بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
داوطلبا با استفاده از بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی 1400 می تونن از اهمیت دروس مختلف نسبت به بررسی سوالات کنکور سال های قبل آشنا بشن و بدونن برای کدوم مبحث باید وقت بیشتری برای مطالعه بذارن و برنامه ریزی دقیق تری برای کنکور داشته باشن .



بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی اصولا جز مهمترین مواردی محسوب میشه که دانش آموزا و مشاورا باید به اون دقت کنن. اگر شما هم جز اون دسته افرادی هستید که در رشته تحصیلی تجربی در حال تحصیل هستین، خوب می دونین که فیزیک جز دروس اصلی این رشته محسوب میشه و تقریبا میشه گفت که کسب رتبه مطلوب در کنکور تجربی باید درصد فیزیک کنکورتون هم خوب باشه.

یکی از مواردی که باعث شما رتبه خوبی از این درس کسب کنین اینه که شما از قبل از بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی اگاهی داشته باشین و بتونین برنامه ریزی درسی خودتون و بر اساس این بودجه بندی طراحی کنین. 

این بودجه بندی این امکان رو برای افراد به وجود میاره که با برنامه ریزی و کیفیت بیشتری درس ها رو مطالعه کنین و بدونین دقیقا باید وقتشون رو بیشتر صرف مطالعه کدوم مباحث کنین. این جوری دیگه می دونین از کدوم مباحث این درس تعداد سوالات بیشتری در کنکور 1400 میاد. برای اطلاع از این بودجه بندی ها با ما همراه باشین.





بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی 1400
 این موضوع کاملا بدیهیه که تمام مباحثی که در درس فیزیک وجود داره برای کنکور تجربی لازم نیست و یه عده از مباحث اهمیت دو چندان نسبت به دیگر مباحث این درس دارن و موارد دیگه ای از مباحث هم دارای اهمیت خیلی زیادی نیستن و احتمال اینکه از این موضوعات در کنکور تجربی 1400 سوال طرح بشه خیلی کمه.

بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی به تمام دانش اموزا کمک میکنه تا با این مباحث اشنا بشن. در حالت کلی و با توجه به بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی، می تونیم نوع مباحث و تعداد سوالات فیزیک رو که بر اساس تحلیل کنکور های سال گذشته ایجاد شده به موارد زیر تقسیم کنیم:



فیزیک کنکور تجربی 1400
مبحث تعداد سوالات مبحث تعداد سوالات مبحث  تعداد سوالات
حرکت شناسی 3 سوال  نیرو شناسی 3 سوال انرژی اتمی  3سوال
نوسان و موج 4 سوال اندازه گیری 1 سوال کار و انرژی 2 سوال
فشار 2 سوال گرما 3 سوال الکتریسیته ساکن 3 سوال
الکتریسیته جاری 3 سوال  مغناطیس 3 سوال



بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی











اهمیت بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی 1400
شاید خیلی از دانش اموزا رو دیده باشید که با وجود اینکه نمرات خیلی خوبی در مدرسه درس فیزیک کسب می کنن، به طور خیلی عجیب و غریبی درصد سوالا تستی فیزیک شون در آزمون های مختلف خیلی پایین و این موضوع به شدت در کنکور هم دیده میشه. به همین خاطر هم بیشتر متخصصان و مشاوران کنکوری توصیه میکنن که دانش آموزا از اهمیت بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی غافل نشن. 

البته دونستن بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی به تنهایی کافی نیست و دانش اموزا باید بتونن طوری برنامه ریزی کنن که بر روی مباحث اصلی فیزیک که احتمال اینکه از اون قسمت ها تست بیشتری طرح بشه، دوبرابر تمرکز کنن و وقتشون رو برای خوندن مباحثی که احتمال اومدن تست از اون قسمت ها خیلی کمه، به هدر ندن.

بیشتر بخوانید: مطالعه فیزیک به روش رتبه برترها
هر سوال درس فیزیک می تونه باعث شه که رتبه هر فردی خیلی جابجا بشه و به همین خاطر برنامه ریزی کردن بر اساس بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی، بسیار مهمه. برنامه ریزی برای کنکور جز موارد بسیار حساس محسوب میشه و هر کسی نمی تونه این کار رو به درستی انجام بده به همین خاطر صرفا دانش آموزا به دلیل آشنایی با بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی نمی تونن برنامه ریزی صحیحی داشته باشن و بهتره این کار به یک فرد با مهارت بسپرن.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی 1400 و برنامه ریزی مناسب برای مطالعه هم راهنماییتون کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

در ادامه بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری














سوالات متداول


1- چه جوری می تونیم با مباحث پر تکرار درس فیزیک آشنا بشیم ؟
برای اطلاع از مباحث پر تکرار می تونین از بودجه بندی این درس کمک بگیرین که این بودجه بندی در این مقاله گذاشته شده .


2- بودجه بندی درس فیزیک چه کمک به داوطلبا می کنه ؟
همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم ، داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی ها می تونن مباحث مهم رو بشناسن و برنامه ریزی دقیق تری انجام بدن .


3- چه جوری می تونیم درصد بالایی از درس فیزیک کنکور تجربی داشته باشیم ؟  
یکی از راه هایی که باعث میشه بتونین درصد بالایی از این درس تو کنکور داشته باشین اطلاع از بودجه بندی اونه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : بودجه بندی درس فیزیک کنکور تجربی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1KAG
نظرتان را بنویسید