هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در هفته شش بارداری علائم و نشانه های بارداری کاملاً مشخص است و در این مدت ممکن است خانم ها یک روز شاد و سرحال و روز دیگر بی حال ، خسته و افسرده باشند . این حالت های متضاد و نوسانات خلقی و روحیه طبیعی است و حتی امکان دارد در تمام دوران حاملگی وجود داشته باشد . این نوسات روحی و خلقی به خاطر تغییرات هورمونی و افزایش هورمون های بارداری است . در  هفته ششم حاملگی مانند هفته های قبلی تکرر ادرار وجود دارد و حتی زیاد است و این مسئله به خاطر فشاری است که رویان بر روی مثانه می آورد و این حالت به مرور تا پایان سه ماهه اول کم می شود . در هفته شش حاملگی خانم های باردار حدود یک ماه و یک هفته باردار هستند و هنوز مسیر زیادی تا 42 هفته بارداری باید طی کنند .
 در این مقاله به بررسی هفته ششم بارداری شامل ویژگی هفته ششم بارداری ، وضعیت جنین در هفته ششم حاملگی ، علائم بارداری در هفته ششم یا وضعیت مادر در هفته ششم بارداری و تغذیه در هفته ششم حاملگی می پردازیم .






ویژگی هفته ششم بارداری
در هفته ششم بارداری وضعیت جنین به این صورت است که تمام نیازهای جنین توسط کیسه زرده تامین می شود . این کیسه به وسیله یک ساقه به جنین وصل است کیسه حاوی سلول هایی است که شبیه به کبد عمل می کنند . و وظیفه اش ترشح هورمون های بارداری است .

پس از هفته نهم بارداری هنگامی که کیسه زرده به تدریج از بین می رود و این وظیفه را کبد به عهده خواهد گرفت در هفته دهم بارداری جفت این مسولیت را به عهده می گیرد . در این هفته هم چنان هورمون های بارداری افزایش می یابند و باعث بروز حساسیت های مانند خستگی و حالت تهوع می شود و فشار خون از قبل پایین تر است که می تواند باعث سرگیجه شود .

پروژسترون‌ و دیگر هورمون های بارداری می توانند باعث احساس خستگی ، تهوع و عصبی شدن خانم های باردار می شوند ، اما امکان دارد خانمی هیچ یک از این حالت ها را نداشته باشد و کاملا طبیعی باشد .

حتما بخوانید: لقاح چیست




وضعیت جنین در هفته ششم حاملگی
وضعیت جنین در هفته ششم حاملگی این است که اندازه رویان سه برابر می شود ، اکنون قلب او حدود 150 تا 160 بار در دقیقه می زند که در حدود دو برابر ضربان قلب بزرگسالان است.  نیمکره های مغز در این هفته شکل می گیرد . سر رویان هم اندازه بقیه بدن است ، و زائده های مربوط به دست ها و پاها شروع به رشد کرده اند بینی اش کم کم قابل تشخیص می شود و پلک هایش شروع به شکل گیری می کنند .

عنبیه ، قرنیه ، مردمک ، شبکیه و بخش رنگی چشم در این هفته شکل گرفته است . ستون فقرات شکل گرفته و از دو طرف بسته شده است . درون ریه ها انشعابات فرعی در حال شکل گیری است .



بیشتر بخوانید: علت رشد نکردن جنین




علائم بارداری در هفته ششم یا وضعیت مادر در هفته ششم بارداری
علائم بارداری در هفته ششم یا وضعیت مادر در هفته ششم بارداری این است که در مادر علائم و نشانه هایی مانند تهوع ، تکرر ادرار ، بی اختیاری ادرار ، یبوست ، ترشحات زیاد واژن ، خستگی بسیار زیاد ، استفراغ ، خواب زیاد ، حساسیت و دردناک شدن سینه ها ، گاز و نفخ شکم ، بی حوصلگی و نوسانات خلقی ، سردر ، کمردرد ، سوزش معده یا سوزش سر دل ، لکه بینی ، مشکلات و لکه های پوستی ، و تنگی نفس مشاهده می شود .



تغذیه در هفته ششم حاملگی
تغذیه در هفته ششم حاملگی این است که خانم ها باید مایعات مانند آب میوه های طبیعی ، شیر کم چرب ، و آب زیاد بنوشند چون مصرف مایعات باعث رفع خستگی و یبوست می شود . هم چنین مصرف گوشت ، تخم مرغ ، ماهی ، بادام ، شیر ، ماست ، پنیر و دیگر مواد کلسیم دار در برنامه غذایی آن ها باشد .

مصرف فولیک اسید هم در دو ماه اول بارداری ضروری است . در طی دوران بارداری خانم ها باید توجه داشته باشند تمام مواد مغذی و لازم مورد نیاز بدن را تامین کنند . هم چنین خانم های باردار باید از خوردن غذاهای چرب ، جگر ، قهوه ، الکل ، ماهی هایی که جیوه دارند خودداری کنند .

بیشتر بخوانید: دیابت بارداری چیست



سوالات متداول


1- وضعیت جنین در هفته ششم بارداری چگونه است؟
در این هفته اندازه رویان سه برابر می شود و تغییراتی در قلب و نیمکره مغز و غیره او اتفاق می افتد که در مقاله به طور کامل بیان شده است.




2- علائم بارداری در هفته ششم بارداری چگونه است؟
در این هفته مادران باردار، بی اختیاری ادرار، یبوست، ترشح زیاد واژن و علائم دیگری دارند که در مقاله به طور کامل بیان شده اند.




3- تغذیه بارداری در هفته ششم بارداری باید چگونه باشد؟
در هفته ششم بارداری مادران باردار باید مایعات، تخم مرغ، بادام و غیره مصرف کنند که در مقاله به طور کامل بیان شده اند.

منبع : هفته ششم بارداری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yL2V
نظرتان را بنویسید