تغییر نرخ شهریه های دانشگاه آزاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی از تغییر شهریه برخی رشته ها در سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمد مهدی فداکار سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره درخواست های متعدد دانشجویان برای تشریح وضعیت شهریه ترم بعد دانشگاه آزاد گفت:  با مجازی شدن کلاس ها هزینه‌های دانشگاه خیلی کاهش پیدا نمی‌کند، زیرا استاد و کارمند حقوقشان را دریافت می‌کنند، علاوه بر این فراهم کردن زیر ساخت‌های  آموزش مجازی برای دانشگاه آزاد هزینه بردار است.

او ادامه داد: در بعضی از دروس می‌توان کلاس‌ها را ادغام کرد تا مقداری از هزینه های دانشگاه کاهش پیدا کند، در بحث شهریه، دانشگاه در حال تصمیم گیری است که تغییری به شهریه ثابت بدهد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد:  بر اساس سطوح دانشگاه‌ها شهریه تعیین می شود به این صورت که دانشگاه با سطح بالاتر می‌تواند شهریه بالاتری دریافت کند، اما در خیلی از رشته‌ها و واحد‌ها این امکان وجود ندارد و وضعیت برعکس است.

حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
رشته های علوم انسانی و اجتماعی تخفیف شهریه می گیرند

فداکار ادامه داد: شهریه‌های دانشگاه آزاد قطعا تغییر خواهد کرد و بخشی از شهریه ها کاهش پیدا خواهد کر و شاید بتوان گفت در مجموع تعداد رشته‌هایی که تخفیف شهریه می‌گیرند بیشتر از رشته‌هایی باشند که شهریه آنها افزوده می‌شود. بعضی رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و اجتماعی که دانشجوی کمتری دارد تخفیف شهریه می‌گیرند، زیرا تربیت نیروی انسانی در این رشته‌ها نیاز کشور است و این تخفیف شهریه باعث خواهد شد تا دانشجویان انگیزه ورود به این رشته‌ها را پیدا کنند، در برخی رشته‌ها که دانشجویان زیادی خواستار ورود به آنها هستند، میزان شهریه تعیین کننده ورودی نیست.

برای شهریه رشته‌های پر مخاطب هنوز تصمیمی گرفته نشده است

فداکار اظهار کرد: برای افزایش شهریه در رشته‌های پر مخاطب هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و هیات امنای استانی در حال بررسی هستند و تا ابتدای شهریور 99 میزان شهریه نهایی می‌شود. هیات امنا تا ابتدای شهریور وقت دارند جلسات را برگزار کنند زیرا بودجه بندی دانشگاه از  یک شهریور هر سال شروع و 31 مرداد سال بسته می‌شود ؛ بنابراین هیات امنا تکلیف شهریه را باید تا 31 مرداد تعیین کند.

گفتنی است، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد پیش تر با تأکید بر اهمیت بحث شهریه در بودجه واحد‌های دانشگاهی، گفته است: موضوع شهریه باید با دقت بررسی شود و شهریه رشته‌ها براساس پرمخاطب بودن رشته و جایگاه و سرآمدی واحد‌های دانشگاهی، در نظر گرفته شود. در واقع شهریه در رشته‌های مختلف و واحد‌های مختلف، متفاوت و آگاهانه تنظیم شود.

در ادامه بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد

منبع : تغییر نرخ شهریه های دانشگاه آزاد
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WG0W
نظرتان را بنویسید