آنچه که باید درباره معلم شدن بدانید

آنچه که باید درباره معلم شدن بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

ایا دانشگاه آزاد رشته تربیت معلم را ارائه می دهد
همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد ، ورود به رشته های تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان امکان پذیر است اما نباید اینطور تصور کنید که اگر وارد دانشگاه فرهنگیان نشوید ، دیگر راهی برای ورود به شغل مورد علاقه خود یعنی شغل معلمی ، نخواهید داشت.
خوشبختانه دانشگاه آزاد علاوه بر رشته های تحصیلی بسیار متنوعی که در تمام زمینه های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه می دهد ، چندین رشته تربیت معلم را نیز برگزار می نماید و خبر خوش برای علاقه مندان به تحصیل در رشته تربیت معلم دانشگاه آزاد این است که تمام این رشته ها بدون کنکور هستند یعنی شما می توانید بدون شرکت در هیچ آزمونی ، وارد رشته مورد علاقه خود شوید.راهنمای تحصیل بدون کنکور تربیت معلم دانشگاه آزاد
پس دانستید که در دانشگاه آزاد رشته های تربیت معلم ارائه می شوند اما احتمالا از شرایط ثبت نام در این رشته ها اطلاع ندارید. رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد ، در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند. منظور از مقطع کاردانی ناپیوسته ، همان فوق دیپلم است و شما می توانید پس از ورود به این مقطع و دو سال تحصیل ، با دریافت مدرک فوق دیپلم وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوید.
پس اول باید ثبت نام رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد را در مقطع کاردانی ناپیوسته انجام دهید و بعد از دو سال تحصیل و فارغ التحصیلی ، با دریافت مدرک فوق دیپلم خود ، وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوید و دوباره پس از 2 سال تحصیل ، در نهایت مدرک لیسانس خود را دریافت نمایید.
برای ثبت نام تربیت معلم دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته ، ارائه یکی از مدارک زیر الزامی است :
دیپلم نظام جدید
دیپلم 4 ساله نظام قدیم
مدرک پیش دانشگاهی
مدرک کاردانی
ثبت نام در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد یعنی دوبار در سال فرصت ثبت نام دارید. داوطلبان با سوابق تحصیلی بهتر و معدل بالاتر ، شانس بیشتری برای پذیرش دارند زیرا ظرفیت رشته ها محدود است. همچنین اگر زودتر ثبت نام کنید ، شانس قبولی بالاتری خواهید داشت.
لیست رشته های تربیت معلم آزاد
اسامی رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد به شرح زیر هستند :
آموزش و پرورش ابتدایی
آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان و ادبیات فارسی
آموزش دینی و عربی
آموزش ریاضی
اسامی دانشگاه های آزاد دارای رشته تربیت معلم
تعداد دانشگاه های آزاد که در رشته تربیت معلم دانشجو پذیرش می کنند ، بسیار زیاد هستند که در این مطلب نمی گنجد. در ادامه تعدادی از این دانشگاه ها را معرفی می کنیم اما شما عزیزان می توانید برای اطلاع از لیست کامل دانشگاه ها و همچنین اطلاع از اینکه دانشگاه های شهر و استات شما رشته تربیت معلم را ارائه داده اند یا خیر ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
واحد بستان آباد
واحد بناب
واحد تبریز
واحد سراب
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5j3Y
نظرتان را بنویسید