عفونت دندان چیست؟+درمان ان

عفونت دندان چیست؟+درمان ان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

همگی ما میدانیم که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان چه اثرات مخربی در پیش دارد. ازاین رو در همه جای دنیا از همان کودکی تمام آموزش های لازم جهت محافظت و مراقبت از دندان ها و بهداشت دهان و دندان به به افراد داده میشود.

تا به یک عادت همیشگی تبدیل شود. نحوه مسواک زدن، دفعات مسواک زدن در روز و نحوه نخ دادن کشیدن و دفعات آن در روز از جمله فعالیت های روزانه بسیار مهم هستند که باید به خوبی به آنها پرداخته شود.

عدم بهداشت دهان‌و دندان سبب میشود که مواد غذایی مانند لایه‌ای زرد رنگ روی دندان ها قرار بگیرند این لایه ها که پلاک نامیده میشوند مکان مناسبی برای باکتری ها هستند تا در آنجا تجمع یابند و اسید تولید تولید کنند.

این اسید با افزایش کربوهیدارت تولید میشود. و از آنجایی که شیرینی جات باعث افزایش کربوهیدارت در دهان میشود پس مواد شیرین یکی از عوامل مهم تولید اسید و در نهایت پوسیدگی دندان میشوند.

درمان عفونت دندان با کارت طلایی

جالب است بدانید اخیرا دانشمندان متوجه شده اند عامل اصلی چاقی نیز چربی ها نیستند بلکه عامل اصلی و مهم ترین دلیل چاقی شیرینی جات هستند.

کارت تخفیف دندانپزشکی

بله این مواد شیرین جذاب هم سوخت اصلی سلولهای بدن محسوب میشوند و هم استفاده زیاد از آن باعث تخریب دندان ها و چاقی و قندخون و غیره نیز میشود‌.

این توضیحات نشان میدهد در هر کاری باید اعتدال رعایت شود، حتی هنگام سوخت رسانی به بدن نیز باید میانه روی رعایت شود.

حال همین تجمع پلاکت و پاکتری ها در دندان سبب پوسیدگی، عفونت یا آبثه و بوی بد دهان میشود‌.

و اگر عفونت تشدید شود لثه و دندان و مغز استخوان را نیز درگیر میکند.

ولی اگر شما شک دارید که آیا به عفونت مبتلا هستید یا نه میتوانید به پزشک مراجعه کنید تا دراین مورد مطمعن شوید.

شما با کارت طلایی دندانپزشکی میتوانید تمامی خدمات مربوط به دندانتان را به تخفیفات ویژه انجام دهید و از سلامت دهان و دندان خود لذت ببرید.

عفونت دندان چیست

درواقع این اصطلاح زمانی به کار میرود که دندانی دوچار تورم و عفونت شده باشد که در اصطلاح عامیانه به آن آبثه گفته میشود‌. این عفونت در اثر تجمع باکتری ها در دندان و لثه ایجاد میشوند‌.

معمولا افرادی که پوسدگی دندان دارند به مرور دوچار عفونت دندان نیز میشوند، چرا که وقتی دندان پوسیده میشود.

یعنی مینای دندلن از بین میرود پس راه ورود باکتری به دندان و پالپ و مغز استخوان افزایش میابد در نتیجه ترم و عفونت رخ میدهد.

عوامل تاثیر گذار در عفونت دندان

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی از جمله عواملی است که در سلامت دندان ها تاثیر گذار است و اگر به خوبی رعایت شود از عفونت دندان‌نیز جلوگیری میکند.

زیرا همانطور که گفته شد اگر در رژیم غذاییتان شکرو قندو مواد شیرین استفاده شود این مواد سبب افزایش باکتری در دندان شده و همین باکتری ها باتولید اسید سبب پوسیدگی دندان و در نهایت عفونت دندان میشوند.

بیماری زمینه ای

اگر کسی بیماری زمینه ای نظیر بیماری قلبی یا قند خون داشته باشد بیشتر ممکن است دوچار عفونت دندان شود.

بهداشت دهان‌و دندان

اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود و مواد شیرین و قندی به وسیله مسواک از دهان پاک نشود در نتیجه سبب افزایش کربوهیدرا و باکتری و درنهایت اسیدی که موجب پوسیدگی دندان و گاهی به تخفیف عصب کشی ختم میشود.

با افزایش پوسیدگی دندان احتمال عفونت نیز افزایش میابد. ازاین رو افرادی که مبتلا به پوسیدگی دندان هستند احتمال ابتدا به عفونت دندان در آنها بیشتر است.

انواع عفونت دندان

عفونت دندان درواقع یکی از بیشترین عفونت هاییست که در گردن و سر اتفاق می افتد که البتهوخوشبختانه بیشتر این نوع عفونت ها قابل درمان است.

و درمان یا عدم درمان آن بیشتر مرتبط به سیستم ایمنی بدن فرد و یا قدرت باکتری دارد.

پس عوامل مختلفی دست به دست هم میدهند تا یک عفونت رخ دهد.

  • حال عفونت ممکن است عفونت در استخوان رخ دهد، این اتفاق باعث متورم شدن و التهاب استخوان های اطراف دهان میشود. اینشکل مواقع دندان های شخص به ضربه بسیار حساس میشوند.
  • ممکن است عفونت در خود دندان رخ دهد که سبب متورم شدن پالپ دندان شده و درد دندان را اینجاد میکند.
  • گاهی اوقات عفونت در استخوان و دندان نیست و پخش میشود پس چرکی هم وجود ندارد در اینصورت به آن سلولیت گفته میشود.
  • گاها عفونت در یک نقطه متمرکز میشود و سبب تورم و قرمزی میشود که به آن آبثه میگویند.

درمان عفونت دندان با کارت تخفیف زیبایی دندان پزشکی

اگر شما متوجه تب، سردرد، تورم و قرمزی در ناحیه دندان ولثه و گلو شدید و یا بوی بد دهانتان بی دلیل بود و شما مشکل گوارشی نداشتید، فورا به پزشک مراحعه کنید‌.

پزشک در موارد شدید برای شما آنتی بیوتیک تجویز میکند البته هماطنور که گفته شد درموارد شدید که عفونت پیشروی کرده باشد این تجویز صورت میگیرد.

گاها حتی اگر عفونت چیز خاصی نباشد پزشک با تخلیه همان نقطه از عفونت شمارا درمان میکند‌.

به هرحال سعی کنید از روشهای خانگی استفاده نکنید و از پزشک کمک بگیرید تا به راحتی مشکل شمارا حل کند. همینطور شما بااستفاده از کارت تخفیف دندانپزشکی حتی برای موهایتان با کارت تخفیف کاشت مو میتوانید ۳۰ تا۷۰ درصد از هزینه ای که کرده اید را تخفیف بگیرید.

 

 

 

لینک مرجع https://kartetalaee.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BDl2
نظرتان را بنویسید