منابع کامل آزمون نظام مهندسی

منابع کامل آزمون نظام مهندسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

در هر نوبت از برگزاری آزمون نظام مهندسی، منابع این آزمون از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تعیین و به داوطلبان ابلاغ می شود. متقاضیان آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ باید با اطلاع از مباحث و قوانین اعلام شده، منابع مربوط به هر یک را تهیه کرده و در مهلت ارائه شده مطالعه کنند.

 

 

داوطلبان واجد شرایط عضویت در سازمان نظام مهندسی و متقاضی شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته های معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک سال ۱۴۰۰، باید در مهلت تعیین شده ثبت نام خود را تکمیل کرده و برای شرکت در آزمون آماده شوند.

این دسته از داوطلبان باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ (نوبت اول و یا دوم) در فرصت ما بین ثبت نام و زمان برگزاری این آزمون، خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده کنند. متقاضیان باید منابع، مباحث و قوانین اعلام شده برای رشته و صلاحیت مورد نظر خود را تهیه و مطالعه کنند.

لذا در ادامه این مقاله به منظور تسهیل روند مطالعه داوطلبان منابع آزمون نظام مهندسی 1400 را ارائه داده ایم. هم چنین برای کمک در برنامه ریزی بهینه آزمون نظام مهندسی علاوه بر منابع، تعداد سوالات آزمون و مهلت پاسخگویی هر یک از رشته ها را نیز ارائه داده ایم.

 

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان سال 1400 باید حداقل فارغ التحصیل کارشناسی رشته مرتبط با صلاحیت و حرفه مورد تقاضا در آزمون باشند. لذا این دسته از داوطلبان فارغ از سوابق و اطلاعات کسب شده در فعالیت های حرفه ای، اطلاعات درسی و دانشگاهی رشته مورد تقاضا را نیز تا حدودی دارند.

 

منابع آزمون نظام مهندسی هر رشته و صلاحیت در واقع مباحث مشخصی از بروز ترین قوانین وضع شده و حاکم بر حرفه مورد نظر می باشد. این مباحث از سوی سازمان نظام مهندسی تعیین شده و در زمان ثبت نام هر دوره از آزمون نظام مهندسی به داوطلبان متقاضی ورود به حرفه ابلاغ می شود.

 

منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ مانند دوره های قبل، به تفکیک رشته ها و صلاحیت های هر رشته تعیین شده و از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتشر می شود. در ادامه داوطلبان می توانند با انتخاب رشته مورد تقاضای خود، مواد آزمونی معرفی شده را مشاهده کنند.

 

مواد آزمونی نظام مهندسی 1400
رشته آزمونیلینک مشاهده مواد آزمونی
رشته برقمنابع آزمون نظام مهندسی برق
رشته مکانیکمنابع آزمون نظام مهندسی مکانیک
رشته عمرانمنابع نظام مهندسی رشته عمران
رشته معماریمنابع آزمون نظام مهندسی معماری
رشته نقشه برداریمنابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری
رشته ترافیکمنابع آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک
رشته شهرسازیمنابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

مواد آزمونی ارائه شده بر اساس منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی 1400 بوده و در صورت انتشار لیست جدید مواد آزمونی، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود. معمولا منابع هر دوره از آزمون نظام مهندسی در زمان آغاز ثبت نام این آزمون اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

 

تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

آزمون نظام مهندسی تمامی رشته ها (به جز معماری طراحی) به صورت چهار گزینه ای و کتاب باز برگزار می شود. لازم به ذکر است که آزمون (تستی) نظام مهندسی 1400، نمره منفی داشته و به ازای هر پاسخ اشتباه به اندازه 1/3 کسر نمره محاسبه می شود. 

 

داوطلبان شرکت کننده آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ می توانند با اطلاع از تعداد سوالات آزمون برنامه ریزی صحیحی برای پاسخ دهی به سوالات و دست یابی به حد نصاب پذیرش آزمون داشته باشند. معمولا تعداد سوالات آزمون نظام مهندسی در طی ادوار پیشین ثابت بوده و تغییر نکرده است.

 

یکی دیگر از فاکتور های مهم در برنامه ریزی برای روز آزمون نظام مهندسی 1400، اطلاع از مدت زمان ارائه شده برای پاسخگویی و مدیریت صحیح این مهلت ارائه شده می باشد. لذا در ادامه تعداد سوالات آزمون و هر رشته و مهلت پاسخگویی آزمون هر صلاحیت به تفکیک ارائه شده است.

 

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی
رشته / صلاحیتتعداد سوالاتمدت زمان پاسخگویی
برق ( طراحی)60 سوال180 دقیقه
برق ( نظارت )60 سوال150 دقیقه
مکانیک ( طراحی )60 سوال180 دقیقه
مکانیک ( نظارت )60 سوال150 دقیقه
عمران ( اجرا )60 سوال150 دقیقه
عمران ( نظارت )60 سوال150 دقیقه
عمران ( محاسبات )60 سوال240 دقیقه
معماری ( نظارت )60 سوال150 دقیقه
معماری ( اجرا )60 سوال150 دقیقه
نقشه برداری60 سوال180 دقیقه
ترافیک60 سوال120 دقیقه
شهرسازی60 سوال120 دقیقه

 

داوطلبان می توانند پس از مطالعه منابع معرفی شده، نمونه سوالات سال های گذشته را دانلود کرده و مانند آزمون های شبیه ساز در مهلت مشابه جلسه آزمون، به سوالات پاسخ داده و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و بعد در زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی در این آزمون شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

 

 

 

 

 

مشاوره مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

داوطلبان شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی هر یک از رشته های معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک باید برای موفقیت و قبولی در آزمون حد نصاب تعیین شده به میزان 50 % از نمره کل آزمون را کسب کنند.

 

با توجه به گستردگی مواد آزمونی و مباحث امتحانی رشته و صلاحیت های مختلف، به داوطلبان نخست توصیه می شود که لیست منابع معرفی شده را بررسی کرده و مباحثی که تجربه و اطلاعات بیشتری را در آن دارند در اولویت نخست مطالعه کنند. 

 

در مرحله بعد این دسته ازداوطلبان می توانند با مطالعه سوالات آزمون های سال های گذشته مباحث پرتکرار را شناسایی کرده و مطالعه کنند. در نهایت در صورت عدم کسب نتیجه رضایت بخش از مطالعه این مطالب، داوطلبان می توانند از کتاب های کمک آموزشی در دسترس استفاده کنند.

 

داوطلبان آزمون نظام مهندسی باید دقت داشته باشند که به منظور پذیرش نهایی و دریافت پروانه فعالیت حرفه ای باید واجد شرایط و ضوابط تعیین شده برای ثبت نام این آزمون و عضویت در سازمان نظام مهندسی باشند. 

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله منابع آزمون نظام مهندسی 1400 رشته های معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، سوالی درباره منابع آزمون نظام مهندسی و شیوه مطالعه این آزمون دارید، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید. همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا منابع آزمون نظام مهندسی تمام صلاحیت های هر رشته ای با هم یکسان هستند؟

✔️ خیر، همانطور که در این مقاله اشاره شده است منابع آزمون نظام مهندسی به تفکیک رشته و صلاحیت تعیین می شود.



 

2- ✔️ از چه طریقی می توان منابع معرفی شده برای آزمون نظام مهندسی را دریافت کرد؟

✔️ داوطلبان آزمون نظام مهندسی می توانند منابع معرفی شده برای هر رشته را از طریق لینک موجود در این مقاله دریافت کنند.



 

3- ✔️ چه منابع و کتاب هایی برای آزمون نظام مهندسی معرفی می شود؟

✔️ منابع آزمون نظام مهندسی در واقع مباحث اصلی و کلیدی قوانین نظام مهندسی هر حرفه می باشد که به تفکیک در این مقاله ارائه شده است.

منبع : منابع کامل آزمون نظام مهندسی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1LBR
نظرتان را بنویسید