راه های افزایش خوش شانسی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
واژه شانس از کودکی تا بزرگسالی همراه ما می باشد. در تمامی رویدادهای عامیانه، اگر موفقیت کم زحمتی نصیب ما شود، سریعا افراد واژه خوش شانسی را به آن اطلاق می کنند. بسیاری از افراد در موقعی که پشت سر هم اتفاقات ناگوار برایشان رخ می دهد، معتقدند که دچار بدشانسی شده اند و به دنبال راه خوش شانسی می گردند؛ اما اینکه آیا شانس واقعا وجود دارد یا خیر، سوال بزرگی است برای بشر!

در کشورهای متعدد بلیط های بخت آزمایی و سایت های شرط بندی بر پایه شانس واقع شده اند و معتقدند که افراد خوش شانس در این زمینه ها می توانند برنده باشند. این دسته از عوامل سبب شده تا انسان بیش از گذشته به دنبال راه خوش شانسی بگردد.



آیا شانس وجود دارد
پاسخ قطعی و مسلم علم به این سوال خیر است! در گزاره های علمی ما موردی به نام شانس نداریم. اما اینکه عده ای از افراد خوش شانس هستند و در قرعه کشی ها مرتبا برنده شده و فرصت های مساعدی جلوی راه آن ها گذاشته می شوند، چه استدلالی دارد؟

پاسخ این است که همه چیز از باور و تفکرات انسان نشات می گیرد. دنیای امروزه دنیای باورها است و مسلما کسی که باورهای مثبت داشته و دارای خوشبینی باشد قطعا نتایج مساعدتری را خواهد گرفت. همانگونه که می دانید کائنات همواره در حال پاسخ به تفکرات و باورهای ما می باشد. حال اگر به خودمان باور داشته باشیم که آدم خوش شانسی هستیم و در رویدادهای مختلف زندگی نتایج عالی کسب می کنیم، کائنات و جهان پیرامون ما به این صورت به آن پاسخ خواهد داد.

پس تنها راه خوش شانسی این است که در خود باورهای مثبت و صحیح پرورش دهیم و همچنین باورهای محدود کننده خود را شکست دهیم و بر آن ها فائق شویم. به گفته یکی از بزرگان، همه چیز از ذهن شما می گذرد.

قدرتمند ترین نیروی حاکم بر هر فرد، قدرت ذهن و تمرکز اوست. اگر در ذهنی شخصی این باور نقش ببندد که بالفطره بد شانس است، دیگر زندگی برای او سخت خواهد شد. او هر چیز و هر اتفاق ناگواری که برایش پیش بیاید را به بدشانسی گره خواهد زد و چه بسا که عملکرد او کاهش می یابد.

حتما بخوانید: انرژی منفی چیست











خوش شانسی چیست
خوش شانسی، کلمه فرانسوی به معنای بخت و اقبال می باشد. افراد خوش شانس معتقدند که در مواقعی که بسیاری از مسائل از دست آن ها خارج است و مدیریتی روی آن ندارند، به کام آن ها رقم می خورد. معنای شانس هم دقیقا همین است که در مواقعی از زندگی، رویدادهایی که اختیاری از آن ها نداریم، به سود ما رقم می خورد. افراد خوش شانس باور دارند که در لحظه لحظه زندگی مسیرهای موفقیت جلوی راه آن ها سبز می شوند بدون اینکه تلاشی انجام دهند!

همانگونه که خواندید، (باور) دارند؛ این باور همان شانس است. پس برای اینکه شانس را تفسیر کنیم بایستی بگوییم باورهای خوشبینانه ای که منجر به فرصت های ناب یا برنده شدن در رویدادهای مختلف می شود.

البته عده ای هم از واژه شانس برای درپوش گذاشتن روی اشتباهات و کم کاری های خود استفاده می کنند. این افراد زمانی که خبطی انجام می دهند و درگیر عواقب آن اشتباه می شوند، با خود می گویند که شانس با آن ها همراه نبوده است وگرنه در این کار موفق می شدند.

حتما بخوانید: جلوگیری از حواس پرتی


ویژگی افراد خوش شانس
افراد به اصطلاح خوش شانس ویژگی هایی داشته که می توان این ویژگی ها را در خود تقویت کرد. در این جا برخی از ویژگی افراد خوش شانس را مشاهده می کنید.

به دنبال فرصت هستند.

اگر به دنبال راه خوش شانسی هستید، بایستی بدانید که فرد خوش شانس در تمامی ابعاد زندگی خود منتظر فرصت مناسب است. البته منتظر فرصت بودن در این جا به معنای کمال گرایی نیست که تمامی برنامه های زندگی خود را متوقف کنید تا در مواقع مناسب با خوش شانسی فرصت پیش بیاید و اقدامی انجام دهید؛ بلکه این به معنای این است که در هر لحظه از زندگی اگر فرصت کوچک یا بزرگی برای شما پیش آمده که می تواند با استفاده از آن خودتان را ارتقا داده یا موفقیتی را کسب کنید، حتما از آن استفاده کنید.

حس درونی قوی دارند.

همه ی ما در درون خود ندایی را می شنویم که در مواقع تصمیم گیری گه گاهی صدای آن به گوشمان می رسد. ندای درون را عده ای به عنوان حس ششم می شناسند.

در مواقع مختلفی از زندگی ممکن است دو راهی های برای ما پیش بیاید یا اینکه فرصتی به ما پیشنهاد شود، در چنین مواقعی بایستی توجه داشته باشیم که به سرعت ندای درونمان را بشنویم و تصمیم نهایی را بگیریم. از مهمترین راه خوش شانسی این است که ندای درون خود را با کیفیت بشنویم. برای اینکار بایستی از تمرکز بالایی برخوردار باشیم؛ زیرا در طول روز ما به شدت درگیر نشخوارهای فکری هستیم که ما را گمراه می کنند. بایستی بتوانیم که این نشخوارهای فکری را از ندای درون متمایز کنیم.

همواره مثبت اندیش هستند.

اگر به دنبال راه خوش شانسی هستید، حتما بایستی نگرش هایتان به زندگی را تغییر دهید. افراد خوش شانس به همه چیز به شکل مثبت نگاه می کنند و زمانی که به ماجرایی مثبت نگاه کنید؛ چه بسا در لا ب لای آن موضوع که شاید از نظر شما ناگوار باشد نکته ای مثبت استخراج کرده و با استفاده از آن موفق شوید! پس بهتر است که عینک بدبینی را کنار گذاشته و به دنیای پیرامون خود به دید مثبت بنگرید.

حتما بخوانید: انتقاد پذیری چیست
چگونه خوش شانس باشیم
راه های بسیاری برای خوش شانسی وجود داشته که نیاز به تلاش و اراده قوی دارند، در این جا برخی از آن ها را مشاهده می کنید.

1حرکت کنید.

اگر از جمله انسان هایی هستید که دائما در زندگی راکد هستید، قطعا بایستی قید خوش شانسی را بزنید. زیرا بایستی در بطن زندگی جاری شوید. به ماجراجویی بپردازید تا فرصت های مناسب جلوی راه شما سبز شوند.

هنگامی که در دل رویدادهای جهان هستی واقع شوید، قطعا قانون جذب کائنات به سراغ شما خواهند آمد، اما اگر گوشه ای بنشینید و منتظر فرصتی باشید، چیزی عاید شما نخواهد شد؛ پس راه خوش شانسی این است که دل به دریا بزنید!

2بیشتر کتاب بخوانید!

شاید با خودتان بگویید که مطالعه کردن چه ربطی به شانس دارد! مطالعه سبب می شود که دید شما باز شود و گستره ی تفکرات شما افزایش یابد. زمانی که دید شما به گونه ای گشوده شود که بتوانید علاوه بر جلوی پای خود، ده ها متر جلوتر را هم نظاره کنید، قطعا فرصت های بیشتری را خواهید یافت.

فرصت ها همواره در زندگی ما وجود دارند، اینکه بتوانیم چگونه آن ها را ببینیم به ما بستگی دارد. زمانی که مطالعه ی خود را افزایش می دهید، طبیعتا آگاهی تان افزایش می یابد و زمانی که آگاهی تان افزایش یافت در اجتماع حرف های بیشتری برای گفتن خواهید داشت و در نتیجه ممکن است فرصت های مساعدی جلوی شما سبز شوند.

3قدرت تصمیم گیری خود را افزایش دهید.

گاهی اوقات نیاز است که در لحظه تصمیم صحیح و منطقی بگیریم و حل مسئله کنیم. اینکه این تصمیم لحظه ای به چه میزان صحیح باشد، از اهمیت والایی برخوردار است. به بیانی دیگر تصمیم گیری صحیح و اقدام کردن در زمان مناسب، بسیار در افزایش شانس تاثیر می گذارد. کلا اقدام و عمل موجب خوش شانسی می شود و هرگونه بی عملی شانس را از انسان دور می کند.



کلام آخر

در مجموع اگر می خواهید بدانید شانس چیست؟ بایستی بگوییم که شانس باور صحیح و عملکرد مناسب در جهت باور است. بهتر است به جای گوشه نشینی و منتظر شانس بودن با دید مثبت دست به عمل بزنید.

در ادامه بخوانید: پشتکار در کار ها چیست












سوالات متداول


1- آیا شانس وجود دارد؟
پاسخ قطعی و مسلم علم به این سوال خیر است که در متن مقاله این مسئله به طور کامل تشریح شده است.




2- خوش شانسی چیست؟
واژه خوش شانسی، کلمه فرانسوی به معنای بخت و اقبال می باشد که در متن مقاله توضیح آن مطرح شده است.




3- ویژگی افراد خوش شانس چیست؟
افراد به اصطلاح خوش شانس ویژگی هایی داشته که می توان این ویژگی ها را در خود تقویت کرد و در متن مقاله این ویژگی ها مطرح شده است.

منبع : راه های افزایش خوش شانسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nEr4
مطلب قبلی
افزایش زمان سکس
مطلب بعدی
آدم افسرده
نظرتان را بنویسید