چطور با اعتماد به نفس به نظر برسیم ؟

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvamag
شاید تا به حال دیده یا شنیده باشید که برخی از افراد از کمبود و یا نداشتن اعتماد به نفس رنج می برند ؛ آیا داشتن اعتماد به نفس امری مهم در زندگی می باشد ؟ چطور می توان اعتماد به نفس را تقویت کرد ؟ در صورت نداشتن اعتماد به نفس چطور می توان با اعتماد به نفس به نظر رسید ؟

بی شک افرادی که در زندگی اعتماد به نفس داشته ، موفق تر بوده و می توانند در زندگی نیز بسیار پیشرفت کنند . طبق تحقیقات انجام شده افراد نسبت به شایستگی هایشان ، اعتماد به نفس بیشتری نیز دارند ؛ در مقابل برخی از افراد با داشتن شایستگی کمبود اعتماد به نفس دارند .

داشتن اعتماد به نفس از این جهت حائز اهمیت می باشد که نه تنها در رابطه با دیگران موفق بوده بلکه می توانید به موفقیت های چشمگیری نیز دست پیدا کنید . افرادی که اعتماد به نفس بیشتری داشته ؛ موقعیت اجتماعی بهتری داشته و همچنین نفوذ بیشتری نیز در بین مردم خواهند داشت .

بی شک افرادی که اعتماد به نفس بالایی نیز داشته ؛ در برخی از مواقع نمی توانند رفتار خوبی از خود نشان داده و استرس آن ها مشخص خواهد شد ؛ چاره چیست ؟ آیا می توان به گونه ای رفتار کرد که دیگران متوجه اضطراب ما نشده و همچنین ما را فردی با اعتماد به نفس قلمداد کنند ؟



راه کارهای مختلف برای اینکه با اعتماد به نفس به نظر برسیم
همانطور که گفتیم حتی افرادی که اعتماد به نفس نداشته می توانند به گونه ای رفتار کنند که دیگران از بی اعتماد به نفسی آن ها مطلع نشوند . نکته مهم این است که ابتدا باید علاوه بر فعالیت های فیزیکی بدن بر زبان بدن تمرکز کرده و سپس شروع به صحبت کنید .

نکته عجیب این است که ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن از ارتباطات کلامی تاثیرگذار تر بوده ؛ در نتیجه با تمرکز بر زبان بدن نه تنها اعتماد به نفستان بالاتر رفته بلکه سبب خواهد شد به شما به چشم یک رهبر نگاه کنند ؛ در ادامه دیگر راهکارهای به نمایش گذاشتن اعتماد به نفس را بیان خواهیم کرد :



از ارتباط چشمی با افراد غافل نشوید

فراموش نکنید که هنگام ارتباط برقرار کردن با دیگران با آن ها تماس چشمی برقرار کنید ، اگر در هنگام صحبت کردن به چشمان فرد مقابل نگاه کنید ؛ او احساس مهم بودن کرده و در مقابل نیز به شما بیشتر احترام خواهد گذاشت .

متاسفانه برخی از افراد وجود دارند که هنگام ارتباط برقرار کردن با دیگران با تلفن همراه خود بازی کرده و یا مشغول انجام کارهای دیگر هستند ؛ این حرکت بازخورد خوبی نداشته و ممکن است فرد در آینده تمایلی به صحبت کردن با شما نشان ندهد .

حتما بخوانید: رویارویی با مشکل عدم اعتماد به نفس

آنگونه که باید دست دهید

نوع دست دادن یکی از آداب مهم برای ارتباط برقرار کردن با دیگران بوده ؛ به همین دلیل لازم است آداب دست دادن را یاد بگیرید . در واقع می توان گفت دست دادن نوعی روش ارتباط برقرار کردن و یا سلام دادن با دیگران است .

هنگامی که به همکار ، دوست و یا اقوام خود را ملاقات می کنید ؛ برای دست دادن پیش قدم شوید . دست دادن شما باید به گونه ای باشد که فرد احساس کند که شما قصد سلام کردن داشته و می خواهید به او توجه کنید ؛ پس محکم دست دهید .







هنگام صحبت کردن راست ایستاده و به اشیا تکیه ندهید

ممکن است برخی از افراد هنگام صحبت کردن به اشیا اطراف ، دیوار ، میز و یا وسایل دیگر تکیه دهند ؛ آیا این طرز ایستادن صحیح بوده ؟ بی شک نشان دهنده بی توجهی و بی اعتنایی به فرد مقابلتان می باشد ؛ پس راست بایستید .

هدف شما این است که با اعتماد به نفس با دیگران ارتباط برقرار کنید ؛ در نتیجه راست ایستاده ، در بحث شرکت کنید ؛ این گونه است که به طرف مقابل نشان خواهید داد که به او توجه کرده و یک شنونده معمولی نیستید .



شانه های فرد مقابل را به آرامی بگیرید

برخی از افراد به دلیل جایگاهی که داشته ممکن است این رفتار را انجام ندهند ؛ اما هدف نشان دادن اعتماد به نفس و یا رهبری فرد می باشد ؛ در نتیجه حتی اگر برای اولین بار با مافوق خود نیز قرار داشته باشید ، هنگام دست دادن و یا صحبت کردن شانه او را به آرامی فشار دهید .

این واکنش نه تنها اعتماد به نفس بلکه خون گرمی و همچنین جسورانه بودن رفتار شما را نشان خواهد داد ؛ در واقع لمس کردن شانه طرف مقابل تاثیر زیادی داشته و علاوه بر نمایش اعتماد به نفس به شخص مقابل احساس راحتی خواهید داد .

بیشتر بخوانید: نکاتی برای افزایش اعتماد به نفس
آنگونه که باید بایستید

ابتدا باید بدانید که هنگامی قصد سخنرانی داشته ، هر دو پایتان را روی زمین بگذارید و تمام وزنتان را روی یک پا قرار ندهید ؛ زیرا این عمل شما را حین صحبت کردن عصبی کرده و یا حتی ممکن است دیگر توانایی حرف زدن نداشته باشید .

همچنین می توان گفت هنگام صحبت کردن از حرکات دست غافل نشده و با توجه به فضایی که در اختیار دارید ، دست ها را باز کرده و با حرکات دست منظور خود را برسانید . البته حرکات دست هایتان را کنترل کرده زیرا ممکن است سبب بی نظمی شود .




در کنار افراد دیگر پشت میز بنشینید

برخی از افراد ممکن است به دلیل کمبود اعتماد به نفس نه تنها از صحبت کردن فراری بوده بلکه دور از دیگران و با فاصله بنشینند ؛ اما این روش غلطی است . هنگام بحث و گفتگو باید پشت میز در کنار دیگران نشسته تا بتوانید به کمک صحبت کردن خودتان را به آن ها نشان دهید .

به گفته شرلی چیزم ( Shirley Chisholm ) اولین زن آمریکایی – آفریقایی که در مجلس آمریکا انتخاب شد ؛ " اگر در میز جایی برای نشستن ندارید ، یک صندلی تاشو با خودتان ببرید " این موضوع نشان دهنده اهمیت در کنار دیگران نشستن است .


در نهایت

رعایت راهکارهای نام برده شده در زندگی سبب خواهد شد که حتی در مجلسی اعتماد به نفس خود را از دست دادید ، باز هم با اعتماد به نفس به نظر برسید . تنها دغدغه برخی از رهبران که کمبود اعتماد به نفس دارند ، تنها عدم نمایان شدن حس آن ها می باشد .

بنابراین با رعایت و پیاده سازی راهکارهای گفته شده می توانید حس کمبود اعتماد به نفس خود را پنهان کرده و دیگران شما را به عنوان یک فرد جسور و با اعتماد به نفس تلقی کنند که نمایانگر یک رهبر موفق است . ممکن است تا به حال فکر کرده باشید که داشتن اعتماد به نفس تنها سبب موفقیت شغلی خواهد شد ؛ اما اینطور نیست .

داشتن اعتماد به نفس و همچنین تقویت آن سبب خواهد شد حتی افراد در تمامی مقاطع تحصیل خود و توانایی هایشان را باور کرده در نتیجه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند ؛ بنابراین در هر رده سنی و یا در هر موقعیتی که قرار دارید بر داشتن اعتماد به نفس خود تمرکز کنید .

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی برای کنکور

منبع : چطور با اعتماد به نفس به نظر برسیم ؟
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/n18R
نظرتان را بنویسید