انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

 در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید موارد زیادی از جمله بومی پذیری، محل تحصیل اون رشته و محل تعهد خدمت رشته محل مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشین و بعد از چینش انتخاب ها، این رشته محل ها رو با توجه به اولویت بندی دلخواهتون در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ وارد کنین.

 

 

دانشگاه فرهنگیان و تحصیل در این دانشگاه جزو ایده آل های بسیاری از داوطلبان کنکور سراسریه. چرا که در حین تحصیل امکاناتی مثل بیمه، حقوق و … برای دانشجوها فراهمه. همچنین به خاطر ضمانت شغلی که برای داوطلبا داره، یکی از مهم ترین انتخاب ها در انتخاب رشته کنکور سراسری به حساب میاد و داوطلبان زیادی علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستن.

اما موضوعی که ذهن اکثر داوطلبای متقاضی دانشگاه فرهنگیان رو مشغول خودش کرده، مربوط به ترتیب انتخاب ها در فرم انتخاب رشتس و نمی دونن که رشته محل های دانشگاه فرهنگیان رو در کدام قسمت از لیست انتخاب رشته خودشون قرار بدن. برای همین در ادامه این مقاله در مورد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401 توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

نکات مهم در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت متمرکز با شرایط خاص هستش، یعنی قبولی داوطلبا در یک مرحله اعلام نمیشه و داوطلبا بعد از کسب حد نصاب لازم برای دعوت به مصاحبه باید مرحله مصاحبه و معاینات پزشکی رو هم بگذرونن. اما سوالی که همیشه برای داوطلبا پیش میاد اینه که رشته محلای دانشگاه فرهنگیان رو باید کجای فرم انتخاب رشته ثبت کنیم؟

 

اولین چیزی که برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۱ باید بدونین اینه که، نحوه پذیرش این دانشگاه به صورت بومی پذیریه. یعنی هر داوطلبی می تونه فقط رشته محل هایی که طبق دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی خودش مشخص شده و مربوط به بوم خودش هست رو انتخاب کنه. 

 

نکته بعدی اینه که داوطلبا باید حتما به محل تحصیل در این دانشگاه هم توجه داشته باشن. چون این دانشگاه بومی گزینی انجام میده که ممکنه دانشگاه محل تحصیل شما در استان محل سکونت شما نباشه. پس اگه متقاضی تحصیل در شهر خودتون هستین، یادتون باشه که حتما محل تحصیل دانشگاه رو هم بررسی کنین.

 

مورد بعدی که در ترتیب و یا چینش انتخاب هاتون باید بهش توجه کنین، مربوط به محل خدمت شماست. داوطلبایی که در دانشگاه های فرهنگیان تحصیل می کنن، باید دو برابر مدت زمان تحصیلیشون رو تعهد بگذرونن. یعنی اگه دوره تحصیل کارشناسی آموزش ابتدایی 4 سال طول بکشه، داوطلب باید 8 سال در محل خدمتی که در دفترچه مشخص شده، تعهد بگذرونه پس به طور کلی برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید به نکات گفته شده توجه داشته باشین و با توجه به این موارد انتخاب های خودتون رو مرتب کنین.

 

داوطلبایی که تمایل دارن که اطلاعات بیشتری درباره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان داشته باشن، می تونن برای دریافت اطلاعات مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

ترتیب رشته محل های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته ۱۴۰۱

بعد از اینکه انتخاب های دانشگاه فرهنگیان خودتون رو مشخص کردین، نوبت به این میرسه که حالا این انتخاب ها رو باید کجای فرم انتخاب رشته وارد کنین؟ رشته محل های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر به صورت متمرکز با شرایط خاص پذیرش خودش رو انجام میده. یعنی پذیرش در این رشته ها به صورت دو مرحله اتفاق میفته.

 

نرم افزار سازمان سنجش به ترتیب اولویت انتخاب های شما رو می خونه و هر جا که در یک رشته محل متمرکز قبول بشین، همون جا متوقف میشه و دیگه انتخاب های بعدی شما رو چک نمی کنه و همون کد رشته محل رو قبولی اعلام می کنه، پس بهتره اگه اولویتتون قبولی در دانشگاه فرهنگیان هستش، حتما این رشته محل ها رو در انتخاب های اول خودتون ثبت کنین، چون اگه رشته محل متمرکز قبل از انتخاب های دانشگاه فرهنگیان باشه و شما در یکی از اونا قبول بشین، سیستم دیگه انتخاب های دانشگاه فرهنگیان شما رو نمی خونه. پس به طور کلی :

 

انتخاب رشته در رشته های تربیت معلم و فرهنگیان، مثل بقیه انتخاب رشته هاست. یعنی شما همونجوری که کد رشته محلای مختلف پزشکی و مهندسی و حقوق و غیره رو اولویت بندی می کنین، رشته های تربیت معلم رو هم اولویت بندی کنین. برای اینکه بخواین شانس قبولیتون رو هم بسنجین، می تونین از نرم افزار انتخاب رشته مجازی تحصیلیکو کمک بگیرین.

 

البته اگه به شدت تمایل به استخدام در آموزش پرورش دارین، بهتره رشته های تربیت معلم رو در انتخاب های اولیه و بالاتر خودتون بزارین، چون اگر در اولویت های پایین و یا خیلی پایین باشه، ممکنه در کد رشته محل های قبل از اون قبول شین و در این صورت دیگه رشته های دانشگاه فرهنگیان خونده نمیشه. چون که نرم افزار سنجش بعد از مشخص شدن اولین کد قبولی، قبولی نهایی شما در همون کد رشته اعلام می کنه و سراغ بقیه کد رشته محل های موجود در فرم انتخاب رشته داوطلب نمیره. در این صورت، فقط در کارنامه نهایی یا همون کارنامه سبز مشخص می کنه که در سایر کد رشته ها چه وضعیتی داشتین.

 

احیانا اگه رشته محل های دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم رو در اولویتای بالاتری گذاشتین و به هر دلیلی از تصمیم خودتون منصرف شدین هم باز جای نگرانی نیست، چون که می تونین در صورت دعوت به مصاحبه، در مصاحبه این دانشگاه شرکت نکنین. اینجوری کلا از لیست قبولی های نهایی خط می خورین. سیستم هم انتخاب های بعدی شما رو بررسی می کنه تا در یک رشته محلی پذیرش بشین.

 

البته داوطلبایی که طبق کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401 شدن باید در زمان انتخاب رشته کنکور کارت اعتباری علاقمندی به دانشگاه فرهنگیان رو از سایت سازمان سنجش خریداری کرده و در فرم انتخاب رشته وارد کنن.

 

در ضمن اگه بعد از اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان هم پذیرش نشدین، معمولا این دانشگاه از طریق تکمیل ظرفیت هم پذیرش خودش رو انجام میده و می توین شانستون رو برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امتحان کنین.

در ادامه بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما درخصوص انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین از تجربه اونا استفاده کنین. همچنین شما می تونین با عضو شدن در کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو از اخبار مربوط به دانشگاه فرهنگیان در کمترین زمان ممکن با خبر بشین.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه زمانی انجام میشه؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شده انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام میشه.

 

2- ✔️ برای انجام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به چه مواردی باید توجه کرد؟

✔️ یکی از مواردی که باید بهش توجه بشه، دانشگاه محل تحصیل هستش که در این مقاله توضیحات بیشتر داده شده.

 

3- ✔️ آیا میشه هر رشته محلی از دانشگاه فرهنگیان رو که خواستیم انتخاب کنیم؟

✔️ نحوه پذیرش این دانشگاه به صورت بومی پذیری هستش و همون طور که گفتیم هر داوطلب فقط باید رشته محل هایی که در بوم خودش مشخص شده رو انتخاب کنه.

منبع : انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7EE8
نظرتان را بنویسید