راهنمای کامل برندینگ باشگاه ورزشی (قسمت دوم)

راهنمای کامل برندینگ باشگاه ورزشی (قسمت دوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

برای آنکه کلوپ و باشگاه ورزشی هویت منحصربفردی داشته باشد، نیازمند آن است که طراحی آرم اختصاصی داشته باشد.در مقاله قبل به یک فاکتور از راهنمای برندینگ باشگاه ورزشی پرداختیم و امروز نیز در ادامه این مقاله به سایر موارد تاثیرگذار در طراحی لوگو و هویت برند باشگاه ورزشی خواهیم پرداخت.

2. ایجاد هویت برند شما:

هویت برند شما مجموعه ای از هر چیزی است که مشتری در رابطه با برند شما می بیند، بو می کند، لمس می کند، تجربه می کند و می شنود. باشگاه ورزشی، به طور کلی، فضایی حسی و چند بعدی است که گزینه های ورزشی و تناسب اندام متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. از آنجایی که این نوعی از کسب و کار است که امکانات پویا مانند برنامه کلاس های دیجیتال و فیزیکی، سبک های تمرینی و مربیان را ارائه می دهد، طراحی هویت برند باشگاه باید جامع و سازگار باشد.برای دیدن نمونه کار لوگو به آرمکده مراجعه کنید.

عناصر کلیدی برندسازی باشگاهلحن صدا و واژگان 

بسیاری از هویت یک باشگاه از نحوه برخورد آن با مشتریان خود ناشی می شود، چه از طریق پوستر، پست های رسانه های اجتماعی، و تبلیغات در کلاس. نقل قول های انگیزشی، کلمات کلیدی و حتی زبان انگلیسی مانند HIIT یا "رومانیایی دد لیفت" همگی به این کمک می کنند که برند باشگاه که این صداها را بیان می کند و آنچه را که می خواهد منتقل کند، کمک می کند.یک مثال عالی از نحوه عملکرد تن در برندسازی باشگاه بدنسازی اینفلوئنسر تناسب اندام Kayla Itsines "BBG" یا Bikini Body Guide است.

 تمرینات او بسیار محبوب هستند و این در ابتدا تا حدی به خاطر قول بصری نام بود. با این حال، با فراگیر شدن افکار مثبت بدن در رسانه ها، Itsines تصمیم گرفت نام برند خود را تغییر دهد تا مطابق با ارزش های مخاطبانش باشد.ارزش‌های برند شما بر شعار شما تأثیر می‌گذارد، که ابزار بسیار مهمی برای ارتباط با مخاطبان است. در طرح‌های لوگوی باشگاه ورزشی بالا، دو نمونه از برچسب‌ها را مشاهده می‌کنید:

 «خفه شو و چمباتمه بزن» و «قدرتمند زندگی کن». یکی سبک فرمانروایی و مسلط تری دارد، در حالی که دیگری خودتوانمندسازی را انتخاب می کند. هر دو توسط لحن صدا دیکته می شوند.

پالت رنگ 

رنگ های مختلف می تواند احساسات متفاوتی را در افراد برانگیزد و همچنین به شخصیت برند شما کمک می کند. روانشناسی رنگ و تئوری رنگ نقش زیادی در طراحی برند دارند. در برندسازی باشگاه، انتخاب رنگ‌هایی که برای هویت برند باشگاه شما معنادار است بسیار مهم است، زیرا رنگ‌ها در سراسر فضا حضور دارند، مردم را به داخل دعوت می‌کنند، آنها را تشویق می‌کنند و با اندورفین‌هایشان ارتباط برقرار می‌کنند.هنگام انتخاب پالت رنگ، به همه چیزهایی که تأثیر می گذارد فکر کنید. برنامه، نورپردازی، یونیفرم ها، همه چیزهایی که متن به آن می پردازد.

 به عنوان مثال، سایه های روشن قرمز، زرد و سبز می تواند انرژی زا باشد، اما بیش از حد آن می تواند چشم را تحت تأثیر قرار دهد. واقعاً به تصویر کشیدن رنگ‌های عناصر هویت برندتان به شما کمک می‌کند تا یک پالت متعادل داشته باشید که احساساتی را که می‌خواهید آنها را برانگیزند صحبت کند.

تایپوگرافی 

لوگو، علائم، بروشور، تبلیغات، همگی باید از سبک ورزشگاه شما تقلید کنند. از طریق تایپوگرافی می توانید ارتباط زیادی برقرار کنید. آیا پررنگ، تمام سرپوش است یا دارای حروف بلوک است؟ درست مانند رنگ‌ها، حروف و کلماتی که می‌سازند، صدای و بیان باشگاه را به همراه خواهند داشت. تایپوگرافی می تواند پیام هایی مانند صراحت، اعتماد به نفس یا احساس آرامش را به مخاطب منتقل کند.بدون سری‌های لایه‌بندی شده روی فضای نگاتیو می‌توانند ظاهری مدرن را منتقل کنند. فونت‌های براش معمولاً احساس نرم‌تر و خوشایندتری دارند، در حالی که شابلون می‌تواند برای فضای تمرینی نظامی و بوت کمپ عالی باشد. در مثال‌های بالا، می‌بینیم که BXR سری‌های ساده و با فاصله را در تمام حروف‌ها انتخاب می‌کند. آنچه که این انتخاب تایپوگرافی بیان می کند خوانایی است، که یک انتخاب سبک است اما با توجه به پالت رنگ تیره تر و وب سایت پر تصویر، یک ضرورت است. سریف نامرغوب واضح است و با نام و نشان صریح و قوی، "BXR" اسپارتان مناسب است.از طرف دیگر، طراح سطح بالا Neatlines یک سریف بسیار کلاسیک با ظاهری پریشان و قدیمی را در خود جای داده است و به طرز درخشانی طناب ها را در نام لوگو گنجانده است. اثر کلی کمی بیشتر «مدرسه قدیمی» شبیه یک سالن بوکس تاریخی است. این یک شخصیت منحصر به فرد به برند خود اضافه می کند.

تصویرسازی 

لحظه ای به تمام تصاویری که معمولاً بخشی از برندسازی باشگاه هستند فکر کنید: عکس هایی از افرادی که وزنه می زنند، مدیتیشن می کنند، چهره های خندان روی دوچرخه های ثابت، عکسی دقیق از قسمت های مجسمه سازی شده بدن مانند عضلات شکم یا عضلات دوسر بازویی."Fitspiration" که به تصویر کشیدن تصاویر بدن برای برانگیختن احساسات آرزویی در بینندگان، بخش بزرگی از تبلیغات باشگاه است و تصاویر مشابه می‌توانند بخشی از هویت برند کلی یک باشگاه نیز باشند. اما این یک خط باریک بین ترویج اهداف واقعی و سالم برای بدن طبیعی در مقابل استفاده از ایده آل های بدن برای شرمساری بدن و در نهایت بیگانه کردن مخاطبان است. 

هنگام تصمیم گیری در مورد مسیری که می خواهید به سمت پایین بروید، ارزشی را که نام تجاری شما در زندگی مردم به ارمغان می آورد در نظر بگیرید - آیا این تا حد زیادی مثبت است یا منفیبرای یک باشگاه بدنسازی قدرتی، استفاده از تصویر شخصی که وزنه های بسیار سنگین حمل می کند ممکن است بی ضرر و مفید باشد. اگر تخصص شما یوگا یا پیلاتس است، تصاویر انتزاعی که فضایی آرام را ایجاد می‌کنند احتمالاً با محیط برند شما مناسب‌تر خواهند بود.تصاویر بسیاری از کارها را برای بیان اینکه شما چه کسی هستید و دوست دارید به باشگاه خود دعوت کنید، انجام می دهند. آیا از توده عضلانی یا سلامتی، اجتماع یا خودانگیختگی حمایت می کنید؟ تصاویر شما افراد را با برندتان آشنا می‌کند و به آنها می‌گوید چه انتظاری داشته باشند—اگر توجه افراد مناسب را به خود جلب نمی‌کنید، باید در ظاهر خود تجدید نظر کنید.

طراحی برای برندسازی باشگاه-نام و لوگو

مانند برندسازی هر چیز دیگری، هدف اصلی از ایجاد یک نام و لوگو برای برند باشگاه ورزشی شما این است که آنها را به یاد ماندنی و متمایز کنید. برای ایجاد یک نام و لوگو، باید اجازه دهید لحن صدای خود و سایر عناصر هویت برند شما را راهنمایی کنند. لوگو چیزی است که مخاطبان در هر تعامل با برند می بینند و بنابراین باید جمع بندی یک برند باشد. این باید نمایانگر نمادین متمرکزی از هر چیزی باشد که برند باشگاه شما است.

 این بلوک ساختمانی برای بقیه برندسازی خواهد بود و با هم یک هویت کل نگر را تشکیل می دهد.به عنوان مثال، بیایید به DAS GYM فکر کنیم، یک باشگاه ورزشی متمرکز بر قدرت مستقر در وین. نام "Das Gym" به معنای واقعی کلمه به معنی "سالن ورزشی" است و لوگو تصویر سیاه و سفیدی است از کسی که وزنه ای بسیار سنگین را بلند می کند. نامگذاری ورزشگاه خود به نام "The Gym" یک حرکت بسیار جسورانه است، این نشان می دهد که این باشگاه است و هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد. این رادیکال است، قدرتمند است و فقط از طریق نام خود را منحصر به فرد می کند. فقط یک "سالن ورزشی" می تواند وجود داشته باشد. لوگو به طور مشابه نشان دهنده چیزی اساسی، شناخته شده جهانی و در عین حال قدرتمند است. همه چیز در مورد نام تجاری جسورانه، مستقیم و اعمال قدرت است.

رایحه 

برخی از مشاغل تناسب اندام بوی مشخصی دارند و نه، منظور من بوی بدن نیست. عطرهایی وجود دارند که برای یک باشگاه طراحی شده اند و گاهی اوقات می توانید آن را از خیابان استشمام کنید. Equinox یک مثال عالی از این است، با نزدیک شدن به خیابان به لطف دریچه های خشک کن لباسشویی، می توانید عطر اکالیپتوس مشخص آنها را استشمام کنید. آنقدر با هویت برند آنها ترکیب شده است که آنها تصمیم گرفته اند آن را به صورت آنلاین و در باشگاه های ورزشی خود بفروشند. اما چرا؟بو می تواند تأثیر عمیقی بر حافظه و احساسات داشته باشد. یک رایحه متمایز می تواند احساسی خوب یا بد را ایجاد کند که فرد قبلاً با آن بو تجربه کرده است. تمرینات بدنی تمایل به ترشح مواد شیمیایی به نام اندورفین دارند که به آنها "هورمون های احساس خوب" نیز می گویند. 

تصور کنید رایحه ای دارید که مغز شما با آن هورمون ها مرتبط است. بازگشت به جایی که در وهله اول آن احساس را داشتید جذاب خواهد بود. یک رایحه متمایز می تواند این تأثیر را داشته باشد.این همچنین گاهی اوقات به عنوان "بازاریابی عطر" نامیده می شود. این عطر می تواند در اتاق های رختکن، ورودی و حتی اتاق های تمرین وجود داشته باشد. قابل تامل است فضایی که به حرکات کششی توانبخشی اختصاص داده شده است، به رایحه‌های آرام‌بخشی مانند اسطوخودوس نیاز دارد، در مقابل فضای تمرینی برای تمرینات هوازی که می‌تواند از چیزی بسیار انرژی‌زاتر مانند مرکبات یا نعناع استفاده کند.

صدا

گاهی اوقات، صدای جیر جیر و ضربات یک توپ در زمین برای ایجاد فضا کافی است. اما گاهی اوقات داشتن یک موسیقی ملایم و آکوستیک در حین استقبال از افراد در موسیقی پاپ یا موسیقی پاپ شاد که تمرین را ترک می کنند بسیار خوب است تا این حس موفقیت ادامه داشته باشد. همچنین برای معلمان یک باشگاه ورزشی یا کسب و کار تناسب اندام، ایجاد و به اشتراک گذاری لیست پخش غیر معمول نیست.صدای باشگاه شما باید مطابق با ارزش ها و شخصیتی باشد که برای باشگاه خود به وجود آورده اید. استودیو ride.bln در برلین دارای "Techno Special" است - البته که دارد - جایی که کلاس اسپینینگ با موسیقی متن تکنو سخت برگزار می شود. این فقط اشاره ای به فرهنگ موسیقی الکترونیک شهر نیست، بلکه یک مراسم آیینی و یک صدای امضایی است که ورزش را با نام ride.bln نشان می دهد. آنها به تنظیم متفکرانه موسیقی برای همه کلاس‌های خود توجه می‌کنند تا چیزی تعاملی و سرگرم‌کننده‌تر از یک سالن ورزشی «معمول» به کاربران ارائه دهند.

فضا

نام تجاری باشگاه ورزشی جامع است و طراحی داخلی فضای شما بسیار مهم است. چیدمان، امکانات، روشنایی، تجهیزات، نمای پنجره (یا در صورت وجود پنجره) همه مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.ارزش ها و صدا راه را برای طراحی فضای باشگاه راهنمایی می کند. به عنوان مثال، عکس های بالا مربوط به SkyWellness، یک باشگاه ورزشی مستقر در بلگراد است. مطابق با نام و صدای کلی خود، سالن بدنسازی بزرگ و روشن است و حداقل اشکال هندسی دارد. پلان باز باعث می شود که چیدمان بسیار جادارتر به نظر برسد بدون اینکه نیازی به کاهش امکانات یا امکانات باشد.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MRPG
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر