مصاحبه آزمون قضاوت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مصاحبه آزمون قضاوت 1400، مرحله بعد از جذب عمومی آزمون قضاوت می باشد. افرادی که قصد شرکت در این مرحله را دارند باید به سایت منابع انسانی قوه قضاییه مراجعه کرده و بعد از انجام مراحل ثبت نام، در زمان مصاحبه آزمون قضاوت با در دست داشتن مدارک لازم، پرونده خود را تکمیل نمایند.



همانطور که می دانید جذب قضات در دو مرحله جذب عمومی و جذب اختصاصی می باشد. افرادی که در مرحله جذب عمومی که شامل آزمون تستی و تشریحی بوده و از طریق سایت سنجش برگزار شده نمره حد نصاب قبولی را کسب کرده باشند، می توانند وارد مرحله بعدی که مصاحبه آزمون قضاوت است، شرکت کنند.

مرحله ای که شامل مصاحبه های علمی و تخصصی قضاوت است، مرحله جذب اختصاصی قضات نام دارد. ثبت نام و اعلام نتایج جذب اختصاصی قضات در سایت منابع انسانی قوه قضاییه به آدرس qazahrm.ir انجام می شود. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر با روند مصاحبه آزمون اختصاصی قضاوت، به توضیح زمان مصاحبه آزمون قضاوت 1400 و مدارک لازم برای تشکیل پرونده و اعلام نتایج بپردازیم.



زمان مصاحبه آزمون قضاوت 1400
به طور کلی زمان مصاحبه آزمون قضاوت به عوامل مختلفی از جمله زمان ثبت نام جذب اختصاصی قضات، اطلاعیه های مربوط به قوه قضاییه و ... بستگی دارد و نمی توان زمان دقیقی را برای زمان مصاحبه آزمون قضاوت 1400 بیان کرد. به اینکه در سال گذشته مصاحبه آزمون قضاوت در آبان ماه 1399 برگزار شد، به نظر می رسد که زمان مصاحبه آزمون قضاوت 1400 نیز در همان محدوده زمانی، یعنی در آبان ماه برگزار شود.



لازم به ذکر است که زمان دقیق برگزاری مصاحبه های تخصصی و علمی قضاوت داوطلبان دانشگاهی و حوزوی به صورت تماس تلفنی به آنان اطلاع رسانی می شود. بدیهی است که افراد باید در همان زمان که اعلام می شود به مرکز مربوط به مصاحبه مراجعه کرده و مراحل مصاحبه خود را انجام دهند.



افرادی که به هر دلیلی پاسخگوی تماس تلفنی نباشند، ثبت نام آن ها برای شرکت در مصاحبه های حضوری لغو خواهد شد و دیگر امکان شرکت در این مصاحبه برای آن ها مهیا نخواهد شد.



بیشتر بخوانید: زمان مصاحبه جذب اختصاصی آزمون قضاوت






مدارک لازم برای تشکیل پرونده مصاحبه آزمون قضاوت 1400
زمانی که از طریق تماس تلفنی زمان و محل برگزاری مصاحبه به فرد اعلام می شود، متقاضی باید برای تشکیل پرونده خود یک سری مدارک را آماده کرده و در روز برگزاری مصاحبه علمی و تخصصی قضاوت به همراه خود داشته باشد.



این مدارک برای تشکیل پرونده افراد الزامی است و در دفترچه ثبت نامی آزمون قضاوت یا همان مصاحبه های حضوری قضاوت ذکر می شود. در ادامه مدارک لازم برای تشکیل پرونده مصاحبه آزمون قضاوت 1400 را ذکر می کنیم. حتما این مدارک را بر روی برگه A4 کپی بگیرید و در روز برگزاری مصاحبه قضاوت به همراه داشته باشید.



لازم به ذکر است که اگر فردی مدارک زیر را به صورت ناقص به همراه داشته باشد یا اصلا فراموش کند که این مدارک را به همراه خود ببرد، امکان تشکیل پرونده در روز برگزاری مصاحبه آزمون قضاوت برای وی وجود نخواهد داشت و این بدان معنی است که ثبت نام فرد لغو شده و داوطلب نمی تواند در جلسه مصاحبه حضور داشته باشد.







داوطلبان حوزوی یا دانشگاهی لازم است که مدارک زیر را به طور کامل و دقیق آماده کرده و در روز برگزاری مصاحبه آزمون قضاوت 1400 به همراه داشته باشند تا مشکلی از جهت تشکیل پرونده برای آن ها وجود نداشته باشد.



اصل و یک کپی کارت ملی



اصل و یک کپی شناسنامه



ارائه کپی از مدرک تحصیلی کارشناسی یا مدرک تحصیلی حوزوی سطح دو یا بالاتر



ارائه کردن گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبانی که در حال تحصیل می باشند، الزامی است.



ارائه گواهی های لازم از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضاییه برای افراد وکیل و نفرات برتر آزمون های وکالت در روز برگزاری مصاحبه الزامی است.



بیشتر بخوانید: منابع آزمون قضاوت









مواد امتحانی مصاحبه آزمون قضاوت 1400
در مصاحبه تخصصی و علمی آزمون قضاوت، یک سری سوالات تخصصی از افراد پرسیده می شود که اگر افراد از مواد امتحانی مصاحبه های آزمون قضاوت مطلع نباشند، قادر به پاسخگویی به این سوالات نخواهند بود.



مواد امتحانی مصاحبه آزمون قضاوت 1400 در سایت جذب اختصاصی قضات و در دفترچه راهنمای ثبت نام ذکر خواهد شد. بنابراین، لازم است که داوطلبان قبل از شرکت در مصاحبه های تخصصی آزمون قضاوت، این مواد امتحانی را به طور کامل مطالعه کنند تا در روز برگزاری مصاحبه، با آمادگی لازم در جلسه حضور داشته باشند.



مواد امتحانی مصاحبه آزمون قضاوت برای دو دسته از داوطلبان حوزوی و دانشگاهی متفاوت است. بنابراین، قبل از اینکه اقدام به تهیه یا مطالعه منابع مصاحبه آزمون قضاوت کنید، حتما به این موضوع دقت داشته باشید و سپس اقدام به مطالعه مواد امتحانی کنید. در ادامه مواد امتحانی مصاحبه آزمون قضاوت 1400 برای شما ذکر خواهد شد.



منابع مصاحبه قضاوت داوطلبان دانشگاهی برای خواهران و برادران



بخش مربوط به حقوق: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
بخش مربوط به جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری


منابع مصاحبه قضاوت داوطلبان حوزوی برای خواهران



منبع فقه شامل 15 کتاب از شرح لمعه: قضا، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات
اصول فقه شامل الحلقه الثانیه شهید صدر


منابع مصاحبه قضاوت داوطلبان حوزوی برای برادران



کتاب فقه شامل مکاسب بخش بیع (از اول کتاب البیع تا اول خیارات)
کتاب اصول فقه شامل کفایة الاصول جلد یک (از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس)


داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در مصاحبه های تخصصی و علمی قضاوت شوند، باید در مرحله شخصیت شناسی که شامل مرحله آزمون کتبی و شفاهی می باشد، شرکت کنند که این دو آزمون منبع خاصی ندارد و صرفا وضعیت داوطلب را در حیطه روانشناسی بررسی می کند.



بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون قضاوت







زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون قضاوت 1400
در سال گذشته زمان مصاحبه آزمون قضاوت با تماس تلفنی به داوطلبان حوزوی و دانشگاهی اطلاع رسانی شد. به نظر می رسد که امسال هم همین رویه برای اطلاع رسانی به افراد اجرا شود. طبق اطلاعیه های سال گذشته، زمان مصاحبه های حضوری قضاوت از آبان ماه 1399 آغاز شده بود. اگر امسال هم زمان مصاحبه های حضوری قضاوت همان آبان ماه شروع شود، احتمالا در همان آبان ماه هم نتایج مصاحبه ها منتشر می شود.



معمولا داوطلبانی که در روز برگزاری مصاحبه حضوری اطلاعات و مدارک لازم را به همراه داشته باشند و مصاحبه آن ها نیز با موفقیت انجام شده باشد، می توانند حدود 10 روز بعد از برگزاری مصاحبه به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به آدرس اینترنتی qazahrm.ir مراجعه کرده و مراحل مشاهده نتایج مصاحبه آزمون قضاوت را انجام دهند.



لازم به ذکر است که تمامی نتایج مربوط به مصاحبه های علمی و تخصصی برای هر دو نوع داوطلبان حوزوی و دانشگاهی در سایت منابع انسانی منتشر می شود و داوطلبان نیازی به مراجعه به سایت دیگر برای مشاهده نتایج مربوط به مصاحبه آزمون قضاوت خود را ندارند. همچنین، نتیجه آزمون تستی و شفاهی که بعد از مرحله مصاحبه های تخصصی، در سایت منابع انسانی به آدرس اینترنتی qazahrm.ir منتشر خواهد شد.



کارشناسان مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با در دست داشتن اطلاعات لازم در خصوص مصاحبه آزمون قضاوت می توانند متقاضیان این آزمون را راهنمایی کرده و نحوه گزینش، مدارک لازم و زمان اعلام نتایج را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به آن ها اعلام نمایند.



در ادامه بخوانید: اعلام نتایج مصاحبه آزمون قضاوت



سوالات متداول


1- زمان مصاحبه آزمون قضاوت چه تاریخی است ؟
زمان مصاحبه آزمون قضاوت بستگی به زمان برگزاری آزمون کتبی آن داشته که در متن مقاله به آن اشاره شده است.




2- مواد امتحانی مصاحبه آزمون قضاوت چیست ؟
موارد امتحانی آزمون قضاوت برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی مخصوص خواهران و برادران در متن مقاله قرار دارد.




3- زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون قضاوت چه تاریخی اعلام می شود ؟
زمان اعلام نتایج مصاحبه های آزمون قضاوت در سایت منابع انسانی اعلام و در متن مقاله قرار می گیرد.

منبع : مصاحبه آزمون قضاوت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/41x6
نظرتان را بنویسید