خرید بیمه خدمت سربازی

خرید بیمه خدمت سربازی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
کاربران بیمه تامین اجتماعی برای محاسبه مبلغ پرداختی حق بیمه دوران سربازی و خرید سابقه بیمه آن ابتدا می بایست در سایتeservices.tamin.ir  ثبت نام و با استفاده از خدمات غیر حضوری این سازمان مبلغ پرداختی برای خرید بیمه دوران سربازی شان را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. همچنین افراد با داشتن شرایط مورد نیاز داشتن سابقه بیمه قبل از آغاز خدمت سربازی و به پایان رسیدن خدمت وظیفه پیش از تاریخ هفتم مرداد ماه سال 1385 و در صورت بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی بودن پس از پایان خدمت می توانند سوابق بیمه دوران سربازی شان را به صورت رایگان دریافت نمایند.

برای مشاوره محاسبه و خرید بیمه دوران خدمت وظیفه 

با توجه به اینکه در کشور ما مردان در صورت عدم برخورداری از شرایط معافیت ، به مدت حداکثر دو سال موظف به گذراندن دوره سربازی یا نظام وظیفه هستند. در طول این مدت سربازی دغدغه بسیاری از مشمولان داشتن بیمه است. این بیمه می تواند شامل بیمه خدمات درمانی و یا بیمه سوابق کاری باشد چرا که مشمولان در این مدت قادر به کار همزمان در سایر ارگان ها نبوده و بنابراین خدمات بیمه ای ندارند.

در همین راستا برای مشمولان دو راهکار ارائه شده است. راهکار اول در ارتباط با خدمات درمانی می باشد که با توجه به تعهد بیمه نیرو های مسلح در بازه زمانی خدمت سربازی به سربازان دفترچه بیمه داده می شود اما در قبال بیمه سوابق کاری تکلیف سربازان چیست و آیا این دوره جزو سوابق کاری آن ها محسوب می شود تا در دوران بازنشستگی بتوانند از مزایای آن استفاده نمایند.

افرادی که می خواهند از راحت ترین راه ممکن بیمه سربازی را خریداری و به سوابق کاری شان اضافه نمایند. بدون مراجعه حضوری می توانند این امر را عملی کنند. در ادامه مطلب راهنمایی لازم برای محاسبه و نحوه خرید بیمه سربازی صورت گرفته است.






میزان نرخ و محاسبه میزان پراختی برای خرید بیمه سربازی
طبق بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان تامین اجتماعی نرخ پرداختی بیمه تامین اجتماعی برابر است با 30 درصد که این نرخ با تسهیلات در نظر گرفته شده است. پرداخت این نرخ برای متقاضیان 7 درصد است که بابت خرید بیمه سربازیشان می بایست پرداخت نمایند و 23 درصد آن را هم دولت موظف به پرداخت آن است. قبل از اقدام برای خرید بیمه دوره خدمت سربازی باید دقت داشت که امکان محاسبه مبلغ پرداختی برای خرید این دو سال بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

میزان حق بیمه مدت خدمت وظیفه به روش ذیل محاسبه می گردد:

هفت درصد از میانگین دو سال آخر کاری وی را قبل از تقاضا دادن محاسبه و نتیجه آن را ضرب در مدت زمان خدمت وظیفه شان می نمایند. مبلغ به دست آمده میزان پرداختی است که به دو صورت اقساط و کامل پرداخت آن را می توانند انجام دهند. کافی است برای پرداخت در سایت eservices.tamin.ir از قبل ثبت نام صورت گرفته باشد.

چنانچه افراد مبلغ محاسبه شده بابت خرید سربازی در موعد مقرر (به صورت یکجا نقدی و یا اقساطی)  را پرداخت نکنند، می بایست برای پرداخت در زمان های بعدی ، محاسبه مجدد برای آن را انجام دهند.



حتما بخوانید: ثبت نام سوابق بیمه







نحوه خرید بیمه دوران خدمت وظیفه
برای بهره مند شدن از محاسبه آنلاین حق بیمه سربازی و  پرداخت یکجا و یا اقساطی آنلاین آن می توان به روش ذیل عمل کرد:



افراد برای ورود به صفحه محاسبه خرید خدمت سربازی ابتدا باید در مرورگرهای اینترنتی آدرسaccount.tamin.ir  را جستجو کرده که با جستجوی صحیح صفحه زیر را مشاهده می نمایند.







 پس از ورود به سامانه دو کادر خالی را مشاهده می نمایند که نام کاربری یا همان کد ملی و گذرواژه سوابق بیمه را که هنگام ثبت نام در این سامانه برای صفحه کاربری انتخاب کرده اند را  وارد نموده و بر روی دکمه ورود کلیک نمایند.



کاربران در این مرحله صفحه کاربری تامین اجتماعی را مشاهده می نمایند.







برای دسترسی به صفحه محاسبه خرید خدمت سربازی باید مطابق تصویر بالا از قسمت امور بیمه شدگان ،گزینه محاسبه خرید خدمت سربازی را انتخاب نمایند.



کاربران با انتخاب گزینه محاسبه خرید خدمت سربازی صفحه زیر برایشان نمایش داده می شود.







افراد در این صفحه نکاتی در رابطه با محاسبه حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه و حضور در جبهه را می توانندمطالعه نمایند.



در این صفحه با مشاهده میزان مبلغ محاسبه شده بر اساس اطلاعات، کاربران بیمه تامین اجتماعی می توانند به راحتی حق بیمه سربازی را محاسبه کنند.







کاربران پس از مشاهده میزان مبلغ برای پرداخت حق بیمه سربازی می توانند در قسمت بعدی آن را پرداخت نمایند.



در این قسمت افراد به دو صورت نقدی و یا اقساط می توانند حق بیمه خدمت وظیفه را پرداخت نمایند.







کاربر پس از انتخاب نوع پرداخت با انتخاب دکمه پرداخت به صورت آنلاین حق بیمه سربازی را دریافت و به سابقه بازنشستگی اضافه می نماید.



بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه با موبایل


دریافت رایگان سابقه بیمه سربازی
سازمان تامین اجتماعی برای کسانی که سه شرط اساسی ذیل را داشته باشند به صورت رایگان سابقه بیمه سربازی را به سوابق بازنشستگی تامین اجتماعی اضافه می نماید این شرایط عبارت است از:

1.افراد می بایست پیش از آغاز به خدمت سربازی سابقه بیمه پردازی در سازمان‌ تامین اجتماعی داشته باشند.

2.پیش از تاریخ هفتم مراد ماه سال 1385 خدمت وظیفه شان به پایان رسیده باشد.

3.پس از پایان خدمتشان نیز بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشند.





بر اساس ماده 95 قانون تامین اجتماعی:

سه شرطی که بیان شده است برای دریافت رایگان سابقه بیمه خدمت سربازی الزامی هستند اگر هریک از این شروط نباشند امکان دریافت سابقه بیمه خدمت وظیفه رایگان برای فرد متقاضی امکان پذیر نمی باشد. 



خرید سابقه دوران خدمت وظیفه برای رزمندگان


کسانی که مدت زمان خدمت وظیفه شان در جبهه سپری شده است به راحتی می توانند مشابه افرادی که مدت زمان سربازی خود را در جبهه نبوده اند برای خرید بیمه سربازی شان اقدام نمایند.

سازمان تامین اجتماعی نیز بیان کرده است علاوه بر خدمت سربازی می‌توانند بازه زمانی حضورشان در جبهه را خریداری نمایند. متقاضیان برای خرید دوران حضور در جبهه می توانند با داشتن شرایط خرید بیمه سربازی همانند افراد عادی که برای خرید بیمه سربازی اقدام و پرداخت حق بیمه دوران سربازی را انجام داده اند مدت زمان حضور در جبهه را به سوابق بیمه تامین اجتماعی خود اضافه نمایند.



در ادامه بخوانید: سایت tamin.ir









سوالات متداول


1- آیا دریافت سوابق بیمه دوران سربازی به صورت رایگان امکان پذیر می باشد؟
بله، سازمان تامین اجتماعی بیان کرده است افراد می توانند سوابق بیمه دوران سربازی شان را به صورت رایگان دریافت نمایند که در متن مقاله به نحوه دریافت آن پرداخت شده است.


2- میزان نرخ پرداختی بیمه دوران سربازی برای هر فرد به چه میزان است؟  
میزان نرخ پرداخت حق بیمه 30 درصد است که برای فرد بیمه شده 7 درصد و 23 درصد آن را دولت می بایست پرداخت نماید که در مقاله نحوه پرداخت آن آورده شده است.


3- آیا برای خرید بیمه دوران سربازی را می توان به صورت غیر حضوری اقدام نمود؟
بله ، می توان با استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی اقدام به خرید بیمه دوران سربازی نمود که در متن مقاله برای عملی نمودن این امر راهنمایی لازم صورت گرفته است.

منبع : خرید بیمه خدمت سربازی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4Nng
نظرتان را بنویسید