پیش بینی بورس فردا یکشنبه 14 آذر

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 14 آذر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس یکشنبه 14 آذر 1400

 

امروز ( شنبه 13 آذر 1400 ) بازار بورس با تقاضا بازگشایی شد و شاخص کل در ابتدا 1 هزار و 280 واحد رشد کرد و در ادامه رفته رفته از حجم تقاضا کاسته و عرضه افزایش یافت و در نهایت شاخص کل 5 هزار و 337 واحد و شاخص هم وزن 4 هزار و 653 واحد افت کرد.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نماد های وبملت، وتجارت، اخابر، وبصادر، وپاسار بیشترین تاثیر منفی و نماد های شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

قیمت رمز ارز ها نیز امروز در پی انتشار خبر ارسال لایحه ممنوعیت ارز های دیجیتال به سنا توسط وزیر خزانه داری آمریکا، با روند نزولی همراه شد. از سوی دیگر قیمت دلار نیز امروز با روند صعودی همراه بود. تحلیلگران بازار سرمایه بر سر تعادل بازار بورس هفته جاری، اتفاق نظر داشتند، با این حال بازار بورس، اولین روز معاملاتی هفته را با افت 5 هزار واحدی شاخص کل آغاز کرد.

و اما بازار بورس فردا یکشنبه 14 آذر 1400 چه می شود؟ پیش بینی بورس فردا کمی دشوار است اما واضح است که بازار سرمایه جایی برای ریزش بیش از این ندارد.

علی عصاری کارشناس بازار سرمایه دلیل روند نزولی امروز بازار سرمایه را به اتفاقات مذاکرات برجام دانست. اما نکته قابل توجه در این خصوص برای بورس این است که بازار سهام در اولویت‎‌ جدی برای مذاکره‌ کنندگان ایرانی نیست. این موضوع تاثیر منفی خود را بر بازار سهام گذاشته است.

تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که مذاکرات برجام بر شرایط کنونی بازار بورس، بی تاثیر بوده چراکه اعتماد سهامداران به این بازار تحت تاثیر سیاست‌ های کلان دولت از بین رفته است و در نتیجه برای رشد نیازمند خبر های مطلوب و نتیجه‌ بخش از مذاکرات هست.

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.

منبع : پیش بینی بورس فردا یکشنبه 14 آذر

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید