بالا بردن امنیت وردپرس

بالا بردن امنیت وردپرس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
3sotweb

بالا بردن امنیت وردپرس یک موضوع مهم برای صاحب هر سایتی است. هر روز، گوگل حدود 10،000 سایت مشکوک را وارد لیست سیاه خود می کند. اگر در مورد فعالیت سایت خود جدی هستید، باید به بهترین شیوه های امنیت وردپرس توجه داشته باشید. در این راهنما، تمام نکات امنیت وردپرس در برابر هکرها و بدافزارها را به اشتراک خواهیم گذاشت.

در حالی که خود هسته ی وردپرس بسیار امن است و صدها توسعه دهندگان آن را به طور مرتب بررسی می کنند، می توان امنیت وردپرس را قوی تر کرد. درواقع وردپرس خود را ضدگلوله کنید.

تعدادی اقدام عملی برای افزایش امنیت وردپرس و تامین امنیت وردپرس وجود دارد. در این مقاله راه های بالا بردن امنیت وردپرس را خواهید دانست. 

چرا امنیت وردپرس مهم است؟

سایت هک شده می تواند باعث آسیب جدی به درآمد، کسب و کار و شهرت شما واردکند. هکرها می توانند اطلاعات کاربران، رمزهای عبور سرقت کنند، نرم افزارهای مخرب را در هاست شما نصب کنند و حتی می توانند نرم افزارهای مخرب را درمیان کاربران سایت شما توزیع کنند.

بدتر از همه، ممکن است شما را مجبور به پرداخت مبلغی به هکرها کنند تا بتوانید به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

اگر سایت شما یک سایت کسب و کار باشد، باید توجه بیشتری به امنیت وردپرس خود داشته باشید.

همانطور که یکی از مسئولیت صاحبان کسب و کار، محافظت از ساختمان فروشگاه ها است،  شما هم به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین، مسئولیت حفاظت از سایت کسب و کارتان را دارید.

آیا وردپرس امن است؟

می توان به جرات گفت تا 99% وردپرس امن است. شاید برخی افراد ناآگاه اظهار کنند که وردپرس امن نیست، درصورتیکه امنیت اصلا مربوط به اینکه سایت شما وردپرسی است یا خیر اصلا مربوط نمی شود.

عامل های مهم درمورد امنیت سایت

1- هاست: حتی اگر کدنویسی و طراحی سایت شما، به بهترین وجه ممکن انجام شده باشد ولی سرویس هاست شما امن نباشد، بنابراین سایت شما دچار تهدیدهای امنیتی خواهدشد.

2- کاربر: کاربران یک سایت مخصوصا کاربران سطح بالا مثل مدیر، نقش موثری در امنیت سایت وردپرسی دارند. چگونگی نصب وردپرس تا نحوه انتخاب افزونه ها وپوسته ها، مثالهایی از این دست هستند.

3- نرم افزار: نرم افزارها شامل سرویس هایی که در هاست ارائه می شود، پوسته و افزونه های مورداستفاده شده در سایت و کامپیوتر مورداستفاده برای ورود به هاست و پیشخوان وردپرس هم مهم هستند.

محافظت از سایت وردپرس با عدم استفاده از افزونه های زیاد و غیر ضروری

برخی افراد دوست دارند در سایت خود قابلیت های مختلفی داشته باشند. حتی برخی از آن ها برای داشتن قابلیت های عجیب و غریب در سایت خودشان اقدام به نصب افزونه های ناشناس و نامعتبر زیادی می کنند که بسیار می تواند به امنیت وردپرس ضربه بزند.

استفاده از افزونه های زیاد و نامعتبر سبب ایجاد مشکلات مختلفی از جمله تداخل در عملکرد سایت، کاهش سرعت و یا آسیب دیدن ساختار سایت شما می گردد. برای محافظت از سایت وردپرس خود همواره پیشنهاد می شود افزونه هایی که مطمئن هستید نیاز ضروری سایت شما است و جزو افزونه های محبوب وردپرس هستند را در سایت خود استفاده نمایید. همچنین قبل از نصب افزونه های جدید پیشنهاد می شود از سایت خود بکاپ گیری کنید.

پاک کردن قالب و افزونه های پیش فرض و بلااستفاده

حتی وقتی شما تازه وردپرس را راه اندازی می کنید یکسری قالب و افزونه پیش فرض روی آن وجود دارد. مثلا قالب های بیست بیست و بیست هجده و همچنین افزونه هایی مانند “سلام عزیزم” که هیچ کاربرد خاصی برای سایت شما ندارند و پیشنهاد می شود آن ها را پاک نمایید.

همچنین افزونه ضد هرزنامه نیز در وردپرس وجود دارد که به بالا بردن امنیت وردپرس کمک می کند و در مقاله ای دیگر با عنوان “معرفی افزونه ضد هرزنامه وردپرس” می توانید با کارکرد آن آشنا شوید. سایر افزونه هایی که در سایت موجود هستند و در وضعیت غیرفعال قرار گرفته اند و نیازی نیز به آن ها ندارید هم پیشنهاد می شود که از سایت خود پاکشان نمایید.

بالا بردن امنیت وردپرس با ارتقا نسخه PHP هاست

بالا بودن نسخه php هاست نیز بسیار در عملکرد سایت چه از لحاظ سرعت و چه از لحاظ امنیت تاثیر گذار است. بگونه ای که اگر ورژن php کمتر از 7.2 باشد برخی از افزونه ها نظیر ووکامرس در سایت نصب و اجرا نمی شوند و همچنین وردپرس نیز در پیشخوان با نمایش پیغامی از مدیریت سایت می خواهد که ورژن php هاست را ارتقا دهد.

اگر می خواهید ورژن php فعلی سایت خود را مشاهده نمایید از منو پیشخوان وردپرس به ابزارها و سپس سلامت سایت بروید. سپس اگر نسخه php شما پایین باشد با کادری مانند زیر مواجه میشوید که می توانید با هاست خود تماس بگیرید و بخواهید آن را برایتان ارتقا دهند. بنابراین بالا بردن نسخه php هاست می تواند هم روی عملکرد و هم در بحث تامین امنیت وردپرس مفید باشد.

منبع : سه سوت وب

https://3sotweb.com/%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3/

لینک مرجع https://3sotweb.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pnoy
نظرتان را بنویسید