موفقیت در کنکور سراسری در زمان کم

موفقیت در کنکور سراسری در زمان کم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

موفقیت در کنکور سراسری 1401 با زمان کم برای همه داوطلبای این آزمون امکان پذیره و این داوطلبا می تونن با اطلاع از روند مطالعه مثل استفاده از بودجه بندی کنکور سراسری و یا داشتن برنامه ریزی صحیح شخصی، در کمترین زمان به هدف خودشون در کنکور سراسری برسن و بدون نگرانی و استرس سر جلسه کنکور حاضر بشن.

 

 

 

ممکنه الان به تقویم نگاه کنید و ببینید که، زمان خیلی کمی تا کنکور سراسری ۱۴۰۱ باقی مونده و شما در این مدت زمانی که گذشته، مباحث درسی مربوط به کنکور رو خوب مطالعه نکردین و برنامه ریزی مناسبی هم در اون مدت زمان، نداشتین. معمولا در همچین مواقعی با خودتون فکر می کنین که، شاید دیگه احتمال موفقیت در کنکور سراسری در زمان خیلی کم، غیر ممکن باشه و نتونین برای بهتر شدن عملکردتون کاری کنین.

اما آمار و ارقام بدست آمده از موفقیت های دانش آموز ها و داوطلبای کنکور سراسری در سال های اخیر، به خوبی این موضوع رو به شما ثابت میکنه که این موفقیت در کنکور سراسری در زمان کم، غیر ممکن نیست و دانش آموزا و داوطلبا می تونن در مدت زمان کوتاهی با یک برنامه ریزی اصولی و مناسب به موفقیت در این آزمون، دست پیدا کنن.

چیزی که می تونه باعث موفقیت شما داوطلبا حتی در زمان کم بشه، کیفیت مطالعه و نوع برنامه ریزی شماست که این موضوع می تونه بهتون کمک کنه که مدت زمانی رو که از دست دادین، به نحوی جبران کنین. پس بهتره نا امیدی در این موضوع رو کنار بذارین و به سراغ راهکار هایی باشین که از مدت زمان باقی مونده بهترین استفاده رو بکنین. برای اطلاع از این راهکار ها با ما تا آخر این مقاله همراه باشین تا بتونین در کمترین زمان، راهکار های موفقیت در کنکور رو مطالعه کنین.


 

موفقیت در کنکور در زمان کم

این سوال که، آیا با زمان کم می توان در کنکور سراسری موفق شد، یکی از سوالات پر تکرار در بازه زمانی مانده به کنکور به حساب میاد. موفقیت در کنکور ۱۴۰۱ در زمان کم مسئله غیر ممکنی به حساب نمیاد، اما شرایطی داره و شما باید به شرایط و نکات مربوط به موفقیت در کنکور در کمترین زمان دقت کنین تا بتونید یک نتیجه خوب رو در این آزمون  بدست بیارین. به طور خلاصه مهمترین نکات و اصلی ترین عوامل موفقیت در کنکور در زمان کم در کنکور سراسری رو میشه به موارد زیر تقسیم کرد:

 

داشتن یک برنامه ریزی دقیق

 

سعی کنین طبق یک برنامه دقیق و منظم از قبل نوشته شده پیش برین. برای اینکار می تونین در آزمون های آزمایشی شرکت کنین و از برنامه ریزی کنکور اونا برای مطالعه این آزمون سراسری استفاده کنین. اگه هم نسبت به برنامه آزمون های آزمایشی عقب هستین، اولویتتون رو روی مطالعه و مرور مباحث مهم و با اهمیت مربوط به کنکور بذارین.

 

 استفاده از بودجه بندی کنکور سراسری

 

بودجه بندی کنکور سراسری ۱۴۰۱ به شما نشون میده که کدام یکی از مباحث برای شما اهمیتی بیشتری در کنکور سراسری داره و تعداد سوال بیشتری ازش طرح میشه. اینجوری دیگه دقیق متوجه میشین کدام فصل ها برای کنکورتون اهمیت بالایی داره و حتما ازش در کنکور سوال طرح میشه و الکی وقتتون رو برای مطالعه مباحث کم اهمیت کنکور هدر نمیدین.

 

 اختصاص دادن بیشتر زمان برای تسلط به مباحث قبلی

 

بهتره تا حد ممکن سعی کنین مباحثی که بلد هستین و فکر می کنین یادگیریشون آسون تره رو بیشتر مطالعه کنین تا تسلط کامل رو این مباحث داشته باشین. وقتی که تسلطتتون کامل شد، اجازه دارید که سراغ مطالب جدید برید، اما اگر احساس کردین زمانتون خیلی کمه وقتتون رو بیشتر به همون مباحث قبلی اختصاص بدین، کیفیت مهمتر از کمیته. پس شما اگه 5 تا تست درست بزنید خیلی بهتر از اینه که 10 تا تست رو جواب بدید که 6 تاش غلط باشه و نمره منفی باعث بشه که جواب سوالات درست هم از بین بره.

 

 تحلیل دفترچه سوالات کنکور سال های قبل

 

توجه داشته باشید که تجربه کنکور های سال های قبل این موضوع رو به خوبی به اثبات رسونده که، معمولا مطالب سوالای کنکور هر سال جزو همون مطالبی هستن که سال های قبل هم در آزمون ها اومده بودن، به همین خاطر توصیه میشه که، حتما برای مطالعه این مباحث و سوالات وقت بذارید و سعی کنین نکات مربوط به اونا رو تحلیل کنین تا اگر سوال رو به نحوه دیگری دادن و مربوط به همون مبحث بود، بتونید به خوبی پاسخ بدین.

 

داوطلبایی که بعد از خوندن این مقاله تصمیم دارن که ثبت نام خودشون در کنکور سراسری 1401 رو قطعی کنن و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنن، می تونن به مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری


 

 

 

 

 

مشاوره موفقیت در کنکور در زمان کم

خیلیا هستن که مدت زمان زیادی برای مطالعه کنکور سراسری وقت می ذارن و حتی ممکنه سال های زیادی هم پشت کنکور بمونن اما یه عده دیگه هم هستن که اگر دقت کنید، متوجه میشین که تنها چند ماه نهایی تا زمان کنکور سراسری رو به مطالعه کردن مفید و متمرکز اختصاص دادن اما یک نتیجه خیلی خوب رو بدست آوردن. بنظرتون عامل موفقیت گروه دوم و شکست گروه اول چیه؟

 

در پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که حقیقتا موثر و با هدف زمان گذاشتن برای مطالعه خیلی مهمه و حتما باید میزان زمان خوبی رو برای مطالعه دروس اختصاص بدین، اما این کمیت زمانی باید حتما همراه با کیفیت نوع مطالعه باشه تا نتیجه خوبی رو در کنکور سراسری 1401 بدست بیارین.بنابراین گروه اول با وجود اینکه مسئله کمیت زمانی و رعایت کردن به نتیجه نرسیدن، چون اونا به مبحث کیفیت توجه نداشتن و حتی اگر کیفیت مطالعه خوبی هم داشتن، ممکنه به نکات طلایی مربوط به روش مطالعاتی و آزمون دادن تسلط نداشتن.

 

بنابراین، گروه دومی که روش درست مطالعاتی پیش گرفتن و به نکات موفقیت در کنکور سراسری 1401 در زمان کم توجه کردن تونستن موفق بشن. پس با توجه به موارد گفته شده اصلا نگرانی از بابت زمان کوتاهی که تا کنکور سراسری دارین، نداشته باشین و بدون استرس و نگرانی زیاد با توجه به روش هایی که برای شما توضیح داده شد، خودتون رو برای شرکت در ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۱ آماده و متمرکز کنین.

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمام سوالا و ابهامای شما در خصوص موفقیت در کنکور در زمان کم پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا در این زمینه استفاده کنین. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرامی کنکور سراسری هم می تونین، اخبار مربوط به کنکور سراسری 1401 رو خیلی سریع دریافت کنین.

 

داوطلبایی که تمایل دارن از روش های متفاوت مطالعه برای کنکور رو مطلع باشن و از اونها برای مطالعه استفاده کنن، در این مقاله درباره تند خوانی برای کنکور مطالبی رو برای داوطلبای کنکور ارائه دادیم که می تونن مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: تند خوانی در کنکور


 

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ آیا با زمان کم هم میشه در کنکور سراسری موفق شد؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، داوطلبا با استفاده از مواردی مثل بودجه بندی کنکور می تونن عملکرد خوبی در کنکور داشته باشن.

 

2- ✔️ بودجه بندی کنکور 1401 چه کمکی به داوطلبا برای رسیدن به موفقیت می کنه؟

✔️ داوطلبا با استفاده از بودجه بندی کنکور می تونن با مباحث مهم و پر تکرار کنکور آشنا بشن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

 

3- ✔️ آیا خوندن مطالب جدید برای کنکور می تونه در موفقیت داوطلبا موثر باشه؟

✔️ طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شد، خوندن مطالب جدید در صورتی می تونه برای داوطلبا موثر باشه که به طور کامل روی مباحث قبلی تسلط داشته باشن.

منبع : موفقیت در کنکور سراسری در زمان کم

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6D3L
نظرتان را بنویسید