از لوازم کنترل دما و فشار چه می دانید ؟

از لوازم کنترل دما و فشار چه می دانید ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
عباس

انتخاب و خرید تجهیزات کنترل و اندازه گیری فشار


اگر می خواهید از تجهیزات کنترل و اندازه گیری فشار برای اندازه گیری فشار و خلاء استفاده کنید و دقیقاً نمی دانید از چه نوع تجهیزات کنترل و اندازه گیری فشار، با چه نوع اتصال، مارک، قیمت و مشخصات استفاده کنید، با ما همراه باشید. تا پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص قیمت خرید، مشخصات فنی و بهترین انواع لوازم کنترل و فشار مورد نیاز شما باشد.

فشار که از تقسیم واحد نیرو بر واحد مساحت به دست می آید، یکی از مهم ترین کمیت هایی است که در صنعت بسیار مورد استفاده و اندازه گیری قرار می گیرد. روش های زیادی برای اندازه گیری فشار و خلاء وجود دارد. دستگاه هایی که برای اندازه گیری فشار استفاده می شوند فشارسنج یا خلاء سنج یا مانومتر نامیده می شوند. با توجه به اینکه فشار یک کمیت مطلق نیست، مقدار آن همیشه نسبت به فشار مرجع برای اندازه گیری تعیین می شود. گاهی اوقات فشار نسبت به فشار خلاء اندازه گیری می شود. در این مقاله سعی شده است شما را به اختصار با انواع ابزارهای کنترل و اندازه گیری فشار و عملکرد آنها آشنا کنیم.

روش های اندازه گیری فشار:
بر اساس مبنای تعیین شده برای اندازه گیری فشار، به سه روش زیر در نظر گرفته می شود:

فشار مطلق: فشار مطلق فشاری است که بر اساس خلاء کامل اندازه گیری می شود و خلاء کامل به عنوان مرجع اندازه گیری یا مرجع صفر در نظر گرفته می شود.
فشار اندازه گیری: فشاری است که بر اساس فشار اتمسفر اندازه گیری می شود و مرجع اندازه گیری یا پایه صفر محسوب می شود.
اختلاف فشار یا اختلاف فشار: اختلاف فشار بین دو نقطه متمایز از یک سیستم است.
در بسیاری از دستگاه های اندازه گیری فشار، به جای اینکه مرجع اندازه گیری فشار (مرجع صفر) مقدار واقعی فشار اتمسفر در نظر گرفته شود، فشار اتمسفر یک مقدار ثابت در نظر گرفته می شود (مثلاً 101.325 Kpa) و بقیه اندازه گیری ها آنها را انجام می دهند. به آن انجام دهید به همین دلیل، چنین دستگاه هایی ممکن است در ارتفاعات به درستی کار نکنند.

مانومتر


مانومتر وسیله ای برای اندازه گیری فشار است. یک مانومتر معمولی شامل یک لوله شیشه ای U شکل است که با مقداری مایع، معمولاً جیوه (به دلیل چگالی بالا) پر شده است. البته نمونه های دیجیتال آن هم اکنون موجود است. اگر در مانومتر از جیوه استفاده شود به آن مانومتر جیوه ای یا فشار سنج و در صورت استفاده از آب به آن فشارسنج آب می گویند.

نظرتان را بنویسید