ثبت نام طرح سنجش سلامت

ثبت نام طرح سنجش سلامت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی می بایست به منظور انجام سنجش سلامت نوآموزان 99 - 1400 ، ابتدا در سامانه سنجش سلامت پیش ثبت نام الکترونیکی را انجام داده و سپس در بازه زمانی مشخص به پایگاه سنجش سلامت در محل سکونت خود مراجعه نمایند .


طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می شود . هر ساله ثبت نام سنجش سلامت دانش آموزان در خرداد ماه ، هم زمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی آغاز می شد اما امسال برای ورود به سال تحصیلی 99 - 1400 با توجه به گسترش ویروس کرونا ، ثبت نام سنجش سلامت دانش آموزان از نیمه تیر نوبت دهی شده و از اول مرداد آغاز خواهد شد .

والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی می بایست به مدارس مورد نظر برای ثبت نام مراجعه نمایند و پس از آن مدیران مدارس با ورود به سامانه سنجش سلامت دانش آموزان به آدرس h1.iehs.ir/tashkhisدر بازه زمانی مشخص شده توسط وزارت آموزش و پرورش ، پیش ثبت نام نوآموز را به صورت الکترونیکی انجام داده و سپس از اول مرداد والدین با مراجعه به پایگاه سنجش سلامت نزدیک به محل سکونت خود ، اقدام به تکمیل سنجش سلامت دانش آموز می نمایند .

لازم به ذکر است برای حضور در پایگاه‌ های سنجش ، کودک می بایست حتما خواب کافی داشته و صبحانه خورده باشد و شرایط روحی و روانی او کاملا طبیعی باشد . در ادامه مقاله می توانید زمان و نحوه سنجش سلامت دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی ، رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان شیوع کرونا و توصیه های لازم به والدین برای سنجش سلامت را مشاهده نمایید .



نحوه سنجش سلامت نو آموزان پیش دبستانی
آموزش پیش دبستانی در رشد فرایند های شناختی و هوشی دانش ‌آموز بسیار موثر است و با در نظر گرفتن میانگین نمره آمادگی تحصیلی کشور ، دانش‌ آموزانی که آموزش پیش دبستانی را گذرانده اند دو نمره بالاتر از سایرین هستند . خانواده‌ هایی که فرزندشان 5 سال تمام است می توانند برای سنجش اقدام کنند .

حسن این کار در این بوده که در صورت وجود نیاز های خاص در کودک ، اقدامات پزشکی برای وی انجام شده و قبل از شروع آموزش رسمی توان بخشی انجام می ‌شود و حتی ممکن است به کادر درمان ارجاع شوند ، بنابراین خانواده ‌هایی که فرزندشان به پیش ‌دبستانی می‌ رود هم می‌ توانند به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند و دیگر برای ورود به اول ابتدایی در زمان ثبت نام مدارس نیازی به سنجش ندارند . 





سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی از اول مهر ماه انجام می‌شود .










نحوه سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی
شرط اصلی ثبت ‌نام کلاس ‌اولی ‌ها در مدارس ، سنجش سلامت است و برای این کار باید به پایگاه‌ های سنجش مراجعه کنند تا بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش ‌آموز ارزیابی ‌شود . خانواده‌ ها می بایست به نزدیک ترین پایگاه سنجش محل سکونت مراجعه کرده تا فرزندشان مورد ارزیابی پزشکی کامل قرار گرفته و کارت واکسیناسیون نوآموز کنترل ‌شود که در صورت وجود نقص به پایگاه‌ های سلامت وزارت بهداشت ارجاع خواهد شد .

نتایج سنجش سلامت پس از ارزیابی همان جا به خانواده اعلام و اگر کودک مشکلی نداشته باشد برگه ثبت ‌نام قطعی به وی ارائه می‌ شود تا برای ثبت نام مدارس ابتدایی به مدرسه مراجعه نماید . در طرح سنجش نو آموزان امسال ، رعایت پروتکل ‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و تعبیه اتاق انتظار و هم چنین نوبت دهی با توجه به میزان شیوع بیماری در شهر ‌های مختلف انجام می‌شود .

هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی 99 - 1400 ، مبلغ 40 هزار تومان تعیین شده است که والدین می بایست در بازه زمانی که برای سنجش سلامت نوبت‌گیری شده مراجعه نمایند و گرنه هزینه سنجش سلامت برای آن ها دو برابر خواهد شد . لازم به ذکر است که  هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان 99 - 1400 در برخی مناطق کشور ، اعم از مناطق محروم ، رایگان خواهد بود .







طرح سنجش سلامت برای دانش آموزان 99 - 1400 اول ابتدایی از تیر ماه وارد مرحله نوبت گیری در سایت h1.iehs.ir/tashkhis شده و از مرداد ماه روند اجرایی آن آغاز می ‌شود .



بیشتر بخوانید: سن ورود به اول ابتدایی


توصیه کارشناسان در مورد دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی
ارزیابی برای نوآموزانی که مشکوک تشخیص داده می ‌شوند در دو مرحله انجام می ‌شود ، بدین ترتیب که این نوآموزان به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع می‌ شوند و اگر تشخیص داده شد که کودک دارای مشکل است و شرایط خاص دارد به مدارس استثنایی هدایت می‌ شود .

هر چند به گفته برخی از کارشناسان ، به خانواده ‌ها توصیه می شود که کودکان نابینا ، دارای اختلال شنوایی و مشکل جسمی و حرکتی را در مدارس عادی ثبت‌ نام کنند چرا که در مدارس عادی علاوه بر معلم عادی ، یک معلم دیگر با عنوان معلم رابط ، مختص دانش‌آموزان با نیاز های ویژه حضور دارد و هم چنین وزارت آموزش و پروش با تولید محتوا در این زمینه ، تمام کادر آموزشی مدارس را برای آموزش این کودکان تعلیم داده است .

دانش آموزان دیرآموز مشخصات ظاهری ندارند اما بهره هوشی آنها 15 نمره پایین ‌تر از سایر افراد است . در حقیقت یادگیری این دانش ‌آموزان کند تر از سایرین است یعنی در کلاس 30 نفره بدون توجه ویژه معلم ، از بقیه عقب می‌افتد . به همین دلیل محتوا آموزشی برای معلمان اول ابتدایی تولید شده که اگر دانش‌آموز دیرآموز در کلاس آن ها بود بدانند چگونه اقدام کنند . اگر از دانش ‌آموزان دیر آموز حمایت شود و در محیطی غنی ، یعنی معلمان خوب و والدین همراه حضور داشته باشد مشکل دانش ‌آموز با رفتن به کلاس‌ های بالاتر کم تر می‌شود .

سنجش سلامت به ارتقای کیفیت آموزش در مدارس کمک شایانی می کند چون در ابتدا افرادی را که با دیگران متفاوت هستند شناسایی کرده و سپس مدرسه را از این موضوع باخبر می کنند و اگر یک سال زودتر آغاز شود ، می ‌‌توان همراه با خانواده ، خدمات مشاوره‌ای مناسب در زمینه وضعیت کودک ارائه کرد .

وقتی در پایگاه سنجش به خانواده اعلام می شود که بهره هوشی کودک شما در شرایطی است که باید در مدرسه استثنایی تحصیل کند ، ممکن است پذیرش آن برای خانواده ها مقداری مشکل باشد ، به همین دلیل مشاور در پایگاه حضور دارد تا به خانواده بگوید توان فرزند آن ها در چه حد بوده و اگر کنار دانش‌آموزان عادی قرار بگیرد دچار مشکل شده و یاد نمی ‌گیرد . البته دانش‌آموزان دارای مشکل بینایی ، شنوایی و معلولیت جسمی و حرکتی در مدارس عادی تحصیل می‌ کنند .



بیشتر بخوانید: پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی







توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار طرح سنجش سلامت دانش آموزان ، عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره طرح سنجش سلامت دانش آموزان می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .




سوالات متداول


1- طرح سنجش سلامت نوآموزان چیست ؟
همان طور که در این مقاله بدان اشاره شده است ، سنجش سلامت نوآموزان به منظور ارزیابی سلامت جسمانی این دانش آموزان ​برای ورود به مدارس انجام می شود .




2- سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی چه زمانی می باشد ؟
سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی از اول مهر ماه و طرح سنجش سلامت برای دانش آموزان اول ابتدایی از تیر ماه وارد مرحله نوبت گیری از مرداد ماه روند اجرایی آن آغاز می ‌شود .




3- نوبت گیری سنجش سلامت دانش آموزان اول ابتدایی چگونه انجام می شود ؟
سنجش سلامت نوآموزان از طریق سامانه سنجش سلامت نوبت گیری می شود که به آدرس این سامانه و نحوه نوبت گیری در این سامانه اشاره شده است .

منبع : ثبت نام طرح سنجش سلامت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Mv3Q
نظرتان را بنویسید