ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد  وزارت بهداشت sanjeshp.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sanjeshetakmili

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

داوطلبان بايد ثبت نام خود را از طریق سامانه این سازمان انجام دهند. با توجه به این که رشته های پزشکی از جمله رشته های محبوب این روزها در کشور ما به حساب می آید، سالانه تعداد زیادی از شرکت کنندگان در کنکور سراسری تجربی به سمت این رشته ها می روند. این افراد بعد از فارغ التحصیل شدن در مقطع کارشناسی ممکن است قصد ادامه تحصیل در مقاطعه کارشناسی ارشد و بالاتر را هم داشته باشند. برای این کار نیاز است در فرصتی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، نسبت به انجام ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اقدام نمایند. با توجه به این که کنکور ارشد رشته های پزشکی به صورت جداگانه برگزار می شود، ثبت نام آن ها هم مجزا بوده و از طریق سایت سازمان سنجش پزشکی صورت می گیرد.

 

داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402 باید به زمان در نظر گرفته شده برای این کار دقت داشته اشند. چرا که سازمان سنجش پزشکی یک بازه زمانی را برای ثبت نام داوطلبین در نظر گرفته و در صورت عدم انجام اقدامات لازم در این زمان، امکان شرکت در آزمون ارشد پزشکی برای افراد فراهم نخواهد بود. هم چنین، جهت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ و شرکت در این آزمون یک سری شرایط وجود دارد که در دفترچه راهنمای آزمون هر سال بیان خواهد شد. تنها آن دسته از داوطلبان می توانند نسبت به انجام ثبت نام در این آزمون اقدام کنند که شرایط لازم برای این کار را دارا باشند. با توجه به این که سالانه افراد زیادی داوطلب شرکت در این آزمون می باشد، در ادامه به طور کامل به شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی پرداخته و نحوه انجام این کار را برای شما توضیح خواهیم داد.


زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همان گونه که اشاره کردیم، داوطلبین ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و نسبت به انجام این کار اقدام نمایند. اما نکته مهم در این مورد توجه به زمان ثبت نام این آزمون می باشد. زیرا این سازمان یک بازه زمانی مشخص را برای این کار در نظر گرفته و از طریق سامانه خود برای علاقه مندان به شرکت در این آزمون اطلاع رسانی می کند. افراد علاقه مند باید در این بازه زمانی فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند تا امکان شرکت در جلسه آزمون کارشناسی ارشد را داشته باشند. با توجه به این که تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان آزمون ارشد در سایت سازمان سنجش پزشکی منتشر نشده است، نمی توان تاریخ دقیقی را برای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲در نظر گرفت و برای اطلاع از بازه زمانی دقیق آن باید تا انتشار خبر رسمی در این سامانه منتظر ماند.

 

اما با توجه به این که زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال گذشته در حدود اوایل اسفند ماه بود، به احتمال زیاد زمان ثبت نام این آزمون برای امسال هم در همین حدود می باشد. بنابراین کسانی که تمایل به شرکت در آزمون ارشد پزشکی امسال دارند، باید در این بازه زمانی به سامانه مربوطه مراجعه کرده و ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را انجام دهند. البته در سال های قبل فرصت ثبت نام در این آزمون طی چندین مرحله تمدید می شد تا افرادی که به هر دلیل موفق به انجام این کار در زمان قانونی نشده اند، بتوانند اقدامات لازم برای ثبت نام خود را در مهلت تمدید شده انجام دهند. به احتمال زیاد، زمان ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402 هم مانند روال سابق در چندین مرحله تمدید گردد تا جاماندگان از ثبت نام هم فرصت کافی برای شرکت در این آزمون را داشته باشند.

 

 ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

بعد از مشخص شدن زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ توسط مرکز سنجش پزشکی کشور، داوطلبان باید به سامانه اینترنتی اینترنتی این مرکز مراجعه کرده و اقدامات لازم برای ثبت نام خود را انجام دهند. تمام مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه برگزار شده و نیازی به مراجعه حضوری وجود نخواهد داشت. البته افراد علاقه مند به شرکت در این آزمون ابتدا باید شرایط خود را بررسی کرده و در صورت مطابقت داشتن با موارد بیان شده در دفترچه راهنمای ثبت نام، ادامه فرآیند را طی کنند. از آن جایی که ممکن است برخی از داوطلبان با نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آشنایی نداشته باشند، ما در این جا روش انجام این کار را به صورت کامل برای شما توضیح می دهیم تا در صورت تمایل به شرکت در این آزمون، با مشکلی مواجه نباشید:

برای انجام ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402 هم مانند دوره قبل باید یک سری مراحل را طی کنید که در این بخش آن ها را به طور مفصل برای شما توضیح می دهیم. این مراحل لازم برای ثبت نام در آزمون ارشد پزشکی شامل موارد زیر می شوند.

۱ابتدا باید نشانی اینترنتی سامانه مرکز سنجش پزشکی کشور یعنی sanjeshp.ir را د مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید.

۲بعد از سرچ کردن آدرس مذکور، اولین سایت بالا آمده با همین آدرس و عنوان «مرکز سنجش آموزش پزشکی» را کلیک کرده و وارد شوید.

۳سپس به صفحه اصلی این سامانه وارد شده و می توانید نسبت به انجام فرآیند ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از این طریق اقدام نمایید.

۴در ادامه با استفاده از کشو موجود در سمت راست صفحه کمی به سمت پایین بروید. از طریق منو سمت راست، گزینه «کارشناسی ارشد» را انتخاب کرده و مجدد بر روی عبارت «ارشد» کلیک کنید تا اطلاعیه های مربوطه برای شما نمایش داده شوند.

۵در صورتی که در زمان اعلام شده برای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲به این سامانه مراجعه کرده باشید، مانند تصویر زیر لینکی با عنوان «ثبت نام جدید و پرداخت هزینه» را مشاهده خواهید کرد. بر روی این لینک کلیک کنید.

۶سپس وارد صفحه جدیدی خواهید شد که در آن تعدادی گزینه قرار گرفته است. بر روی اولین گزینه با عنوان «ثبت نام جدید وپرداخت هزینه» کلیک نمایید.

 

۷در ادامه وارد صفحه بعدی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی خواهید شد. در این بخش داوطبان ایرانی باید گزینه «ورود با کد ملی» و داوطلبان غیر ایرانی باید گزینه «ورود با گذرنامه (اتباع خارجی)» را انتخاب نمایند. بعد از انتخاب گزینه مناسب، باید کد ملی یا شناسه گذرنامه را وارد کرده و گزینه «مشاهده» را بزنید.

۸با توجه به این که شما هزینه این آزمون را پرداخت نکرده اید، با پیغام «هزینه آزمون پرداخت نشده است» مواجه خواهید شد. در این قسمت باید بر روی گزینه «پرداخت الکترونیکی» که با رنگ آبی مشخص شده است، کلیک نمایید.

۹در صفحه بعد نام آزمون و هزینه تعیین شده برای آن نمایش داده می شود. تیک مربوط به آن را قرار داده و گزینه «ادامه» را بزنید.

۱۰سپس باید یک سری اطلاعات شخصی خود از جمله نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، کد ملی، ایمیل و شماره تلفن همراه تان را وارد نمایید. بعد از قرار دادن این اطلاعات در جایگاه خود، گزینه «ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار» در پایین پتجره مشخص شده را بزنید.

۱۱در ادامه مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، وارد بخش مربوط به پرداخت هزینه خواهید شد. در این قسمت باید با استفاده از یک کارت بانکی دارای رمز پویا، هزینه را پرداخت نمایید.

۱۲بعد از این که هزینه را پرداخت نمودید، دوباره به صفحه ورودی ثبت نام بروید. مجددا کد ملی یا شماره اتباع خود را وارد کرده و گزینه «مشاهده» را بزنید. با توجه به این که هزینه آزمون را پرداخت کرده اید، این بار دیگر پیغام قبلی که مربوط به پرداخت نشدن هزینه بود را مشاهده نخواهید کرد و به صفحه ثبت نام وارد خواهید شد.

۱۳بعد از ورود به صفحه اصلی انجام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402، فرم تقاضانامه را مشاهده خواهید کرد. در این فرم از شما درخواست می شود برخی اطلاعات تان را به طور کامل وارد نمایید. از جمله این موارد شامل اطلاعات هویتی، شناسنامه ای، تماس و ارتباط و موارد این چنینی دیگر می شوند. سعی کنید موارد درخواستی را با دقت بالایی وارد نموه و در نهایت آن را تایید کنید. با انجام این مراحل، یک کد رهگیری ثبت نام به شما ارائه خواهد شد.

در این بخش نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را به طور کامل برای شما بیان کردیم. بنابراین در صورت تمایل به شرکت در این آزمون، می توانید به راحتی مراحل انجام این کار را پشت سر گذاشته و با مشکلی رو به رو نشوید. در ادامه شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون را هم بیان خواهیم کرد تا اطلاعات کاملی در این باره داشته باشید.

 

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

در بخش قبل نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را به طور کامل برای شما بیان کردیم تا برای انجام این ام با مشکلی مواجه نباشید. اما باید دقت دقت داشته باید که قبل از انجام هر اقدام برای ثبت نام در این آزمون، لازم است دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲را دانلود کرده و به صورت دقیق مطالعه نمایید. هم زمان با آغاز فرآیند ثبت نام این آزمون، دفترچه راهنما هم در سایت مرکز سنجش پزشکی قرار گرفته و شما به سادگی می توانید آن را دانلود نمایید. مطالعه این دفترچه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عدم توجه به آن می تواند در ادامه برای شما مشکل ساز شود. کما این که تعداد زیادی از داوطلبین این آزمون در سال های گذشته که بدون توجه به نکات دفترچه راهنما نسبت به انجام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی وزارت بهداشت اقدام کرده بودند، این مشکلات را در ادامه مراحل داشتند.

 

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ارشد پزشکی از آن جهت حائز اهمیت می شود که تمام نکات لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را در بر داشته، شرایط لازم و مدارک مورد نیاز را هم بیان می کند. گاهی اوقات شما از برخی نکات لازم برای انجام ثبت نام در این آزمون آگاهی ندارید و مطالعه دفترچه راهنما می تواند شما را کاملا روشن سازد. از جمله این موارد می توان به شرایط مورد نیاز برای شرکت در این آزمون اشاره کرد که همه داوطلبان باید ان ها را دارا باشند. البته علاوه بر این موضوع، اطلاعات مهم دیگری مانند استفاده از سهمیه های مختلف برای شرکت در این آزمون، نحوه و زمان مشاهده نتایج آن، اسامی رشته ها و دانشگاه های عالی هم از طریق این دفترچه قابل دسترسی است. بنابراین، سعی کنید قبل از شروع فرآیند ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402، دفترچه راهنما را دانلود کرده و به طور دقیق مطالعه نمایید تا از نکات لازم برای این کار، آگاه شوید.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰2

 

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همان گونه که اشاره کردیم، جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت یک سری شرایط در نظر گرفته شده است. تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود که شرایط لازم برای این کار را داشته باشند. این شرایط خود در چند دسته مختلف تقسیم بندی می شوند که مهم ترین آن ها شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشند. البته شرط مهمی که برای داوطلبان مرد این آزمون وجود دارد، مربوط به وضعیت نظام وظیف می باشد. افراد علاقه مند به شرکت در آزمون ارشد پزشکی باید از تمامی این شرایط اطلاع داشته و وضعیت خود را با آن ها مطابقت دهند. با توجه به اهمیت این موضوع جهت ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402، در این بخش سعی کرده ایم مهم ترین شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این آزمون را بیان کنیم. این شرایط شامل موارد زیر می شوند.

 

شرایط عمومی ثبت نام

 برخوردار بودن از سلامت روحی و جسمی به تناسب رشته انتخابی و هم چنین عدم اعتیاد به مواد مخدر

 اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان درج شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

 قبول داشتن قانون اساسی و عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

 عدم وابستگی به گروه ها و حزب ای معاند و ملحد و هواداری از آن ها

 شهرت نداشتن به فساد اخلاقی

 عدم وجود سوء پیشینه کیفری

 واجد کلیه شرایط عمومی آزمون های متداول در کشور

 

شرایط اختصاصی ثبت نام

 فرد داوطلب برای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ باید دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری بوده و مدرک آن هم با رشته انتخاب تناسب داشته باشد.

 افرادی که در حال تحصیل در سال آخر دوره کارشناسی خود می باشند، برای شرکت در آزمون ارشد ناپیوسته لازم است تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۲ به طور کامل فارغ التحصیل شده و مدرک شان را دریافت کنند.

 متقاضیانی که دارای مدرک معادل، گواهی اتمام دوره یا مدرک کارشناسی با معدل پایین تر از 12 باشند، اجاز شرکت در آزمون ارشد پزشکی را نخواهند داشت.

 افرادی که در حال تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد یا مقاطع تحصیلی دیگر اشند، امکان ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی را نخواهند داشت؛ زیرا امکان تحصیل هم زمان در مقطع ارشد پزشکی با مقاطع تحصیلی مختلف رشته های دیگر وجود ندارد.

 افرادی که در سال گذشته اقدام به شرکت در کنکور ارشد پزشکی نموده و در یکی از کد رشته های روزانه دانشگاه های مختلف پذیرفته شده باشند، امکان ثبت نام در آزمون امسال را نخواهند داشت؛ حتی اگر این افراد برای ثبت نام هم مراجعه نکرده یا این که از دانشگاه انصراف داده باشند.

 امکان گذراندن طرح تعهد خدمت و تحصیل در مقطع ارشد رشته های مختلف پزشکی به صورت هم زمان وجود نداشته و داوطلبان می توانند یکی را انتخاب کنند.

 آن دسته از داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت که سال گذشته در این آزمون شرکت کرده و در دوره های غیر روزانه پذیرش گرفته اند، باید تا قبل از پایان مهلت ثبت نام از رشته قبلی خود انصراف دهند.

 افرادی که قبلا یک دوره مقطع کارشناسی ارشد را در دوره های روزانه پشت سر گذاشته اند، در صورت قبولی مجدد در این دوره باید شهریه دوره شبانه را پرداخت نمایند؛ البته این قانون عدم امکان تحصیل رایگان در یک مقطع تحصیلی، سال 97 با رای دیوان عدالت ادارای باطل شد اما هم چنان در دفترچه آورده می شود.

 برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد برخی از رشته های پزشکی، لازم است داوطلب حداقل دو سال سابقه کار بالینی در مراکز بیمارستانی را داشته باشد. داوطلبان می توانند این رشته ها را از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام مشاهده نمایند.

 آن دسته از داوطلبانی که فارغ التحصیل برخی رشته های پزشکی بوده و دارای طرح تعهد خدمت هستند، تنها یک بار فرصت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دارند. این افراد در صورت قبولی در آزمون، باید بعد از پایان تحصیل در این دوره، طرح تعهد خدمت خود را انجام دهند.

 آن دسته از دانش آموختگان رشته های مختلف پزشکی که یک مرتبه در کنکور ارشد شرکت کرده و موفق به قبولی نشده اند، در صورتی می توانند مجددا در این آزمون شرکت نمایند که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 طرح نیروی انسانی خود را به پایان رسانده باشند.

 

شرایط مربوط به نظام وظیفه

همان طور که گفتیم، شرط مربوط به نظام وظیفه موصوع دیگری است که داوطلبان مرد آزمون ارشد پزشکی باید آن را داشته باشند. طبق شرایط اعلام شده در این مورد، افرادی که مشمول یکی از شرایط زیر باشند، امکان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ را خواهند داشت و در غیر این صورت مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون نخواهند بود. این شرایط عبارتند از:

 دارابودن كارت پایان خدمت هوشمند.

 دارابودن كارت معافیت دای هوشمند (كفالت، پزشكی، ایثارگران و موارد خاص).

 متولدین سال ١٣٥٢ و قبل از آن به شرط این كه تغییر سن نداده باشند.

 آن دسته از مشمولان فارغ التحصیل در دوره کارشناسی که دارای برگ آماده به خدمت بوده و غیبتی هم نداشته باشند به شرط این که تاریخ پذیرش و ثبت نام شان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام باشد.

 دانشجویان سال آخر کارشناسی که تا تاریخ 1402/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می شوند.

 آن دسته از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در سنوات مجاز تحصیلی که از تاریخ فراغت تا قبولی در کارشناسی ارشد بیش تر از یک سال نگذشته باشد.

 كاركنان متعهد به خدمت در سازمان ها و یا وزارت خانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل.

 کارکنان پایور که در نیروهای مسلح مشغول هستند با ارائه گواهی اشتغال به خدمات و موافقت سازمان برای ادامه تحصیل آن ها.

 آن دسته از طلبه هایی که دارای مدرک کارشناسی بوده و معافت تحصیل از حوزه داشته باشند.

 مشمولان دارای برگه معافیت هولوگرام دار بدون غیبت در دوره اعتبار ان.

 سربازان در حال خدمت که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و غیبت اولیه ای نداشته باشند.

 آن دسته از دانشجویان انصرافی که که از تاریخ 1390/8/22 به بعد تنها یک بار سابقه انصراف از دانشگاه داشته و از تاریخ انصراف آن ها از دانشگاه قبلی تا پذیرش در دانشگاه جدید بیش تر از یک سال نگذشته باشد. تاریخ انصراف این دانشجویان انصرافی باید در سنوات اولیه تحصیل بوده باشد.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

نکته مهم بعدی که داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402 باید به آن توجه داشته باشند، آماده کردن مدارک لازم برای انجام این ثبت نام می باشد. چرا که هر ساله یک سری مدارک اساسی از هر داوطلب درخواست می شود. لازم است هر فرد از مدارک مورد نیاز اطلاع داشته و فایل اسکن آن ها را آماده نمایند. زیرا این مدارک باید در مزحله اول به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ای که اعلام می شود، بارگزاری گردند. در ادامه و در صورت قبولی داوطلب در دانشگاهی خاص، اصل مدارک هم از او درخواست خواهد شد. توجه داشته باشید که مشاهده هر گونه اطلاعات غیر واقعی در مدارک منجر به لغو ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت داوطلب خواهد شد. پس سعی کنید مدارک را به صورت دقیق و صحیح بارگذاری نمایید. این مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون ارشد پزشکی شامل موارد زیر می شوند.

 اسکن یک قطعه عکس 3 * 4 داوطلب مربوط به سال جاری و بدون وجود هیچ گونه علامت، مهر یا موارد این چنینی دیگر با فرمت jpg و حجم بین 20 تا 100 کیلو بایت

 اسکن اصل شناسنامه (صفحه اول و در صورت وجود توضیحات، صفحه توضیحات)

 اسکن اصل کارت ملی به صورت پشت و رو

 اسکن فرم مقاطع تحصیلی مخصوص متقاضیان سهمیه بومی مناطق محروم

 اسکن شناسنامه و کارت مل همسر و والدین مخصوص متقاضیان سهمیه بومی مناطق محروم

 اسکن مدارک ٥ سال اقامت داوطلب در آن استان مخصوص متقاضیان سهمیه بومی مناطق محروم

توجه داشته باشید که فایل های اسکن هر کدام از مدارک فوق به جز عکس باید بین 100 تا 300 کیلو بایت حجم داشته باشند. هم چنین، تمام مدارک ذکر شده برای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت متقاضیان منطقه محروم، باید نزد آن ها حفظ شده و در صورت قبولی در دانشگاهی خاص، برای این دانشگاه فرستاده گردد.

 

اطلاعات ضروری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

تا این جای کار شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی را برای شما توضیح دادیم. اما باید دقت داشته باشید که توجه به یک سری نکات و اطلاعات قبل از اقدام به ثبت نام در این آزمون ضروری است. همه این موارد ه طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲بیان شده اند، اما در این قسمت هم به صورت مجدد آن ها را بیان می کنیم تا با اطلاع از این موارد، ثبت نام خود را به درستی انجام دهید. این اطلاعات ضروری شامل موارد زیر می شوند.

 آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در همه رشته های به جز مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله ای انجام می گیرد.

 داوطلبان می توانند حداکثر در دو رشته یا مجموعه امتحانی از دو نوبت متفاوت شرکت نمایند. به عبارت دیگر، امکان ثبت نام آن ها در دو رشته یا دو مجموعه از یک نوبت وجود ندارد.

 برای رشته هایی که به صورت مجموعه تجمیع شده اند، تنها یک دفترچه سوال صادر می شود.

 لازم است داوطلب برای ثبت نام در یک یا دو رشته امتحانی نسبت به مطالعه کامل دفترچه راهنما اقدام کرده و سپس هزینه آن ها را پرداخت نماید. زیرا امکان استرداد هزینه به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

 مسولیت هر گونه اشتباه در انجام ثبت نام و ارسال مدارک بر عهده خود داوطلب است. پس باید دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت با دقت مطالعه شده و مدارک به شکلی صحیح ارسال شوند.

 لازم است در ارسال مدارک دقت کامل به عمل آید، زیرا در صورت قبولی داوطلب باید اصل آن ها به دانشگاه محل قبولی فرستاده شود. مشاهده هر گونه اطلاعات غیر واقعی و نادرست می تواند باعث لغو ثبت نام داوطلب و ممنوعیتت یک ساله شرکت در آزمون برای وی شود.

 بعد از مشخص کردن رشته و مجوعه امتحانی در هنگام ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و تایید نهایی آن، در هیچ یک از مراحل بعدی امکان تغییر رشته وجود نخواهد داشت.

 دانشجویان غیر ایرانی بورسیه برای شرکت در آزمون ارشد پزشکی باید مجوزها و معرفی نامه های لازم را از مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت دریافت نمایند.

 تنها برخی از رشته ها برای شرکت در این آزمون نیاز به استفاده از ماشین حساب خواهند داشت؛ نام این رشته ها و نوع ماشین حسابی که می توانند داشته باشند، در دفترچه راهنما مشخص گردیده است.

 

نتیجه گیری:

داوطلبان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای انجام اقدامات لازم باید در زمان اعلام شده توسط مرکز سنجش و پزشکی کشور، به سامانه مشخص شده برای این کار مراجعه نمایند. ما در این جا توضیحات لازم در مورد زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1402 را به طور کامل برای شما ارائه دادیم. بنابراین به راحتی می توانید نسبت به شرکت در این آزمون اقدام کنید. البته جهت انجام ثبت نام در این آزمون یک سری شرایط هم در نظر گرفته می شود. تنها افرادی می توانند در این آزمون شرکت کنند که شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲را داشته باشند. در این مطلب شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام را هم بیان کرده ایم تا برای انجام این کا با مشکلی مواجه نباشید. اما به هر حال، دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت قبل از انجام هر اقدامی برای ثبت نام، الزامی است.

 

سوالات متداول

1- نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای دانشجویان غیر ایرانی بورسیه به چه شکلی است؟

دانشجویان غیر ایرانی بورسیه برای شرکت در آزمون ارشد پزشکی باید مجوزها و معرفی نامه های لازم را از مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت دریافت نمایند.

 

2- مدارک لازم جهت ثبت نام آزمون ارشد پزشکی چیست ؟

اسکن یک قطعه عکس مربوط به سال جاری با فرمت jpg و حجم بین 20 تا 100 کیلو بایت ، اسکن اصل شناسنامه،  اسکن اصل کارت ملی به صورت پشت و رو و ... که می توانید در متن مقاله مطالعه نمایید.

 

3- آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در کدام رشته ها چند مرحله ای است؟

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در همه رشته های به جز مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله ای انجام می گیرد.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن توضیح تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت، اطلاع دیگر در این مورد را ارائه دهیم. با توجه به اینکه برای هر کدام از آزمون ها منابع خاصی نیاز است، مشاوران سنجش اميركبيرمی توانند بهترین منابع درسی را در اختیار شما گذاشته و شما را از جدیدترین تغییرات مربوطه به تاریخ برگزاری و اعلام نتایج آگاه نمایند. برای این کار کافی است که  به سايت سنجش تكميلي دات آي آر     www.sanjeshetakmili.ir  مراجعه كرده و از  ساعت 9صبح الی 18 در تمامی روزهای هفته با  شماره 02144031690 بيست خط تماس بگیرید. 

 

 

نظرتان را بنویسید