انتخاب رشته آزمون ارشد 99

انتخاب رشته آزمون ارشد 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
انتخاب رشته آزمون ارشد 99
ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد محدودتر از سایر مقاطع دیگر می باشد. برای انتخاب رشته آزمون ارشد 99 با توجه به کد رشته محل های امتحانی مندرج در دفترچه آزمون می توانید اقدام نمایید. تکمیل فرم انتخاب رشته در زمان تعیین شده در سامانه سنجش و همچنین سایت دانشگاه آزاد امکان پذیر است شایان ذکر است دو روز تمدید زمان تکمیل فرم انتخاب رشته برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

انتخاب رشته آزمون ارشد در مرکز ایران تحصیل توسط برترین مشاوران و اساتید انجام می گیرد با توجه به محدودیت در پذیرش و رقابت شدید کوچکترین خطا در تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد 99 و ترتیب رشته محل ها غیر قابل جبران خواهد بود توصیه می کنیم در صورتی که با مشاوری در این بابت در ارتباط نیستید حتما برای انجام تخصصی این کار با مشاوران مرکز تماس بگیرید.


برای انتخاب رشته آزمون ارشد 99 به صورت تخصصی ، اطلاع از شرایط انتخاب رشته ارشد 99 و بررسی رشته محل ها – بازار کار رشته – استعدادیابی تحصیلی و شغلی و مشاوره کسب و کار با مرکز تماس بگیرید
9099072952 تماس از سراسر کشور
9092305587 ( تماس از استان تهران)
تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ساعات 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل


زمان انتخاب رشته آزمون ارشد 99
با توجه به زمان برگزاری کنکور ارشد ، زمان اعلام نتایج و مشاهده کارنامه تعیین می شود ، چند روز پس از مشاهده نتایج ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته در سامانه قابل دریافت می باشد. با توجه به جابه حایی که در رابطه با زمان انتخاب رشته سال 98 به دلیل سیل به وجود آمده شاهد بودیم، احتمال ثبات این تغییر برای انتخاب رشته سال 99 بسیار کم خواهد بود.
برای انتخاب رشته آزمون ارشد 99 همانند هر سال، از 19 لغایت 25 تیرماه فرصت خواهید داشت تا اقدام به انتخاب رشته نمایند. به طور معمول هر ساله دو تا سه روز پس از اعلام نتایج ، سازمان سنجش دفترچه راهنمای انتخاب رشته را منتشر می نماید و امکان انتخاب رشته را برای گروه های آزمایشی مختلف فراهم می نماید گه به طور معمول دو روز تمدید انتخاب رشته ارشد در نظر گرفته می شود.
در صورتی که مایل به اطلاع دقیق از زمان انتخاب رشته آزمون ارشد 99 می باشید و یا دریافت راهنمایی های لازم مشاورین انتخاب رشته می باشید، می توانید با شماره های 9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از ساعات 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید تا به شما برای یک انتخاب رشته اصولی و درست کمک نمایند.


شرایط پذیرش انتخاب رشته آزمون ارشد 99
شرایط پذیرش انتخاب رشته آزمون ارشد 99
تمامی آن دسته از داوطلبانی که در کارنامه ارشد مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در فرم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد با آزمون دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه اقدام به انتخاب رشته نمایند. تاثیر معدل کارشناسی برای متقاضیان 20 درصد می باشد. بدین معنا که در صورتی که داوطلب بتواند 80 درصد نمره آزمون کتبی را کسب نموده باشند، معدل آنان تاثیر مثبت خواهد شد .
با توجه به محاسبه ضریب نمرات خام و همچنین تراز داوطلبان، میزان تاثیر معدل و نمرات آنان محاسبه می گردد، لذا در صورتی که نمره داوطلبان بالاتر از صفر باشد، مشمول تاثیر مثبت معدل می باشند. لازم به ذکر است داوطلبانی که دارای سهمیه های خاصی باشند، احتمال پذیرش آنان در انتخاب رشته بالاتر خواهد رفت.
داوطلبانی که در دو کد رشته محل پذیرفته شده اند، می توانند برای هر دو کد رشته محل اقدام به انتخاب رشته نمایند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که تنها مجاز به انتخاب رشته دو کد رشته محل خواهند بود . دانشگاه هایی که دارای شرایط خاص می باشند از این قاعده مستثنی خواهند بود و پذیرش در انتخاب رشته آزمون ارشد آنان منوط به پذیرش در مصاحبه خواهد بود.


اصول انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99
تعداد رشته های مجاز در فرم انتخاب رشته برای هر یک از داوطلبان 100 کد رشته محل خواهد بود. توصیه ما به تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد این است که ابتدا به صورت دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه نمایید و سپس هر یک از کد رشته محل های مربوطه را انتخاب نمایید. ظرفیت رشته های مورد نظر شما و همچنین رتبه و تراز کسب شده تا حد زیادی می تواند به شما برای پذیرش کمک نماید.

در صورتی که مایل به انتخاب رشته های دانشگاه های آزاد می باشید، می توانید کد شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را وارد نمایید و به سامانه انتخاب رشته راه یابید. توجه داشته باشید که دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و همچنین انجام انتخاب رشته تنها در سامانه این دانشگاه امکان پذیر است. بنابراین سایت سازمان سنجش برای متقاضیان دانشگاه آزاد تنها وظیفه انتشار کارنامه را خواهد داشت.

قطعا برای پذیرش در دانشگاه های تراز یک کشور، باید از رتبه بهتری برخوردار باشید. اما حتی اگر موفق به کسب این چنین رتبه ای نشده اید، باز هم توصیه می نماییم ابتدا از دانشگاه های مورد علاقه خود و همچنین گرایش های مورد نظر آغاز نمایید. زیرا برخی از داوطلبان حتی با رتبه های بسیار خوب، ممکن است تمایلی به ادامه تحصیل در دانشگاه های تراز یک نداشته باشند و به همین دلیل این مورد احتمال پذیرش شما را در این دانشگاه ها افزایش خواهد داد.

تذکر : برخی از داوطلبان به دلیل مشکلات ایجاد شده در انتخاب رشته خود حتی در زمان تمدید انتخاب رشته ارشد موفق به انتخاب رشته نمی شوند.

نحوه انتخاب رشته استعداد درخشان
ورود دانشجویان استعداد درخشان ارشد به مقطع ارشد به دو صورت امکان پذیر است.1) با استفاده از آزمون 2) فراخوان دانشگاه ها برای پذیرش. یکی از سوالات این دسته از داوطلبان از مشاوران ایران تحصیل این است که آیا در انتخاب رشته سازمان سنجش و یا دانشگاه آزاد شرکت نماییم ؟ یا منتظر فراخوان و همچنین نتایج این دانشگاه ها باشیم؟
فراخوانی که دانشگاه های مختلف منتشر می نمایند به طور معمول با ظرفیت بسیار محدود در حد 1 نفر و یا دو نفر می باشد . به همین دلیل، این مورد می تواند احتمال و شانس پذیرش شما را بسیار پایین آورد. اما در صورتی که از رزومه قوی برخوردار باشید، می توانید در این دانشگاه ها پذیرفته شوید. یک حقیقت تلخ برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه های فراخوان وجود دارد ، اساتید توجه و تمرکز خود را معمولا بر روی دانشجویان خود برای پذیرش استعداد درخشان خود می گذارند.
توضیحاتی که ارائه نمودیم شاید شما را به نتیجه گیری مطلوب رسانده باشد. قطعا پاسخ ما این است که انتخاب رشته را همانند سایر داوطلبان ودانشجویان به انجام برسانید. با توجه به اینکه هزینه ثبت نام برای هر دانشگاهی به صورت جداگانه قابل پرداخت می باشد و شما باید در هر دانشگاه مبلغی را پرداخت نمایید و همچنین در روز مصاجبه در همان دانشگاه حضور یابید، توصیه می نماییم که تنها برای دانشگاهی که احتمال پذیرش شما بالا می باشد ثبت نام نمایید.

تمدید انتخاب رشته ارشد 99

تمدید انتخاب رشته ارشد
دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مدت زمان مشخصی را برای انتخاب رشته تمامی داوطلبان در نظر می گیرند که به طور معمول تمدید انتخاب رشته ارشد تنها برای چند روز می باشد. سازمان سنجش در صورت اتمام زمان انتخاب رشته آزمون ارشد طی اطلاعیه ای دو روز مهلت ثبت نام را به داوطلبان می دهد و در همین زمان هر یک از متقاضیان می توانند به انجام انتخاب رشته خود بپردازند.

نکات مهم انتخاب رشته آزمون ارشد
به هنگام انتخاب رشته مواردی وجود دارد که داوطلبان قبل از تائید نهایی باید آن را علامت بزنند. همانند اینکه این اطلاعات مورد تائید می باشد و یا صحت اطلاعات را تائید می نمایم. در صورتی که این اطلاعات اشتباه باشد و داوطلبان سهوا و یا عمدا آن را تائید نمایند، حتی در صورت پذیرش در رشته انتخابی ، پس از محرز شدن تخلف، پذیرش وی لغو خواهد شد.
در صورتی که اطلاعات خود را اشتباه وارد نموده اید و یا اینکه در وارد نمودن کد رشته محل های انتخابی دچار خطا شده اید، قبل از تائید نهایی گزینه “اطلاعات فوق (معدل، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی) مورد تائید نبوده و دارای مغایرت است” را علامت بزنید. در این صورت سازمان سنجش شرایطی را فراهم می نماید که با توجه به آن می توانید به ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری بپردازید.
دانشجویان ترم آخری که مشغول به تحصیل می باشند، می توانند میانگین معدل خود را وارد نمایند. امکان ویرایش معدل برای تمامی داوطلبان قبل از زمان برگزاری آزمون امکان پذیر خواهد بود. داوطلبانی که موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود تا پایان شهریور ماه نشده باشند اما در انتخاب رشته محل های مورد نظر پذیرفته شوند، پذیرش نهایی آنان لغو خواهد گردید.

اصل تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته
• تصیمم گیری در رابطه با نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پس از پذیرش در دانشگاه برعهده سازمان سنجش نمی باشد به همین دلیل در تکمیل نمودن فرم اینترنتی و انتخاب محل دانشگاهی دقت لازم را داشته باشید.
• در صورتی که تعداد پذیرفته شدگان دوره های مجازی و بین الملل پردیس های خودگردان به حد نصاب نرسد، امکان تشکیل کلاس ها وجود نخواهد داشت و در این صورت به سایر اولویت های داوطلبان رسیدگی خواهد شد . چنانچه امکان پذیرش در هیچ یک از اولویت های بعدی وجود نداشته باشد، داوطلب باید در آزمون سال آینده شرکت نماید و مجددا برای انتخاب رشته آزمون ارشد اقدام نماید.
• ابتدا تمامی کد رشته محل های انتخابی خود را در برگه ای جداگانه یادداشت نمایید و سپس تمامی اطلاعات خود را در زمان تعیین شده در سامانه مورد نظر و فرم اینترنتی وارد نمایید.
• دارا بودن شرایط تعیین شده برای تمامی داوطلبان الزامی می باشد و همچنین در صورتی که مطابق با دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیازمند واجد شرایط خاصی باشند، واجد شرایط بودن برای تمامی آنان الزامی خواهد بود.
• پس از تائید نهایی ، ویرایش کد رشته محل های انتخاب رشته به هیچ عنوان قابل تغییر نمی باشد و به همین دلیل امکان ویرایش فرم انتخاب رشته ارشد برای کد رشته محل های مربوطه وجود نخواهد داشت.
• پذیرش در برخی از رشته ها منوط به کسب ضرایب مورد نیاز در سایر رشته ها می باشد به همین دلیل بر اساس این مورد هر یک از داوطلبان لازم است با توجه به نتیجه ای که در کارنامه خود مشاهده می نمایند، اقدام به انتخاب رشته محل های مورد نظر نمایند. در کنار عنوان رشته امتحانی ، کد ضریب مربوط به همین منظور درج شده است.
• محل های درج شده انتخابی داوطلب پس از تائیدنهایی ، به هیچ عنوان قابل تغییر نمی باشد. به همین دلیل توصیه سازمان سنجش و آموزش کشور این است که قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم مربوط به انتخاب رشته ، جزئیات و اطلاعات مروبوط به کد رشته محل را به صورت دقیق و درست انتخاب نمایید.
• داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 پذیرفته شده اند و دارای مدرک کارشناسی غیر متناسب با رشته قبولی خود می باشند، حتما باید دروس پیش نیاز یا همان دروس جبرانی را بگذرانند و همچنین مبالغ تعیین شده برای هر درس را پرداخت نمایند.


خلاصه :
در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با نحوه انتخاب رشته آزمون ارشد 99 و نحوه تکمیل فرم مورد نظر اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه نماییم. توصیه می نماییم که انتخاب رشته خود را به زمان تمدید انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد موکول ننمایید و از مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد بهره مند شوید. پس از برقراری تماس با مشاوران ما می توانید کلیه امور مربوط به انتخاب رشته خود را به کارشناسان ما بسپارید.

منبع : آزمون ارشد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Xzkg
نظرتان را بنویسید