اطلاعیه سنجش در خصوص پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 99

اطلاعیه سنجش در خصوص پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
اطلاعيه مورخ 99/09/16 بدين وسيله به اطلاع متقاضيان ثبت‌نام و انتخاب رشته براي شرکت در مرحله پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي در مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1399 در تمامي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و غيردولتي و همچنين دانشگاه آزاد اسلامي مي‌رساند با توجه به نكات ذيل و همچنين در نظر داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام، مي‌توانند در پذيرش دوره مذكور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمايند.

منظور از سوابق تحصیلی، معدل تراز شده مقطع کارشناسي و براي متقاضيان داراي مدرک کارشناسي ناپيوسته براساس تراز ميانگين معدل مقاطع کارداني و کارشناسي ناپيوسته می باشد.


شرايط ثبت‌نام‌:

ثبت‌ نام و انتخاب رشته براي شرکت در مرحله پذيرش براساس سوابق تحصيلي در مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1399 از روز سه‌شنبه مورخ 99/09/25 آغاز و تا روز يکشنبه مورخ 99/09/30 ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي و از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غيرايراني و توضيحات مربوط به سهميه رزمندگان و ايثارگران (براساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته)، در صورتي كه داراي شرايط مذكور باشند، مي‌توانند در يک رشته امتحاني متقاضي ثبت‌نام شوند و حداکثر تا 40 (چهل) کد رشته محل (طبق ضوابط از رشته‌‌هاي امتحاني مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته) را به ترتيب علاقه مندي در فرم انتخاب رشته درج نمايند. دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته ، همزمان با شروع ثبت‌نام، در درگاه اطلاع رساني اين سازمان در دسترس خواهد بود.
مراحلي كه متقاضی بايد براي ثبت نام اقدام كند:

1- مراجعه به درگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني فوق براي خريد كارت اعتباري ثبت‌نام (سريال 12 رقمي) و دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته.

2- تهيه فايل عكس اسكن شده متقاضی بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته.

3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، متقاضیان لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رساني این سازمان و پرداخت مبلغ 610/000 (ششصد و ده هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام در اين مرحله نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتي:

به متقاضیان توصيه مي‌شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته ، ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس براساس فرم پيش‌نويس با مراجعه به درگاه اطلاع رساني اين سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهاي برنامه ‌نرم‌افزاري ثبت‌نام وارد نمايند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام بخصوص معدل (مقطع کارشناسی و یا کاردانی و کارشناسی برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته) دقت نمايند. بديهي است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارك متقاضی در صورت پذيرفته‌شدن در اين مرحله، قبولي وي لغو و از ادامه تحصيل متقاضی جلوگيري خواهد شد.

یادآوری مهم: متقاضیاني که در اين مرحله پذيرفته شوند، در صورتي که پذيرفته شده نهايي آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته سال 99 باشند، قبولي قبلي آنان لغو خواهد شد. لازم به توضيح است که اين دسته از متقاضيان حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته قبولي قبلي خود را ندارند.
توصيه‌هاي‌ مهم‌:

1- رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی نیز به همراه رشته‌های سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته درج شده است. لذا متقاضیان رشته‌های این دانشگاه می‌بایست کدرشته محلهای مربوط به این دانشگاه را به همراه سایر کدرشته محلها در فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته خود درج نمایند و لازم نیست اقدام جداگانه‌ای در این خصوص انجام دهند.

2- متقاضیان براي اطلاع از مقررات وظيفه عمومي، شرايط و ضوابط استفاده از سهميه ايثارگران و همچنين شرايط و ضوابط اتباع خارجي به دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته ‌مراجعه نمايند.

3- متقاضیان لازم است در انتخاب كدرشته امتحاني و همچنين کدرشته محل هاي انتخابي خود، دقت نمایند؛ لذا پس از دريافت كد پي گيري 16 رقمي، در اين خصوص به درخواست‌هاي متقاضیان مبني بر اصلاح و يا جابجايي، ترتيب اثر داده نخواهد شد.

4- توصيه‌ مي‌شود كه حتماَ متقاضیان، پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كد پي‌گيري، يك نسخه پرينت از تقاضانامه خود را تهيه، و مندرجات آن را كنترل و نزد خود نگهداري نمايند.

5- با توجه به اینکه داشتن مغایرت معدل برای پذیرفته شدگان موجب لغو قبولی خواهد شد، لذا به متقاضیان توصيه مي‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتي اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمي‌پذيرد با مشاهده پرينت تقاضانامه نسبت به كنترل دقيق موارد درج شده در آن اقدام نموده و قبل از پايان مهلت ثبت نام كه امكان ويرايش اطلاعات براي آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمايند.

6- اگر فردی در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 ثبت نام نموده و در اين مرحله نیز متقاضی ثبت‌نام برای رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی شود و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرد در صورتی که تمايل به انصراف از شرکت در آزمون سال 1400 داشته باشد به شرط ارائه درخواست حداکثر تا تاریخ 99/10/30 هزينه ثبت‌نام به وی عودت داده می‌شود. بدیهی است این افراد از فرآیند آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 حذف خواهند شد.

7- هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ درگاه اطلاع رساني این سازمان ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.orgوارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم ميتوانند سوال يا سوالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در ميان بگذارند.


منبع : اطلاعیه سنجش در خصوص پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xKvB
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر