ‌ها هستند. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم لامپ سوزنی چیست؟ و کاربردها و مزایای آن را بررسی کنیم.

لامپ سوزنی چیست؟

نوعی از لامپ‌ ها هستند که خیلی کوچک و ظریف تولید می‌شوند. این لامپ‌ها در انواع مختلف تولید شده و به بازار ارائه می‌شوند. لامپ‌های سوزنی کارایی‌های مختلفی دارند که بهترین کارایی آن استفاده در فروش لوستر ها هستند. در لوسترها و ال ای دی از این نوع لامپ‌ها استفاده می‌شود. این مدل لامپ نسبت به دیگر لامپ‌ها ویژگی منحصربه‌فردی دارد که می‌توان آن را خیلی سریع جابه‌جا یا عوض کرد. همین امر موجب شده تا بیشتر مردم از این نوع لامپ‌ها بیشتر استفاده کنند. زیرا هر زمان که دچار اشکال شود، بدون نیاز به کمک می‌توانند آن را عوض کنند.

لامپ سوزنی چیست|ایران لوستر

 

ویژگی‌های لامپ‌های سوزنی

برای روشنایی و نورپردازی مکان‌های مختلف از ابزار و وسایل متفاوتی می‌توان استفاده کرد. این لامپ جایگزین لامپ‌های قدیمی سوزنی که به آن لامپ‌های هالوژنی گازی میگویند، شده‌اند. لامپ‌های سوزنی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که فقط مخصوص این لامپ‌ها است. یکی از این خصوصیات سفید بودن مواد این لامپ است که معمولا در بدنه آن قرار گرفته است. این لامپ‌ها نور خوبی تولید می‌کنند و جریان کاربردی خوبی را ارائه می‌دهند که معمولا  ۰.۲ آمپر است. اگر به‌غیراز این باشد، لامپ دچار آسیب می‌شود. لامپ‌های سوزنی ۳۰۰۰ ساعت کارکرد مناسب دارند که می‌توانند بدون این که سوخته یا تعویض شوند، مصرف شوند. نور مناسب و یک دستی را ارائه می‌دهند که برای تمامی سالن‌های اداری و فروشگاه‌ها مناسب هستند. با وجود کوچک بودن این لامپ‌ها خیلی از افراد بر این عقیده هستند که مصرف کمی دارند؛ اما تولید نور این لامپ‌ها خیلی خوب است. این لامپ‌ها دارای نصبی خیلی راحت بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند. در ادامه سوال این است که کاربرد لامپ سوزنی چیست؟ و انواع مناسب آن کدام مدل‌ها هستند؟

 

 

کاربرد لامپ‌های سوزنی

در اینجا سوال این است که بهترین نوع لامپ سوزنی چیست؟ در پاسخ باید گفت که لامپ‌های ال‌ای‌دی سوزنی G9 از نوع بهترین لامپ‌هایی هستند که می‌توان در نورپردازی فضاها انتخاب کرد. مدل G9 را می‌توان برای خانه، محل کار و هر منطقه مناسبی استفاده کرد. لامپ ال‌ای‌دی سوزنی برای لوستر سقفی ها، لامپ‌های سقفی، دیواری، رومیزی با سوکت لامپ GU9 /   G9 مناسب است. این مدل لامپ دارای تن رنگی و روشنایی مناسبی برای همه افراد است. این لامپ‌ها انرژی کمتری را صرف می‌کنند و برای تمام فضاها هم مناسب و کاربردی هستند. این لامپ‌ها نسبت به ویژگی‌هایی که دارند، قیمت بالاتری هم دارند. پس مهم است که برای انتخاب یک کالای مناسب دقت لازم را داشته باشید. در لوسترهای شاخه‌ای و ال ای دی به جز لوستر چوبی ارزان کاربرد بیشتری دارند. کاربرد مهم این لامپ‌ها این است که می‌توان در هر موقعیت متنوعی از آن‌ها استفاده کرده و هیچ محدودیتی برای استفاده‌کردن از آن‌ها وجود ندارد. لامپ سوزنی با نورپردازی و روشنایی که به محیط می‌دهد. رنگ واقعی اجسام و وسایل را نشان می‌دهد. به دلیل اندازه‌های کوچک و ریزی که این لامپ‌ها دارند در محیط‌های زیادی می‌توان از آن‌ها بهره برد.

 

 

انواع لامپ سوزنی

به دلیل افزایش استفاده از این لامپ‌ها، موجب شده با ولتاژهای متفاوتی به بازار ارائه شوند. افراد می‌توانند، طبق نیازی که به روشنایی دارند از انواع مختلف آن استفاده کنند. لامپ‌های سوزنی دارای انواع مختلفی هستند که شامل لامپ‌های شیشه‌ای، هالوژن سوزنی، 3 وات، 7 وات، 20 وات، 12 ولت، 2 وات و… می‌شوند. لامپ‌های سوزنی دارای مدل‌های مختلفی هستند که معمولا به دودسته کلی SMD و CoB تقسیم می‌شوند.

لامپ‌های هالوژن سوزنی SMD

در ساختار تولید این لامپ‌ها از چیپ‌های اس ام دی استفاده می‌شود. طراحی این لامپ‌ها طوری است که نور را با شدت و کیفیت بالا و مصرف انرژی کم‌تر در اختیار افراد قرار می‌دهد. در مکان‌هایی که از این مدل لامپ‌ها استفاده می‌شود، باید آی‌سی‌ها با پایه کوتاه استفاده شوند تا به‌راحتی برق را عبور داده و نورمفیدی را تولید کند. اما یکی از ویژگی‌های مهم لامپ سوزنی چیست؟ این نوع لامپ‌ها گرمای کمی را تولید می‌کنند و به همین دلیل می‌توان از آن در جاهای مختلف از آن‌ها استفاده کرد. این لامپ‌های اس ام دی را به‌صورت چراغ دکوراتیو هم استفاده می‌کنند که امروزه بسیار پرطرف‌دار هستند.

لامپ هالوژنی سوزنی COB

این هم نوع دیگری از لامپ‌های سوزنی است که از یک سری الکترودهای منفی و مثبت تشکیل شده است. زمانی که روشن می‌شود، شبیه یک پنل است. نور زیاد این نوع لامپ‌ها دلیل تعداد دیودهایی است که در آن به‌کاررفته است. به دلیل وجود تعداد زیاد دیود در ساختار آن، موجب بالارفتن گرما هم می‌شود. اگر افراد بخواهند، گرمای آن را کمتر کنند باید از یک هیت‌سینک در لامپ COB استفاده کنند که در کیفیت نور و گرما موثر است.

لامپ سوزنی ۷ وات

این لامپ‌ها دارای شکلی ظریف و باریکی هستند که می‌توان از آن‌ها در نورپردازی در چراغ‌های بالای آئینه و هالوژن‌ها راحت‌تر استفاده کرد. اما مزیت مهم لامپ سوزنی چیست؟ این است که می‌شود در اندازه‌های مختلفی آن را تولید کرد. این لامپ‌ها خیلی بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای دارای حرارت هستند و به همین دلیل هیچ نیازی برای درایو برای نصب ندارد. خیلی راحت می‌توان با برق شهری از آن استفاده کرد. لامپ‌های سوزنی ۷ وات دارای روکش پلاستیکی هستند که هم محافظت‌کننده است و هم نور خوبی پخش می‌کند. در صورت صدمه و آسیب به این لامپ‌ها امکان تعویض با لامپ‌های رشته‌ای ۲۲۰ را دارند.

لامپ سوزنی ۲۰ وات ۱۲ ولت پایه G4

لامپ‌های هالوژنی سوزنی مدل G4 و G9 از مدل‌های قدیمی و معروف هستند که بیشتر افراد از آن استفاده می‌کردند. این لامپ‌ها سوخت‌وساز بسیار بالایی دارند و هرچند وقت، باید تعویض ‌شوند. اما مدل G4 دارای عمر بیشتر و مصرف کمتری نسبت به مدل G9 است. لامپ معرفی شده به دلیل مصرف برق پایین و طول عمر زیاد جایگزین لامپ‌های قدیمی و هالوژنی گازی است. این لامپ‌های سوزنی دارای روکش حالت ژله‌ای هستند و به نام لامپ سوزنی ژله‌ای هم نامیده می‌شوند.

 

 

 

قیمت لامپ‌های سوزنی

از مهم‌ترین نوع لامپ‌های سوزنی می‌توان سوزنی سدیم و نور و LED را نام برد. لامپ‌های دیگر مانند SMD و HID در بازار از تنوع زیادی وجود دارد. لامپ‌های سوزنی و LED در دو شکل ثابت و گردان ارائه شده است. نوع گردان این لامپ‌ها از لحاظ کیفیت بسیار کاربردی‌تر است. لامپ‌های التهابی هم از انواع مختلف لامپ‌های سوزنی به شمار می‌روند که دارای تنظیم شدت هستند. از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار بالاتر از انواع دیگر است. لامپ‌های سوزنی گرد هم در دو شکل سقفی و دیواری تولید می‌شوند. معمولا خریدوفروش آن‌ها در بازار با هم فرق دارد. لامپ‌های سوزنی در ایران به نام لامپ‌های گرد هم نامیده می‌شوند. از لحاظ شکل، مدل، طرح و فرم تولید مدل‌های مختلفی دارند. این محصول بیشتر وارداتی است و لامپ‌های گرد سوزنی معمولا تولیدات چینی هستند و قیمت این محصولات به‌صورت عمده مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای است.

 

 

سخن آخر

باتوجه‌به پیشرفت‌هایی که در امر تکنولوژی صورت‌گرفته هرساله شاهد تولید انواع وسایل باصرفه از جمله انواع لامپ‌ها هستیم. یکی از این لامپ‌ها، لامپ سوزنی است. در مورد اینکه لامپ سوزنی چیست و چه کاربردهایی دارند، توضیحاتی داده شد. این توضیحات در انتخاب بهترین نوع لامپ که باصرفه و کمترین مصرف انرژی را دارد، به شما کمک می‌کند.

 

لینک مرجع https://iranluster.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GLyr
نظرتان را بنویسید