رفع مشکلات سامانه ناد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان دانشگاه های فنی حرفه ای گاهی برای ورود به سامانه ناد و یا دسترسی و ورود به به صفحه شخصی خود در سایت ناد با مشکلاتی مواجه می شوند. مشکلات سامانه ناد می تواند مربوط از سرورهای سایت و یا عدم وارد کردن اطلاعات دانشجو به صورت درست نشات بگیرد.




سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای به نشانی reg.tvu.ac.ir به عنوان سامانه آموزشی و خدمات الکترونیکی دانشجویی این دانشگاه استفاده می شود. سایت ناد یک سیستم یکپارچه بوده و برای تمام دانشجویان واحد های آموزشی سراسر کشور و تمامی مقاطع دانشگاه فنی حرفه ای استفاده می شود.

گاهی ممکن است به دلیل حجم ورودی های بالا و کاربران زیاد، سرورهای این سایت به مشکل خورده و دانشجویان برای ورود به سایت ناد و یا دسترسی به صفحه شخصی خود با مشکلاتی رو به رو شوند. هم چنین به دلیل الزام به وارد کردن اطلاعات نام کاربری و رمز برای ورود به سایت ناد گاهی دانشجویان با مشکل عدم دسترسی به این اطلاعات نیز رو به رو هستند.

لذا به منظور یاری دانشجویان دانشگاه های فنی حرفه ای در رفع مشکلات سامانه ناد و پاسخ به سوال چرا " سایت ناد باز نمیشه " ، در ادامه این مقاله علاوه بر بیان مشکلات بارز و محتمل سایت ناد، راهکارهای رفع مشکلات سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای به نشانی reg.tvu.ac.ir را نیز ارائه داده ایم.



رفع مشکلات سرور سامانه ناد
 یکی از عمده مشکلاتی که دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای برای ورود به سامانه ناد با آن رو به رو هستند، این است که در مواقع خاص مانند زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و یا زمان انتشار کارت ورود به جلسه های آزمون و ... سایت از دسترس خارج شده و امکان ورود به آن وجود ندارد.



 در این حالت به دلیل محدود بودن زمان انجام اقدامات لازم برای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و یا هر مورد دیگری برای دانشجویان، رفع به موقع مشکلات سرور سامانه ناد از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان بروز مشکلات سرور سامانه ناد چند راهکار پیش روی دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای قرار می گیرد که این موارد به شرح زیر می باشد :



 خروج از سایت و مراجعه در زمان دیگر :



 اولین راهکار در زمان عدم دسترسی به سایت ناد و کندی بالا اومدن صفحات سامانه این است که دانشجویان کمی صبر کرده و با ایجاد وقفه ای چند ساعته و یا چند دقیقه ای مجددا وارد سایت ناد شوند. در صورتی که قصد انتخاب واحد و یا دریافت کارنامه و کارت آزمون را دارید بهتر است که انجام اقدامات لازم را به ساعات آخر مهلت تعیین شده موکول نکنید. چرا که معمولا در این زمان حجم ورودی به سایت سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای بیشتر بوده و امکان از دسترس خارج شدن سایت بیشتر است.



 تغییر سیستم مورد استفاده و یا مرورگر :



 یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشیم این است که ممکن است دلیل عدم دسترسی به سایت ناد و مشکلات موجود در جهت ورود به این سایت مربوط به سرورهای سامانه نبوده و ناشی از مشکلات موجود در اینترنت، سیستم مورد استفاده و یا مرورگر کاربران و دانشجویان باشد.



 لذا توصیه می شود دانشجویان در جهت حصول اطمینان از عدم ارتباط مشکلات موجود برای ورود به سامانه ناد، سیستم مورد استفاده و یا مرورگر خود را تغییر دهند. به عنوان مثال به جای کامپیوتر از موبایل استفاده کنند و یا بالعکس. لازم به ذکر است بهترین مرورگر برای ورود به سامانه ناد مرورگر فایرفاکس ( firefox ) می باشد. 



 افزایش تعداد سرور های ورود به صفحه شخصی دانشجویان توسط سامانه :



 درصورت طولانی شدن مشکلات موجود در سایت ناد و عدم دسترسی دانشجویان به سامانه، تمهیداتی از سوی مسئولین و پستیبانان سامانه صورت می گیرد. در این حالت معمولا تعداد سرورهای موجود برای دسترسی به سایت ناد بیشتر شده و در صفحه نخست این سامانه قرار داده می شود.



 در حالت معمول دانشجویان پس از ورود به سایت ناد باید گزینه " ورود دانشجویان " را انتخاب کنند تا به پرتال دانشجویی سامانه ناد منتقل شوند، اما در مواقع شلوغ و خاص ممکن است تعداد سرور ها تا 9 تا ( بیشتر یا کمتر ) افزایش پیدا کند و دانشجویان می توانند تک تک با انتخاب گزینه " ورود دانشجویان سرور 1، 2، 3 و ... ) برای ورود به پرتال ناد تلاش کنند.



 دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای برای آشنایی با کاربرد های سامانه ناد و نحوه ورود به این سامانه می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند.

حتما بخوانید: سامانه ناد





رفع مشکلات نام کاربری و کلمه عبور سامانه ناد
 دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای پس از مراجعه به سایت ناد دانشگاه فنی حرفه ای به نشانی reg.tvu.ac.ir یا همان سایت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای باید با انتخاب گزینه " ورود دانشجویان " وارد پرتال دانشجویی ناد شده و سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبود به صفحه شخصی خود دسترسی پیدا کنند.



 نام کاربری و کلمه عبور سامانه ناد دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای در بدو پذیرش دانشجویان این دانشگاه تعیین و از سوی دانشگاه ها و یا سامانه دانشگاهی فنی حرفه ای به آنها اطلاع داده می شود. دانشجویان نیز باید با استفاده از این اطلاعات وارد سامانه شوند و همچنین در حفظ این اطلاعات دقت کنند چرا که برای هر بار ورود به این سامانه به این اطلاعات نیاز داند.



 یکی دیگر از مشکلاتی که دانشجویان برای ورود به سامانه ناد دانشگاه فنی حرفه ای دارند، عدم دسترسی و یا فراموشی نام کاربری و کلمه عبور این سامانه بوده و یا ممکن است با وارد کردن اطلاعات خود عبارت " شناسه كاربری يا رمز عبور اشتباه است " را مشاهده کنند.



 راهکار : سامانه ناد و پرتال دانشجویی این سایت بخش یا قسمتی را برای دانشجویانی که اطلاعات خود را فراموش کرده اند تعریف نکره است. لذا تنها راه موجود برای رفع مشکلات نام کاربری و کلمه عبور سامانه ناد این است که دانشجویان با واحد آموزش دانشگاه خود تماس گرفته و مجددا اطلاعات کاربری خود را از ایشان دریافت کنند.



 دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای دقت داشته باشند که آموزش ها و کلاس های آنلاین و آفلاین این دانشگاه از طریق سامانه مدریت یکپارچه آموزشی دانشگاه یا همان سامانه سمیاد برگزار می شوند. 

در ادامه بخوانید: سمیاد









مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا شما را در ورود به سامانه جامع آموزشی ناد دانشگاه فنی و حرفه ای و رفع مشکلات سامانه ناد از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی یاری کنند. هم چنین می توانید جهت اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه فنی حرفه ای در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام بدون کنکور هیوا عضو شوید.












سوالات متداول


1-  نام کاربری و کلمه عبور ورود به سیستم ناد را چگونه و از کجا می توان دریافت کرد ؟
 نام کاربری و کلمه عبور را باید به صورت حضوری از آموزش دانشگاه دریافت کنید و وارد سامانه ناد شوید که نحوه دریافت در مقاله شرح داده شده است .




2-  آیا امکان بازیابی کلمه عبور سایت ناد وجود دارد ؟
 بله ، همانطور که در مقاله اشاره شده هر دانشجو می تواند از طریق دانشگاه مجددا کلمه عبور سایت ناد را دریافت کند .




3-  چگونه می توان مشکل ورود به سامانه ناد را رفع کرد ؟
 با توجه به نوع مشکل راهکار های مختلفی از جمله تغییر سرور ورودی ، تغییر سیستم و مرورگر و .... برای رفع مشکل ورود به سامانه ناد وجود دارد .

منبع : رفع مشکلات سامانه ناد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qyV7
نظرتان را بنویسید