تاثیر خنده در کودکان

تاثیر خنده در کودکان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حسن ابراهیمی

خندیدن در کودکان باعث ایجاد شادی و حس خوب می شود. با کودک خود مسابقه خندیدن بگذارید به کودک خود بگید بیا ازته دل بخندیم هر کی بیشتر بخندند برنده می شود.

یک ، دو ،سه و شروع ...

و  با صدای بلند الکی بخندید ، بعد از یک دقیقه این خنده های الکی واقعی میشوند  و بعد دقایی میبینید که این خندیدن ها واقعی شده اند و دارید از ته دل می خدید بچه ها دوست دارند خوشحالی و خندیدن اوقعی را تجربه کنند. 

این تمرین باعث از بین رفتن استرس و نگرانی می شود میشود.

بازی فکری اسباب بازی پروفسور کوچولو خندادن کودک

 

مزایای شوخی و خندیدن در زندگی کودک

 

خندیدن مزایای بسیار زیادی دارد. کودکی که به سادگی می‌تواند حس شوخ‌طبعی خود را فعال کند احتمال بالاتری برای داشتن روابط دوستی قوی، مورد توجه بودن در میان همسالان  دارد و در بزرگسالی راحتتر می تاند با اطرایان خود ارتباط موثر بر قرار کند، مدیریت احساتی مثل نگرانی و تشویش و ناتوانی و بیان و انتقال تنش‌ها و افسردگی را راحتتر انجام می دهد. افراد شوخ طبع معمولا افراد باهوش تری هستند.

سایر  مزایای حس شوخ‌طبعی در زندگی کودک:

کمک به رشد شناختی کودک: 

علاوه بر اینها، شوخ‌طبعی به والدین بینش و درک نادری از رشد شناختی کودکشان می‌دهد. به عنوان مثال وقتی کودک معنای یک شوخی را می‌فهمد علامت آن است که او مهارت‌های ذهنی قابل ‌توجهی یافته است، بنابراین وقتی کودک چند ماهه‌ شما از بازی قایم موشک شادمانه می‌خندد یا وقتی کودک یک ساله‌تان از مسخره‌بازی شما در خواندن یک آهنگ بچگانه ریسه می‌رود یا وقتی کودک پیش‌مدرسه‌ای شما از اینکه یک کفش را به جای تلفن جلوی گوشتان گرفته‌اید و می‌گویید «سلام»‌، قهقهه می‌زند باید از این رشد کودکتان خوشحال باشید.

راهی ساده‌تر برای تربیت کودک: 

والدینی که با کودک خود زیاد و به سادگی می‌خندند، در تربیت فرزندان خود بسیار موفق ترند . ابزاری که می‌توان از آن بدون کشمکش برای تربیت کودکان استفاده کرد. مادران و پدرانی که به خندیدن با بچه‌هایشان عادت دارند آن را راهی برای داشتن ارتباط بهتر و نزدیک‌تر با آنها نیز می‌دانند.

کمک به ایجاد پیوند اجتماعی: 

بازی و خنده که پایه‌های حس  شادی هستند، بخشی از طبیعت ژنتیکی انسان‌هاست و حتی پیش از توسعهٔ‌ زبان هم بوده اند.  به عبارت دیگر، اولین خندهٔ ‌کودک و بیشتر حس شوخ‌طبعی که بعد از آن در کودکی و بزرگسالی می‌آید، شکلی ابتدایی از ایجاد پیوند اجتماعی است. می‌توان گفت وقتی کاملاً با شخص دیگری گرم تعامل هستیم، حس شوخ‌طبعی که ابزاری پیچیده‌تر برای برانگیختن خنده، ریسه و قهقهه است، در واقع راهی برای یادآوری و بازتولید آن شادی خالص خندهٔ دوران‌ کودکی است.

ایجاد پیوند عاطفی مستحکم: خندیدن اولین شکل ارتباط بین مادرها و کودکان و شکلی مهم از ایجاد پیوند عاطفی است. محتوای اصلی و کلیدی برای خنده، نه جوک است و نه حس شوخ‌طبعی، بلکه وجود یک شخص دیگر برای با هم خندیدن است. خیلی قبل از اینکه کودک به طور جدی‌ شروع به صحبت کند یعنی در حدود دو سالگی، با هم خندیدن است که به ایجاد یک پیوند عاطفی قوی کمک می‌کند. شاید برای همین است که شما به طور غریزی کودکتان را نوازش می‌کنید تا دست از بهانه‌گیری و بی‌قراری بردارد.

مقالات مرتبط :

ابزار مونتسوری در کرج

بازی فکری بزرگسالان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zrnr
نظرتان را بنویسید