نقل و انتقالات دانشگاه سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahan
پس از قبولی در دانشگاه سراسری و یا هنگام تحصیل در دانشگاه های سراسری مسائل مختلفی باعث عدم رضایت دانشجویان می شد مسائلی نظیر محل تحصیل ،شرایط و محیط دانشگاه بسیاری از دانشجویان را به این فکر وا می دارد که نقل و انتقالات دانشگاه سراسری به چه صورت است؟ شرایط انتقال چیست؟ آیا انتقالی گرفتن به دردسر های آن می ارزد؟

در این مقاله قصد داریم تمامی شرایط، روش ها، علل، مزایا و معایب انتقالی دانشگاه سراسری را برای دانشجویان بازگو کنیم.


انتقالی قبل از ورود به دانشگاه و پس از کنکور

پس از برگزاری کنکور و همچنین بعد از انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی کنکور برخی از دانشجویان از نتیجه اعلام شده احساس رضایت کامل ندارند. دانش آموزانی که دچار مشکل مذکور می باشند، می توانند پیش از ورود به دانشگاه و پس از انتشار برگه سبز کنکور باید اقدام به پر کردن فرم درخواست بررسی اولویت بعدی در انتخاب رشته کنکور، در سایت سنجش نمایند.

نقل و انتقالات موقت یا مهمان دانشگاه سراسری

انتقال موقت یا مهمان یکی از راه ها برای تغییر محل تحصیل می باشد. انتقال موقت بدین گونه است که شما با توجه به شرایطی که برای سایت مربوطه برای نقل و انتقالات دانشگاه سراسری خود شرح می دهید درخواست شما را مورد بررسی قرار می دهد. در صورتی که درخواست شما با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد مواجه شد، شما می توانید مراتب مهمان شدن در دانشگاه مقصد را طی نمایید.

معنای انتقال موقت یا مهمان این است که شما با پرداخت مبلغی که سایت و وزارت علوم برای شما در نظر گرفته می توانید برای ترمی که هنوز آغاز نشده باشد درخواست مهمان می دهید و می توانید واحد های اخذ شده را در دانشگاه مقصد بگذرانید.


انواع نقل و انتقالات دانشگاه سراسری

انواع نقل و انتقالات دانشگاه سراسری موضوغع مورد بحث این بخش مقاله است. با توجه و مطالعه دقیق ایمن می توانید از سردرگمی برای انتخاب نوع انتقال خود رها شوید.

مهمان مبنا

مهمان مبنا به در صورتی امان پذیر می باشد که محل سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیک ترین محل به شهر دانشگاه مقصد باشد. در این صورت دانشجو می تواند پس از قبولی در کنکور برای ثبت درخواست انتقالی مبنا درخواست نماید. دانشجو با توجه به رتبه طبق دستورالعمل سازمان سنجش کشور به دانشگاه مربوطه معرفی خواهد شد.
مهمان موقت

مهمان موقت بدین معنا است که دانشجو به طور موقتی برای سپری کردن ترم (نمیسال تحصیلی) مورد نظر اقدام به درخواست مهمانی موقت می دهد. این نوع از درخواست مهمان شدن دارای محدودیت زمانی می باشد.
.......
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oq6k
نظرتان را بنویسید