چگونه میتوان بدون کنکور در دانشگاه درس خواند؟

چگونه میتوان بدون کنکور در دانشگاه درس خواند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شرایط دانشگاه غیرانتفاعی برای ثبت نام و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل یکسری شرایط عمومی و اختصاصی است و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ، باید از تمام شرایط برخوردار باشند. پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور انجام می گیرد که در ادامه این مطلب به بررسی شرایط هر دو روش پذیرش می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید :

1 شرایط رشته های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400
2 شرایط رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400
3 شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1400
3.1 سوالات متداول
شرایط رشته های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400
تعدادی از رشته های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی به صورت باکنکور ارائه می شوند و معمولا جزو رشته های پرمتقاضی و برتر هر گروه آزمایشی هستند. شرط پذیرش در این رشته ها ، شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم است. کنکور سراسری در تیرماه هر سال برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این آزمون باید در بهمن ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، ثبت نام اینترنتی را انجام دهند.

مرتبط ببینید : دانشگاه غیرانتفاعی – راهنمای کامل دانشگاه غیرانتفاعی

پس از برگزاری کنکور سراسری ، نتایجی تحت عنوان نتایج اول کنکور اعلام می شود که داوطلبان باید با توجه به رتبه و نمراتی که کسب کرده اند ، انتخاب رشته را انجام دهند. رشته های دانشگاه غیرانتفاعی همجون رشته های سایر دانشگاه های سراسری در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور قرار داده می شود و هر داوطلب مجاز است که حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب کند.

حدود یک ماه پس از انتخاب رشته ، نتایج نهایی اعلام می شود و اگر پذیرفته شده باشید می توانید برای ثبت نام نهایی در دانشگاه قبول شده اقدام نمایید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NVgv
نظرتان را بنویسید