چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم

چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سابقا ، ابلاغ اوراق قضایی از طریق مامور ابلاغ انجام می شد که این امر با مشکلات متعددی مواجه بود . اما در حال حاضر به موجب قانون جدید ، ابلاغ اوراق قضایی از طریق سامانه ای به نام سامانه ثنا انجام می شود که توسط قوه قضاییه راه اندازی شده است .

در این سامانه تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی بصورت الکترونیکی انجام می شود . به همین منظور اشخاص بایستی با ورود به سامانه ابلاغ اوراق قضایی و ثبت نام در سامانه ثنا ، ابلاغیه خود را مشاهده نمایند .

به همین منظور در این مقاله برای پاسخ به سوال چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم به بررسی ابلاغ الکترونیکی ، سامانه ثنا و ورود به سامانه ثنا برای ابلاغ الکترونیکی را مورد بررسی قرار می دهیم . 




ابلاغ الکترونیکی
در سال های قبل ، قوه قضاییه اوراق قضایی را به صورت فیزیکی صادر می نمود و وظیفه ارسال و ابلاغ اوراق قضایی بر عهده مامور ابلاغ قوه قضاییه بود . اما در سال 1392، قوه قضاییه بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 موظف شد تا اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کند . به همین منظور ، همه مراجعین موظف شدند تا برای پیگیری و دریافت اوراق قضایی خود به سامانه ای که به این منظور ایجاد شده است مراجعه نمایند .

حتما بخوانید: سایت ابلاغ قضایی


سامانه ثنا
به موجب آنچه گفته شد ، قوه قضاییه در سال 1395 سامانه ای برای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به نام سامانه ثنا ایجاد نمود که تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی از طریق این سامانه انجام می شود . در سامانه ثنا کلیه ابلاغ های مربوط به اشخاص و پیوست های آن از طریق این سامانه به حساب کاربری مخاطب ارسال می شوند . به این منظور ، مخاطبان بایستی با نحوه ورود به سامانه ثنا از طریق سایت و یا دانلود برنامه ورود به سامانه ثنا و ثبت نام در سامانه ثنا آشنا شوند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثنا می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سامانه ثنا


ورود به سامانه ثنا برای ابلاغ الکترونیکی
برای استفاده از سامانه ثنا ، ابتدا باید به سایت ابلاغیه الکترونیکی یا همان سایت ثنا وارد شده و ثبت نام کنیم . برای ورود به سامانه ابلاغ ثنا کلیک کنید .







در این مرحله ، در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید ، با وارد نمودن مشخصات خود به سامانه وارد می شوید و در غیر این صورت ، بایستی ثبت نام کنید . برای انجام فرآیند ثبت نام باید به صورت حضوری به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه شود .







برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه ثنا کلیک کنید . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی​ پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا




سوالات متداول


1- امروزه ابلاغ اوراق قضایی از چه طریقی انجام می شود ؟
امروزه دیگر ابلاغ اوراق قضایی به صورت فیزیکی انجام نمی گیرد و از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی ( سامانه ثنا ) ابلاغ انجام می شود که توضیحات آن به طور کامل در مقاله صورت گرفته است .


2- برای مشاهده ابلاغیه ها باید به کدام قسمت سامانه ثنا مراجعه کرد ؟
برای مشاهده ابلاغیه ها پس از مراجعه به سامانه ثنا باید به قسمت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی مراجعه کرده و کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کنید که راهنمایی تصویری آن در مقاله قرار داده شده است .


3- آیا می توان قبل از ثبت نام در سامانه ثنا ابلاغیه الکترونیکی را مشاهده کرد ؟
خیر ، اولین شرط دریافت ابلاغیه ها ثبت نام در سامانه ثنا و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای تکمیل فرآیند ثبت نام می باشد که توضیحات کامل تر آن در مقاله آمده است .

منبع : چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Y0nn
مطلب قبلی
بیت کوین
نظرتان را بنویسید