علت افت فشار پکیج چیست؟

علت افت فشار پکیج چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

پکیج دیواری یکی از بهترین وسایل گرمایشی است که به کمک آن می توانید همزمان هم آب گرم مورد نیاز خود و هم گرمایش منزل را تامین نمایید. بروز اختلال در عملکرد طبیعی پکیج دیواری همچون سایر دستگاه ها دور از انتظار نیست؛ اما مسئله مهم، عملکرد به موقع برای رفع مشکل است. افت فشار پکیج یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد

در این مقاله از تهران سرویس آنلاین درباره علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور و بوتان و سایر برندها و نیز آنچه که احتمالا باعث کاهش فشار می شود و اینکه چگونه می توانید آن را برطرف نمایید صحبت خواهیم کرد. همچنین مواردی که علت بالا رفتن فشار پکیج می باشند را نیز در ادامه مطالب بررسی خواهیم کرد.

 

در صورتی که شما نیز با مشکل افزایش غیر عادی فشار یا افت فشار پکیج دیواری خود مواجه شده اید و دانش و تخصص فنی لازم را برای برطرف کردن مشکل خود ندارید، می توانید درخواست خود را از طریق تماس و یا فرم درخواست تعمیرات و سرویس پکیج به صورت آنلاین ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، نزدیک ترین تکنسین متخصص را به محل شما اعزام نماییم.

 

خلاصه علت افت مکرر فشار مانومتر پکیج

 

وجود نشتی در مدار لوله کشی و یا رادیاتورها و حتی زیر پکیج (چک کردن زیر رادیاتورها و پکیج برای پیدا کردن خیسی و نشتی) برای اطمینان از این ایراد بهتره شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج را کامل ببندید و چک کنید که آیا فشار بار مجدد کم می‌شود یا خیر، اگر متوجه شدید با بستن شیرها فشار بار کم نمی‌شود قطعا مشکل از پکیج نیست و در لوله کشی باید به دنبال نشتی باشید

 

رادیاتورها نو می‌باشد و مکرر هوا می‌گیرد و این هوا از طریق ایرونت هواگیری تخلیه می‌شود و باعث افت فشار مانومتر می‌شود (تزریق محلول ضد هواگیری رادیاتور)

 

کم بودن باد و یا معیوب بودن منبع انبساط نیز در پکیج دیواری باعث بالا رفتن فشار بار می‌شود، در این صورت زمانی که شعله روشن می‌شود و حرارت رو به بالا رفتن می‌باشد فشار بار نیز شروع به افزایش می‌کند و به محض قطع شدن شعله و پایین آمدن حرارت فشار بار شروع به کم شدن می‌کند (والف منبع انبساط را فشار دهید اگر باد کم داشت آن را کامل خالی کنید و سپس آب سیستم را کاملا تخلیه کرده و با تلمبه متوسط حدود 15 بار باد به منبع بزنید. ولی اگر با فشار دادن والف منبع انبساط آب خارج شد یعنی منبع انبساط معیوب شده است و می‌بایست تعویض شود)

 

رسوب گرفتن و کیپ شدن رابط منبع انبساط به پکیج (اگر چک کردید و منبع انبساط باد داشت ولی تمام نشانه های باد نداشتن منبع مشاهده شد، یعنی با بالا رفتن دما فشار زیاد و با کم شدن دما فشار پایین می‌آمد، به احتمال قوی رابط منبع انبساط، معمولاً رابط هایی که از جنس شیلنگ هستند رسوب می‌گیرد و باید تعویض بشه)

 

در برخی از پکیج ها در قسمت مبدل حرارتی اصلی نشتی بوجود میاد و این نشتی قطره قطره روی برنر و شعله ریخته و همونجا بخار می‌شود و ظاهرا شما هیچ نشتی زیر پکیج ملاحظه نمی‌کنید (جهت اطمینان از این مسئله فقط باید کاور دستگاه و درب محفظه احتراق باز شود و هیت اکسچنجر را از نظر ظاهری بررسی کنید، چون در صورت نشتی و بخار آب رسوبات بسیار زیادی روی مبدل مشاهده می‌شود)

 

دلایل افت فشار پکیج:

 

 نشتی آب پکیج :

 

مشکل نشتی آب که همان مسئله نشتی مدار بسته پکیج است، یکی از دلایل اصلی کم بودن فشار در پکیج ، نشتی آب می باشد حتی اگر نشتی خیلی کم باشد و در طی چندین روز آب کمی نشت کند باعث افت فشار بسیاری می شود که این نشتی از رادیاتور یا لوله های گرمایی می تواند باشد.

 

هوا گرفتن رادیاتور های پکیج:

 

سومین دلیل افت فشار پکیج معمولا فعل و انفعالات شیمیایی هست که حاصل تجزیه مولکولی آب با فلزات غیر همجنس رادیاتور و پکیج می‌باشد که حاصل آن گاز هیدروژن می‌باشد و این گاز بعضا از ایرونت هواگیری خودکار پکیج تخلیه شده و چیزی که شما شاهد آن هستید افت فشار مکرر پکیج می‌باشد.

نکته قابل توجه اینه که این مشکل اکثرا در ساختمان های نوساز بیشتر اتفاق می افتد.

در هر صورت برای رفع این مشکل میتونید با تزریق مخلوط یک لیتر ضد یخ اتوموبیل و نصف استکان مایع ظرفشویی به مدار سیستم این مشکل را برای همیشه برطرف نمایید.

 

نشت آب از رادیاتورها:

 

رادیاتور ها نیز جزئی از سیکل گرمایش حساب میشوند. پس هرگونه نشتی در رادیاتور ها نهایتا منجر به کاهش فشار آب داخل پکیج خواهد شد.

 

خرابی یا باز ماندن شیر پر کن پکیج:

 

عموما اگر شیر پرکن پکیج که چسبیده به زیر پکیج است خراب باشد یا باز بماند، فشار بار دستگاه بالا میرود. در موارد بسیار نادر، باز بودن شیر پرکن پکیج باعث افت فشار دستگاه میشود. این مورد در صورتی اتفاق می افتد که فشار آب لوله اصلی ساختمان که همان فشار آب شهری می باشد، از فشار دستگاه پکیج شما کمتر باشد. در اینصورت آب داخل دستگاه پکیج، وارد لوله های ساختمان میشود و پکیج شما با افت فشار روبرو می گردد.

 

بعد از تنظیم فشار بار دستگاه، شیر پرکن پکیج باید بسته شود. اگر شما این مورد را فراموش کنید و در صورتی که فشار آب ساختمان شما کمتر از فشار پکیج باشد، دستگاه دچار افت فشار خواهد شد.

 

 مشکل مبدل حرارتی پکیج:

 

اگر پکیج شما دو مبدله باشد امکان سوراخ شدن آن بسیار کم است ولی اگر پکیج تک مبدله باشد امکان این که مبدل از داخل سوراخ شود و به ندرت باعث افت فشار پکیج شود بسیار زیاد است و اگر فشار آب شهری یا ساختمان بسیار کم باشد شما با کم بودن شدید فشار آب مواجه خواهید شد.

 

معیوب بودن منبع انبساط:

 

کم بودن باد و یا معیوب بودن منبع انبساط نیز در پکیج دیواری باعث بالا رفتن فشار بار می‌شود، در این صورت زمانی که شعله روشن می‌شود و حرارت رو به بالا رفتن می‌باشد فشار بار نیز شروع به افزایش می‌کند و به محض قطع شدن شعله و پایین آمدن حرارت فشار بار شروع به کم شدن می‌کند (والف منبع انبساط را فشار دهید اگر باد کم داشت آن را کامل خالی کنید و سپس آب سیستم را کاملا تخلیه کرده و با تلمبه متوسط حدود 15 بار باد به منبع بزنید. ولی اگر با فشار دادن والف منبع انبساط آب خارج شد یعنی منبع انبساط معیوب شده است و می‌بایست تعویض شود).

 

نشت آب از لوله ها:

 

اگر مسیر لوله کشی از پکیج تا رادیاتور ها نیز دچار مشکل شوند.باعث افت فشار در پکیج خواهد شد.

 

علت بالا نرفتن عقربه فشار بار پکیج

 

اگر مشکل اصلی پکیج دیواری شما بالا نرفتن فشار بار میباشد، به این معنا که حتی با باز کردن شیر پرکن عقربه فشار بار تکان نمی خورد و فشار بار بالا نمیره که پکیج روشن شود و یا به عبارتی مشکل اصلی شما چرا فشار بار پکیج بالا نمیره روی این لینک کلیک کنید. همانطور که می‌دانید اگر فشار بار پکیج کمتر از عدد نیم بار بیاد عملکرد پکیج دیواری به طور کامل مختل می‌شود و شما جهت رفع آن می‌بایست شیر پرکن را که در زیر پکیج قرار گرفته است در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و منتظر باشید به محض رسیدن عقربه فشار بار روی 1/5 بار شیر پرکن را کامل ببندید. در مواقعی مشاهده شده که حتی با باز کردن شیر پرکن و ساعت ها منتظر بودن فشار بار کوچکترین تغییری نخواهد کرد، در این مواقع برای پیدا کردن علت این مشکل و رفع عیب به لینک فوق مراجعه کنید. 

 

تعمیر پکیج در شمال تهران :

 

تهرانیان عزیز در مناطق شمالی شهردر صورت نیاز به خدمات پکیج کافیست با شماره تلفن 22669196 تماس حاصل نمایید، و در خواست خدمات خود را ثبت کنید.

تعمیرکاران تهران سرویس آنلاین در کمتر از 1 ساعت در محل حاضر و اقدام به رفع مشکل پکیج شما خواهند کرد.

ارائه خدمات در شعبه شمال به صورت شبانه روزی در 7 روز هفته بدون داشتن تعطیلی انجام میپذیرد.

ارائه فاکتور رسمی ، و ضمانت نامه برای تعمیرات و قطعات مصرفی جزء اصول اولیه کار ماست.

 

تعمیر پکیج در غرب تهران:

 

همشهریان عزیز ساکن غرب تهران برای ثبت سفارشات خود کافیست با شماره تماس 44284743 تماس بگیرند ،تا از تمامی خدمات تهران سرویس آنلاین بهرمند شوند.

ارائه خدمات در شعبه غرب از شنبه تا جمعه بدون داشتن تعطیلی به صورت شبانه روزی امکان پذیر است.

در صورت شلوغی خط ها کافیست از طریق فرم درخواست خدمات برای ثبت خدمت مورد نظر اقدام نمایید.پشتیبانی گروه فنی مهندسی تهران سرویس آنلاین در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس گرفته و اقدام به ثبت آدرس شما عزیزان مینمایند.

 

تعمیر پکیج در شرق تهران :

 

شعبه شرق تهران در 7 روز هفته به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مشتریان عزیز میباشند. شماره تماس شعبه شرق 77241505 است ، که با تماس با این شماره مشاوران ما نسبت به  ثبت آدرس شما اقدام خواهند کرد.

ضمانت نامه 6 ماه و فاکتور رسمی پس از ارائه خدمات به شما تحویل داده میشود.

 

تعمیر پکیج در مرکز تهران :

 

متخصصان تهران سرویس آنلاین در تمام مناطق مرکزی حتی مناطق دارای طرح ترافیک در کمتر از یک ساعت حاضر و اقدام به تعمیرات پکیج مشتریان عزیز مینمایند.

ضمانت نامه تهران سرویس آنلاین برای تمامی تعمیرات صادر و مشتریان عزیز با عضویت در باشگاه مشتریان ما از 10 درصد تخفیف برخودار میگردد.

شماره تماس شعبه مرکز تهران سرویس آنلاین 66593368 است ، تکنسین های ما به صورت شبانه روزی در تمام طول هفته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند.

 

تعمیر پکیج در جنوب تهران :

 

تهران سرویس آنلاین برای رفاه حال مشتریان عزیز جنوب تهران شعب این منطقه را با شماره تماس 55795434 تاسیس و تمامی خدمات تعمیر سرویس و نصب پکیج را به مشتریان عزیز ارائه میدهد.

در تعمیرگاه جنوب تهران سرویس آنلاین امکان حضور مشتریان جهت تعمیرات حضوری و یا خرید قطعه به صورت مستقیم فراهم شده است ، کافیست جهت هماهنگی با این شعبه تماس حاصل نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DzO5
نظرتان را بنویسید